بازاریابی و تبلیغات

هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی ، بهترین هدایای تبلیغاتی کدامند؟

هدیه تبلیغاتی نمایشگاه - هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

همانگونه که می‌دانید انتخاب هدیه تبلیغاتی نمایشگاه یکی از مهمترین مسائلی است که قبل از حضور در نمایشگاه باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی نقش موثری در پیشبرد استراتژی بازاریابی و تبلیغات هر شرکت دارند. از این رو انتخاب گیفت نمایشگاهی مناسب می‌تواند گام موثری در جهت بهبود اثربخشی تبلیغات کسب و کارها باشد. هر چند هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی در انواع مختلفی قابل تهیه هستند. اما انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی نمایشگاه بحث کاملا مجزایی است. از این رو در این مطلب از شوکوبرندز سعی داریم هر آنچه که در مورد انتخاب هدیه تبلیغاتی نمایشگاه باید مورد توجه قرار گیرد را بررسی کنیم.

چه عواملی باعث اثربخشی بیشتر هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی می‌شوند؟

اگر به عنوان یک بازدید کننده در نمایشگاه‌ها حضور داشته باشید، حتما هدایای تبلیغاتی زیادی را دریافت کرده‌اید. اما مطمئنا برخی از آن‌ها به یک هدیه ماندگار برای شما تبدیل شده‌اند. از این رو نام برند ارائه دهنده این هدیه را نیز هرگز فراموش نخواهید کرد. در ادامه چند نمونه از مهمترین عواملی را که باعث اثربخشی هر چه بیشتر هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی می‌شوند بررسی می‌کنیم.

۱) جذابیت هدیه تبلیغاتی نمایشگاه

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید جذابیت هدیه تبلیغاتی نمایشگاه از دید مخاطب تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد. زیرا جذابیت هدایای نمایشگاهی به صورت ناخودآگاه مخاطبان را به سمت غرفه شما جلب خواهد کرد. بنابراین انتخاب هدایای جذاب در کنار استفاده از افراد متخصص برای ارائه اطلاعات تکمیلی به مشتریان می‌تواند تاثیرگذاری هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی شما را چندین برابر کند. از این رو توجه داشته باشید که هر چه هدیه تبلیغاتی شما خلاقانه‌تر طراحی شود اثربخشی بیشتری خواهد داشت. زیرا خاص بودن هدایای تبلیغاتی معمولا می‌تواند تضمینی برای جذابیت آن‌ها نیز باشد.

جذابیت هدیه تبلیغاتی نمایشگاه از دید مخاطب تاثیر به سزایی در تبلیغات شما دارد.

۲) ماندگاری هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

هر طور حساب کنید ماندگاری هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی تاثیرگذاری آن را چندین برابر می‌کند. زیرا تعداد دفعات مواجهه با نام برند توسط مشتری افزایش می‌یابد. از این رو نام برند در ذهن مشتری می‌ماند. همین امر نیز باعث می‌شود که به تدریج به اولویت انتخاب‌هایش تبدیل شود. به عنوان مثال ماندگاری یک فلش مموری بیشتر از یک خودکار تبلیغاتی است. بنابراین تاثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود. از این رو فراموش نکنید که ماندگاری هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی می‌تواند با تحت تاثیر قرار دادن ذهن مخاطب، با هر بار دیدن و استفاده از آن او را به صورت ناخودآگاه به سمت شما خواهد کشید.

ماندگاری هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی تاثیرگذاری آن را چندین برابر می‌کند.

۳) کاربردی بودن هدیه تبلیغاتی نمایشگاه

یکی دیگر از مواردی که در تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی باید مد نظر قرار گیرد، کاربرد آن است. توجه داشته باشید که هدف از ارائه هدیه تبلیغاتی نمایشگاهی جذب مخاطب و مشتری بیشتری است. نه یک وسیله تبلیغاتی که مشتری آن را به گوشه‌ای از کمد خود بیندازد. و ظرف مدت کوتاهی نیز همه چیز را در مورد ان فراموش کند. از این رو هر چه از هدایای کاربردی‌تری برای تبلیغات خود استفاده کنید اثربخشی تبلیغات شما نیز بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال ساک‌های دستی، کیف، فلش مموری، خودکار، چراغ قوه، جاکلیدی و … از جمله هدایای تبلیغاتی کاربردی هستند که می‌توانند در نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

هر چه از هدایای کاربردی‌تری برای تبلیغات خود استفاده کنید اثربخشی تبلیغات شما نیز بیشتر خواهد بود.

۴) درج لوگو و نام برند بر روی هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی جذاب و کاربردی بدون درج لوگو و نام برند بر روی آن تاثیرگذاری چندانی بر روی مخاطب نخواهد داشت. زیرا مخاطبان پس از مدتی نام برند شما را فراموش می‌کنند. اما اگر نام برند و لوگوی شما بر روی هدیه تبلیغاتی نمایشگاه حک شده باشد، هیچ وقت از ذهن مخاطبان شما نخواهد رفت. از این رو درج نام برند و لوگو را بر روی هر نوع هدیه‌ای که به عنوان گیفت نمایشگاهی تهیه کرده‌اید فراموش نکنید.

تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی جذاب و کاربردی بدون درج لوگو و نام برند بر روی آن تاثیرگذاری چندانی بر روی مخاطب نخواهد داشت.

۵) مقرون به صرفه بودن هدیه تبلیغاتی نمایشگاه

در نظر داشته باشید که هدف از تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی جذب مخاطب است نه ورشکسته شدن شرکت! متاسفانه در بسیاری از موارد نداشتن برنامه دقیق برای صرف بودجه تبلیغاتی بسیاری از کسب و کارها را دچار مشکلات مالی جدی می‌کند. در حالی که یک بودجه بندی مناسب برای تبلیغات می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی رشد کسب و کارها داشته باشد. اما در مجموع می‌توان گفت تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی گران قیمت کار عاقلانه‌ای نیست. زیرا ریسک تبلیغات شما را به شدت افزایش می‌دهد.

تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی گران قیمت کار عاقلانه‌ای نیست.

۶) سبک و قابل حمل بودن هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

نکته مهم دیگری که در تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی باید مد نظر قرار گیرد سبک و قابل حمل بودن آن است. زیرا بازدیدکنندگان معمولا در طی روزهایی که نمایشگاه دایر است از غرفه‌های مختلفی بازدید می‌کنند. تصور کنید که اگر از هر غرفه یک هدیه تبلیغاتی دریافت کنند موقع برگشت از نمایشگاه با کلی هدیه تبلیغاتی روانه منزل می‌شوند. از این رو هر چه هدیه تبلیغاتی نمایشگاه تهیه شده توسط شما سبک‌تر باشد احتمال استفاده و نگهداری آن بیشتر خواهد بود. در غیر این صورت ممکن است هدیه تبلیغاتی شما به دلیل سنگین بودن در گوشه‌ای رها شوند. این کار نیز باعث می‌شود هزینه‌های تبلیغاتی شما هدر رود.

نکته مهم دیگری که در تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی باید مد نظر قرار گیرد سبک و قابل حمل بودن آن است.

۷) ایجاد حس خوب در مخاطب

در مجموع بازاریابی و تبلیغاتی اثربخش خواهند بود که احساسات مخاطبان شما را تحت تاثیر خود قرار دهند. از این رو بهتر است در انتخاب هدیه تبلیغاتی نمایشگاه نیز به احساسی که با ارائه این هدیه در مخاطب ایجاد می‌شود دقت کنید. یک شاخه گل، بادکنک، شکلات و … از جمله هدایایی هستند که می‌توانند حس خوبی در مخاطبان شما ایجاد کنند.

در مجموع بازاریابی و تبلیغاتی اثربخش خواهند بود که احساسات مخاطبان شما را تحت تاثیر خود قرار دهند.

۸) تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی به تعداد کافی

در بسیاری از موارد کمبود هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی باعث نارضایتی مشتریان می‌شود. از این رو تهیه این هدایا به تعداد کافی یکی از مهمترین مواردی است که باید توسط مدیران تبلیغات مورد توجه قرار گیرد. به ویژه اگر نمایشگاه قرار است در روزهای تعطیل، آخر هفته‌ها و یا اعیاد برگزار شود تعداد هدایای تبلیغاتی مورد نیاز چندین برابر می‌شود. زیرا تعداد بازدیدکنندگان افزایش می‌یابد.

هدیه تبلیغاتی نمایشگاه - هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

۹) متناسب بودن هدیه تبلیغاتی نمایشگاه

یکی از نکات مهمی که در تهیه هدایای تبلیغاتی باید به آن توجه شود تناسب آن با زمینه فعالیت شرکت است. زیرا یک هدیه تبلیغاتی بی‌ربط نمی‌تواند تاثیر چندانی بر روی جذب مخاطبان داشته باشد. به عنوان مثال تهیه فلش مموری به عنوان هدیه تبلیغاتی نمایشگاه یک شرکت کامپیوتری یا نرم‌افزاری انتخاب فوق‌العاده‌ای است. اما مطمئنا این هدیه تبلیغاتی برای یک شرکت فعال در صنعت کشاورزی مناسب نخواهد بود.

هدیه تبلیغاتی نمایشگاه - هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

۱۰) توانایی انتقال پیام

هدف از تهیه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی انتقال پیام تبلیغاتی به مخاطبان است. بنابراین هدیه تبلیغاتی انتخاب شده باید بتواند پیام شما را به خوبی به گوش مخاطبانتان برساند. در غیر این صورت هزینه‌ی تبلیغات شما به هدر خواهد رفت و مطمئنا این موضوع برای مخاطبان شما هم چندان جذاب نخواهد بود. بنابراین در انتخاب هدایای تبلیغاتی خود کاملا دقت کنید تا میزان انتقال پیام تبلیغاتی و تاثیرگذاری این تبلیغات چندین برابر شود.

سخن بزرگان در مورد انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

بسیاری از مدیران تبلیغات و بازاریابی دوست دارند سخن بزرگان را در خصوص انتخاب هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی بدانند. زیرا این سخنان می‌تواند ذهن آن‌ها را برای انتخاب هدیه تبلیغاتی نمایشگاه بازتر کند. در ادامه چند مورد از سخنان بزرگان را در خصوص انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی با هم می‌خوانیم.

پاولا لریتر سرگدن (مدیر بازاریابی)

به نظر پاولا لریتر نمونه محصولات بهترین هدایای تبلیغاتی هستند. معمولا استفاده از نمونه محصولات مانند محافظ صفحه موبایل، فلش، جعبه‌های محافظ و … به عنوان هدایای تبلیغاتی روش موثری است. هر چند این هدایای تبلیغاتی قیمت بالایی دارند اما احتمال اینکه این هدایا به صورت روزانه توسط مخاطب استفاده شوند زیاد است.

هدیه تبلیغاتی نمایشگاه - هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

دیو پالوس (مشاور ارشد)

به گفته دیو پالوس سه موضوع را باید در انتخاب هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی در نظر گرفت: اول اینکه کاربردی باشند. دوم اینکه با برند شما سازگار باشند. و سوم اینکه جنجالی باشند. برای موفقیت تبلیغات خود باید محصولاتی را انتخاب کنید که در نمایشگاه‌های بعدی مخاطبان دنبال شما بگردند.

جی ولتز

از نظز جی ولتز ابعاد غرفه یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید در انتخاب هدیه تبلیغاتی نمایشگاه مورد توجه قرار گیرد. زیرا تاثیر به سزایی در جذب مخاطب دارد. به عنوان مثال اگر به فرض ۲۰۰۰ نفر از نمایشگاه بازدید کنند ۲۵ درصد از کل این افراد بطور حتم از غرفه شما بازدید خواهند کرد. بنابراین هدایای تبلیغاتی دریافت خواهند نمود.

باربارا ستر (مدیر عامل)

از نظر باربارا ستر یک مدیر بازاریابی و تبلیغات موفق کسی است که با توجه به کل بازدیدکنندگان و بودجه‌ی تبلیغاتی تصمیم به خرید هدیه تبلیغاتی نمایشگاه بگیرد. به عنوان مثال در صورتی که ۹۰۰۰ نفر بازدید کننده داشته باشید باید برای ۱۰ درصد از آنها هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی تهیه کنید.

هدیه تبلیغاتی نمایشگاه - هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

جنیفر سیلر (متخصص روابط عمومی)

جنیفر سیلر معتقد است برای موفقیت در بودجه‌بندی برای حضور در نمایشگاه باید هم تعداد کل بازدیدکنندگان مد نظر قرار گیرند، هم تعداد مشتریان حتمی و هم تعداد مشتریان احتمالی. سپس بر این اساس بودجه خرید نیز تعیین می‌شود.

از نظر جنیفر سیلر یک شرکت کننده خوب و موفق در زمینه تهیه هدیه تبلیغاتی نمایشگاه، شرکتی است که از چندین مدل هدیه استفاده کند. او هدایای تبلیغاتی را به سه گروه نوع A و B و C تقسیم بندی می‌کند.

هدیه نوع A برای بازدیدکنندگانی است که مطمئن هستید مشتری شما هستند یا از ما خرید خواهند کرد. از این رو برای این افراد هدایایی با قیمتی حدود حدود ۵ دلار در نظر بگیرید. کیف پول تبلیغاتی، ست چرمی، فولدر تبلیغاتی، فلاسک تبلیغاتی و … گزینه مناسبی برای این گروه از هدایا هستند.

دسته نوع B هدایای تبلیغاتی هستند که به کسانی هدیه داده می‌شوند که احتمال تبدیل شدنشان به مشتری بالای ۵۰ درصد است. هدایایی مثل جلد دسته چک تبلیغاتی، جلد مدارک تبلیغاتی، جلد عابر بانک تبلیغاتی، لیوان تبلیغاتی و … هدیه مناسبی برای این گروه هستند.

و در نهایت هدایای تبلیغاتی دسته C که به بازدیدکنندگانی اهدا می‌شود که احتمال بسیار کمی وجود دارد که مشتری شوند. در واقع این هدایای تبلیغاتی برای تقدیر بازدید از غرفه به آن ها اهدا می گردد. خودکار تبلیغاتی، آفتابگیر تبلیغاتی، دفترچه یادداشت تبلیغاتی، ساک دستی تبلیغاتی و … از جمله محبوب‌ترین نوع این هدایا هستند.

هدیه تبلیغاتی نمایشگاه - هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

پاولا سلرگرن

تجربه شخصی پاولا سلرگرن این است که گذاشتن هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی در غرفه حتی اگر در جعبه نگهداری شوند، کار عاقلانه ای نیست. زیرا احتمال سرقت در این حالت بسیار زیاد است. به ویژه اگر در کشوری غریبه‌ای در نمایشگاه حضور داشته باشید پیگیری این موضوع کار بسیار سختی خواهد بود.

 

بهترین هدیه تبلیغاتی نمایشگاه شامل چه چیزهایی است؟

برای موفقیت در نمایشگاه بهتر است چند نوع هدیه مختلف در نظر بگیرید. به عبارت دیگر در این مورد باید هوشمندانه عمل کنید. به عنوان مثال می‌توانید دو مدل هدیه گران قیمت و ارزان قیمت تهیه کنید. به این ترتیب که هدیه گران‌تر را برای مخاطبان خاص خود در نظر بگیرید. و هدیه ارزان را برای سایر مخاطبان خود آماده کنید. اما بهتر است سعی کنید این هدایای تبلیغاتی از لحاظ ظاهری یکسان باشند. اما قیمت متفاوتی داشته باشند. خودکار تبلیغاتی، کیف پول تبلیغاتی با چرم مصنوعی و طبیعی، فولدر تبلیغاتی با دو جنس مختلف، جاکلیدی تبلیغاتی، فلش مموری تبلیغاتی، ماگ، ساک دستی، شکلات تبلیغاتی و … از جمله تاثیرگذارترین هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی هستند.

هدیه تبلیغاتی نمایشگاه - هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

آیا شناخت مخاطب در انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی تاثیرگذار است؟

بی‌شک شناخت مخاطبان طی فرآیند تحقیقات بازاریابی تاثیر به سزایی در انتخاب هدیه تبلیغاتی نمایشگاه دارد. زیرا هر چه اطلاعات بیشتری از مخاطبان خود داشته باشیم احتمال انتخاب هدیه مناسب برای تحت تاثیر قرار دادن آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. از این رو می‌توان گفت هر چه شناخت بهتر و بیشتری از مخاطبان خود حاصل کنید احتمال موفقیت شما در انتخاب هدایای تبلیغاتی نیز افزایش پیدا می‌کند.

در این مطلب نکاتی را در ارتباط با انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی در اختیار شما قرار دادیم. برای تهیه هدیه تبلیغاتی نمایشگاه خلاقانه می‌توانید سری هم به سایت شوکوبرندز نیز بزنید. این سایت به عنوان اولین تولید کننده شکلات سفارشی هدایای تبلیغاتی خاصی را برای شرکت‌ها تهیه می‌کند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *