بازاریابی و تبلیغات, شکلات, مناسبت ها

چرا شکلات بهترین هدیه تبلیغاتی عید نوروز برای سازمان‌ها محسوب می‌شود؟

بهترین هدیه تبلیغاتی عید نوروز

چندین سال است که بیشتر سازمان‌ها از شکلات‌های سفارشی به عنوان هدیه تبلیغاتی عید نوروز استفاده می‌کنند. در این راستا استارتا‌پ‌های شکلاتی مانند شوکوبرندز نیز با تولید و ارائه انواع شکلات سفارشی برای سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی در تلاش است که بهترین هدیه تبلیغاتی عید نوروز را برای آن‌ها فراهم کند. اما سوال اینجاست که چرا شکلات به عنوان بهترین هدیه تبلیغاتی عید نوروز شناخته می‌شود؟ و چه عواملی سبب شده است که سازمان‌ها یا از سایر انواع هدایای تبلیغاتی صرف نظر کنند و یا از شکلات تبلیغاتی نیز در کنار آن‌ها استفاده کنند؟ از این رو در این مطلب از شوکوبرند سعی کرده‌ایم به بررسی این موضوع بپردازیم.

چرا شکلات بهترین گزینه برای هدیه تبلیغاتی عید نوروز است؟

تاریخچه صنعت شکلات به حدود ۲۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد. بنابراین محبوبیت آن در میان مردم و مدیران سازمان‌ها نیز زیاد تعجب آور نیست. اما اینکه در سال‌های اخیر توانسته است از سایر هدایای تبلیغاتی پیشی بگیرد و عنوان محبوب‌ترین و بهتریه هدیه تبلیغاتی عید نوروز را به خود اختصاص دهد، جای بحث دارد. که در ادامه چند نمونه از این دلایل گردآوری شده‌اند. اگر شما هم به عنوان صاحب یک کسب و کار یا مدیر یک سازمان، به دنبال بهترین هدیه تبلیغاتی عید نوروز برای سال نو هستید در این مطلب همراه ما باشید.

شکلات سفارشی یک شیوه تبلیغات خلاق برای برندها

با توجه به گسترش بهره‌گیری از تبلیغات خلاق ییشتر کسب و کارها به دنبال انتخاب بهترین روش برای پیشبرد استراتژی بازاریابی و تبلیغات خود هستند. از این رو شکلات تبلیغاتی نیز به عنوان یکی از مدرن‌ترین روش‌های تبلیغات خلاق به انتخاب نخست سازمان‌ها تبدیل شده است. زیرا استفاده از المان‌های تکراری رایج مانند سررسید، تقویم، خودکار و ساعت و … دیگر جذابیت چندانی برای مخاطبان ایجاد نمی‌کند. می‌توان گفت امکان انتخاب طرح دلخواه، چاپ لوگو و شعار تبلیغاتی در کنار طراحی جعبه‌های لوکس برای شکلات‌های سفارشی بیشترین تاثیرگذاری را در تبدیل آن به بهترین هدیه تبلیغاتی عید نوروز داشته است. به همین دلیل است که بیشتر سازمان‌های دولتی و خصوصی از چندین ماه قبل از عید نسبت به سفارش شکلات‌های تبلیغاتی به عنوان هدیه تبلیغاتی سال نو اقدام می‌کنند.

بهترین هدیه تبلیغاتی عید نوروز

خواص درمانی شکلات

بوی شکلات باعث افزایش امواج مغزی می‌شود و موجب آرامش می‌گردد. اثر ضد باکتریایی آن بر روی دهان نیز از دندان‌های ما در مقابل پوسیدگی محافظت می‌کند. اما خواص درمانی شکلات تنها با این موارد به پایان نمی‌رسد. زیرا مصرف شکلات برای قلب و گردش خون نیز بسیار مناسب است. طبق مطالعات انجام شده مواد موجود در شکلات سکته قلبی و خطر ابتلا به سکته مغزی را به شدت کاهش می‌دهد. همانند کدئین به‌دلیل تئوبرومین موجود سرفه را متوقف می‎‌سازد. منبع غنی مواد معدنی است و میزان کلسترول موجود در خون را کاهش می‌دهد. بر خلاف تصور عمومی شکلات می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند و خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش دهد. همچنین مصرف شکلات برای سلامت پوست بسیار مفید و موثر است. خطر ابتلا به آلزایمر در سالمندان را کاهش می‌دهد و از همه مهمتر اینکه با ترشح هورمون شادی‌آور حس خوبی به شما می‌دهد. مجموعه تمام این ویژگی‌ها می‌تواند دلیل کافی را برای استفاده از شکلات به عنوان بهترین هدیه تبلیغاتی عید نوروز باشد. زیرا انتقال تمام این ویژگی‌ها به مخاطبان می‌توانند مانند راه میانبری برای پیشبرد استراتژی بازاریابی احساسی کسب و کارها باشند.

خواص درمانی شکلات

شکلات راهی برای شیرین کامی

با توجه به اینکه هدیه تبلیغاتی عید نوروز نوید بخش رسیدن سال جدید در سازمان‌ها است. و معمولا حلول سال جدید در خانواده‌های ایرانی با شکوه و جلال گرامی داشته می‌شود. شکلات تبلیغاتی نیز می‌تواند راهی برای تبریک سال جدید و شیرین کام کردن مشتریان و کارمندان سازمان‌ها باشد. زیرا معمولا همه خانواده‌ها با تهیه میوه و شیرینی این عید ملی را گرامی می‌دارند. از این رو شکلات تبلیغاتی عید نوروز نیز می‌تواند به عنوان یکی از دسرهای موجود در این جشن ملی مورد استفاده قرار گیرد. در حقیقت شکلات تبلیغاتی شادترین و بهترین هدیه تبلیغاتی عید نوروز است که به مشتریان و کارکنان شرکت تقدیم می‎شود.

افزایش میزان مواجهه با هدیه تبلیغاتی

در هدایای تبلیغاتی معمول میزان مواجهه افراد با این هدایا کمتر از شکلات تبلیغاتی است. به عنوان مثال شرکتی را تصور کنید که به هر یک از کارمندان خود به عنوان هدیه تبلیغاتی سال نو دو سر رسید هدیه می‌دهد. در این حالت میزان مواجهه با این هدیه تبلیغاتی برای هر کارمند دو الی سه نفر است. اما اگر برای هر یک از کارمندان یک جعبه شکلات تبلیغاتی ۳۰ تایی هدیه شود. طبیعتا میزان مواجهه با این هدایا نیز از ۲ نفر به ۳۰ نفر افزایش می‌یابد. از سوی دیگر خلاقانه بودن طرح شکلات باعث جلب توجه افرادی می‌شود که با این هدیه تبلیغاتی مواجه می‌شوند. به همین دلیل میزان سهم از ذهن مشتریان نیز به میزان زیادی افزایش می‌یابد.

بهترین هدیه تبلیغاتی نوروز

تنوع طرح شکلات تبلیغاتی عید نوروز

یکی دیگر از مزایای شکلات تبلیغاتی که باعث تبدیل آن به بهترین هدیه تبلیغاتی عید نوروز می‌شود تنوع طرح‌های آن است. این تنوع طرح امکان استفاده‌ از ایده‌های خلاقانه را در طراحی شکلات فراهم می‌کند. از سوی دیگر نیز تنوع طرح‌های شکلات تبلیغاتی امکان سفارشی سازی آن را برای سازمان‌ها و صنایع مختلف میسر می‌کند. از این رو هیچ فرقی ندارد که در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید، می‌توانید با تهیه شکلات سفارشی در طرح‌ها و مدل‌های گوناگون و همسو کردن آن با زمینه فعالیت خود بهترین و زیباترین راه را برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی و بازاریابی شرکت خود به کار گیرید.

تنوع طرح شکلات تبلیغاتی عید نوروز

خاصیت شادی بخش بودن شکلات

همانگونه که در موارد بالا نیز به آن اشاره شد شادی‌آور بودن شکلات یکی از ویژگی‌هایی است که آن را به یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی عید نوروز تبدیل می‌کند. به عنوان مثال فرض کنید که در یک شرکت ارائه دهنده خدمات مثل بانک فعالیت دارید. در روزهای پایانی سال، پس از ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان خود یک شکلات با لوگو و نام بانک خودتان به عنوان هدیه تبلیغاتی سال نو به آن‌ها تعارف می‌کنید. مطمئنا با این کار حس بسیار زیبایی را به آن‌ها منتقل می‌کنید. حسی که باعث می‌شود نام بانک شما برای همیشه در ذهن آن‌ها باقی بماند.

خاصیت شادی بخش بودن شکلات

آنچه در این محتوا عنوان شد تنها چند مورد از چندین موردی را که باعث می‌شود شکلات به عنوان بهترین هدیه تبلیغاتی عید نوروز تلقی شود توضیح می‌دهد. که امیدوارم برای شما جالب توجه باشد. اگر شما هم به دنبال یک هدیه خاص و شیرین برای عید نوروز امسال هستید همین الان می‌توانید از طریق سایت شوکوبرندز نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنید.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *