بازاریابی و تبلیغات

نکات مهمی که در رابطه با انتخاب هدایای تبلیغاتی سال نو باید بدانید

هدایای تبلیغاتی سال نو

بیشتر مدیران کسب و کارها در اواخر سال به فکر پیدا کردن بهترین و متفاوت‌ترین هدایای تبلیغاتی سال نو هستند. اما معمولا ایده‌های محدودی به ذهنشان می‌رسد. گاهی نیز این سردرگمی باعث می‌شود همان هدیه سال گذشته را تهیه کنند. اما در حقیقت داشتن خلاقیت در تهیه هدایای تبلیغاتی سال نو می‌تواند تاثیر مثبت و ویژه‌ای بر روی پیشبرد استراتژی بازاریابی شرکت شما داشته باشد.

همه ما با شنیدن هدایای تبلیغاتی سال نو ، چند کالای محدود را در ذهن خود مجسم می‌کنیم. چرا که همیشه عادت کرده‌ایم خودکار یا تقویم جیبی یا رومیزی و در بهترین حالت سررسید به عنوان هدیه تبلیغاتی دریافت کنیم. اما حقیقت این است که در انتخاب هدایای تبلیغاتی سال نو بای تا جای ممکن خلاقیت به خرج بدهیم. زیرا متفاوت بودن یکی از رموز ماندگاری نام برند در ذهن مشتری است.

هدایای تبلیغاتی سال نو

استفاده از تقویم یا سر رسید اولین گزینه برای هدایای تبلیغاتی سال نو که به ذهن مدیران خطور می‌کند.

البته قبل از تهیه‌ی هدایای تبلیغاتی سال نو باید نکات مهمی مد نظر قرار گیرد. زیرا هدف از ارائه‌ی هدایای تبلیغاتی فراتر از انتقال احساسات معنوی و بازاریابی است. در حقیقت می‌توان گفت که این هدایا به نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت برای بهره‌برداری از نام برندها و شرکت‌ها هستند. در ادامه نکات مهمی که در تهیه هدایای تبلیغاتی باید مد نظر قرار گیرند را به همراه نمونه‌هایی از این هدایا با هم می‌بینیم.

انواع هدایای تبلیغاتی سال نو نکاتی که در تهیه آن باید مورد توجه قرار گیرند

۱) دفترچه یادداشت و خودنویس

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده است که چرا بیشتر شرکت‌ها از خودکار یا دفترچه یادداشت به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می‌کنند. پاسخ این است که اولین و مهمترین نکته‌ای که در ارتباط با تهیه یک هدیه تبلیغاتی مناسب باید به آن توجه شود کاربردی بودن آن است. زیرا اگر هدیه‌ی تبلیغاتی ارائه شده کاربردی نباشد. شرکت‌ها نمی‌توانند به کمک آن به تحقق اهداف بازاریابی و تبلیغاتی خود بپردازند. اما حقیقت اینجاست که امروزه دیگر خودکارها یا دفترچه یادداشت‌های تبلیغاتی جذابیت و کاربرد چندانی ندارند. زیرا برای بیشتر افراد تکراری و خسته کننده شده‌اند و در بهترین حالت به عنوان دفتر پیش‌نویس در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان خانواده قرار می‌گیرد. بنابراین بهتر است هدیه متفاوت و در عین حال کاربردی به عنوان هدیه تبلیغاتی شرکت خود تهیه کنید.

دفترچه یادداشت و خودکار رایج‌ترین و پرکاربردترین هدایای تبلیغاتی سال نو

۲) وسایل فانتزی مجزا برای خانم‌ها و آقایان

هدایای تبلیغاتی می‌تواند جا کلیدی، ساعت مچی یا رومیزی، کیف پول، خودنویس، آینه‌ی جیبی و هر چیز دیگری باشد که بتواند به بخشی از نیازهای مخاطبان شما پاسخ دهد. در ادامه نمونه‌ای از هدایای تبلیغاتی کاربردی آمده‌اند که در رنگبندی‌های مختلف برای تهیه شده‌اند. نکته‌ی قابل توجهی که در این زمینه وجود دارد نیز بسته‌بندی مرتب و تمیز این هدایا در قالب جعبه‌های کوچک است.

هدایای تبلیغاتی سال نو

نمونه‌ای از هدایای تبلیغاتی سال نو که کاربردی و متنوع بوده و در رنگ‌بندی مختلف برای خانم‌هایی با سلیقه‌های مختلف تهیه شده‌اند.

یکی از مواردی که باعث تاثیرگذاری بیشتر هدایای تبلیغاتی می‌شود تهیه آن‌ها به صورت مجزا برای خانم‌ها و آقایان است. زیرا به صورت ناخودآگاه تاثیر روانی مثبتی بر روی افرادی که با این هدیه مواجه می‌شوند می‌گذارد. در حقیقت این اختصاصی کردن هدایای تبلیغاتی این حس را به مخاطب القا می‌کند که شما به مشتریان خود اهمیت زیادی قائل هستید. از این رو سعی کنید هدایای تبلیغاتی خانم‌ها فانتزی و شیک باشد. زیرا خانم‌ها عاشق هدایای فانتزی هستند. از سوی دیگر نیز انتخاب جاسوئیچی و خودنویس یا جای کارت تبلیغاتی انتخاب هوشمندانه‌ای برای آقایان است.

هدایای تبلیغاتی سال نو

نمونه‌ای از هدایای تبلیغاتی سال نو برای آقایان

۳) لوازم التحریر یا تی‌شرت و شال

همانگونه که می‌دانیم هدایای تبلیغاتی سال نو فقط برای مشتریان و مخاطبان یک شرکت یا برند تهیه نمی‌شود. بلکه کارمندان یک شرکت مهمترین افرادی هستند که باید در تهیه این هدایا مد نظر قرار گیرند. بنابراین اگر دوست دارید هدیه تبلیغاتی خلاقانه شرکت شما وسیله‌ای باشد که کارمندان در محل کارشان از آن استفاده کنند. گزینه‌های مختلفی برای انتخاب دارید. به عنوان مثال تهیه‌ی ماگ‌های تبلیغاتی با لوگوی شرکت، لوازم التحریر اداری، شال، تی‌شرت و … از جمله بهترین ایده‌ها برای هدایای تبلیغاتی هستند. البته نکته‌ی قابل توجهی که در زمینه تهیه تی‌شرت یا شال باید مد نظر قرار گیرد. این است که کارکنان معمولا در مقابل استفاده از لباس‌هایی با مارک شرکتشان مقاومت نشان می‌دهند. از این رو برای خوشایند بودن این لباس‌ها می‌توانید حروف اول نامشان را به همراه لوگوی شرکت در گوشه‌ای از لباس یا شال چاپ کنید که زیاد هم به چشم نیاید. مطمئن باشید این کار حس مثبتی به کارکنان شما می‌دهد و باعث افزایش همدلی آن‌ها می‌شود. در تهیه لوازم‌التحریر نیز بهتر است طبق نیاز هر کارمند وسیله‌ی مناسب را در اختیار او قرار دهید تا حس خوبی از دریافت این هدیه داشته باشد.

هدایای تبلیغاتی سال نو

ست لوازم‌التحریر یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی سال نو

نکته‌ی مهم دیگری که در ارتباط با تهیه هدایای تبلیغاتی سال نو باید مد نظر قرار گیرد این است که همه کارمندان دوست دارند در روزهای پایانی سال خانواده خود را خوشحال کنند. بنابراین ارائه هدیه‌ای که بتوانند آن را با خانواده خود شریک شوند برای آن‌ها لذت و تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. هر چند از نظر بسیاری از افراد کارت‌های هدیه می‌توانند هدیه تبلیغاتی مناسبی برای کارمندان باشند. اما به نظر شخص بنده نیز این کارت هدیه در بخش بودجه‌بندی خانواده‌ها برای سال نو گم می‌شود. از این رو به زودی هم فراموش می‌شود. از سوی دیگر نیز معمولا بودجه‌ای که برای هدایای تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شوند محدود و اندک است. از این انتخاب هدیه‌ای که برای همه اعضای خانواده جذاب و خوشحال کننده باشد گزینه مناسب‌تری است. این هدایای تبلیغاتی می‌توانند شکلات و یا گل‌های گلدانی مانند کاکتوس باشند.

۴) گل‌های گلدانی

گل‌های گلدانی از جمله هدایای تبلیغاتی فانتزی محسوب می‌شوند که برای زیباسازی و تزیین مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به اهداف بلند مدت هدایای تبلیغاتی بهتر است این گل‌ها از بین کاکتوس‌ها یا گل‌هایی با عمر مفید طولانی تهیه شوند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند.

هدایای تبلیغاتی سال نو

کاکتوس یکی از خلاقانه‌ترین هدایای تبلیغاتی سال نو

۵) شکلات سفارشی

اگر هر شرکت بتواند بر اساس فعالیت خود یک جعبه شکلات شیک ۲۰ الی ۵۰ تایی با لوگوی شرکت را در اختیار کارمندان خود قرار دهد. مطمئنا تعداد افرادی که با لوگو و نام شرکت مواجه می‌شوند چندین برابر می‌شود. زیرا این شکلات‌ها می‌توانند در پذیرایی‌های سال نو نیز مورد استفاده قرار گیرند. از سوی دیگر نیز تهیه بسته‌های چند صدتایی از این شکلات‌ها می‌تواند در پذیرایی‌های انجام گرفته از مهمانان شرکت نیز مورد استفاده قرار گیرد.

هدایای تبلیغاتی سال نو

نمونه‌ای از هدایای تبلیغاتی سال نو به شکل شکلات

اگر قصد دارید که برای هدایای تبلیغاتی سال جدید شکلات در نظر بگیرید. با توجه به این‌که شوکوبرند یکی از استارتاپ‌های شکلاتی موفق ایران است. می‌توانید شکلات‌های سفارشی مختص شرکت خود را با لوگوی شرکت خود تهیه کنید.

شکلات سفارشی با لوگوی بانک ملت نمونه‌ای از هدیه تبلیغاتی شکلاتی

تهیه یک جعبه شکلات چند تایی برای هر کارمند با لوگوی شرکت به همراه کارت تبریکی برای تبریک سال نو به خانواده او می‌تواند حس همدلی بیشتری را در کارمندان شما ایجاد کند. جعبه‌های اختصاصی چوبی طراحی شده برای هر جعبه شکلات علاوه بر شیک جلوه دادن آن حس خوبی را به گیرنده هدیه نیز منتقل می‌کند.

نمونه‌ای از سفارش شکلات به عنوان هدایای تبلیغاتی در جعبه‌های چوبی

در صورتی که بودجه کافی برای تهیه‌ی هدایای تبلیغاتی سال نو در اختیار شما قرار گرفته است. بهتر است جعبه‌ی شکلات را خاص‌تر انتخاب کنید. زیرا این نوع جعبه‌های شکلات شوکوبرند پرستیژ بهتری دارند. این جعبه‌ها معمولا لوکس‌تر از جعبه‌های چوبی هستند. جعبه‌های لوکس شکلات‌های شوکوبرند به صورت چرمی و یا مخملی تهیه می‌شوند و حالت تشریفاتی دارند.

نمونه‌ای از شکلات سفارشی شوکوبرند در جعبه‌های چرمی

در صورت تمایل به سفارش هدایای تبلیغاتی سال نو به شکل شکلات می‌توانید با شوکوبرند در ارتباط باشید. تا شکلات سفارشی مورد نیاز شما در سریع‌ترین زمان ممکن و مناسب‌ترین هزینه در اختیار شما قرار بگیرد. از سوی دیگر نیز امکان سفارش عمده شکلات‌های شوکوبرند در جعبه‌های بزرگتر با هزینه مناسب وجود دارد. که این گزینه نیز می‌تواند به عنوان پذیرایی از مهمانان استفاده شود. به یاد داشته باشید که این نوع تبلیغات برای همیشه در ذهن مخاطب باقی می‌ماند.

۶) لیوان یا ماگ‌های اختصاصی

همه ما هنگام مراجعه به سازمان‌های مختلف در زمان انتظار برای دریافت خدمات یا مشاوره معمولا به دکوراسیون داخلی و چیدمان میز کارمندان توجه می‌کنیم. می‌توان گفت هیچ چیز به اندازه یک دست بودن چیدمان میزهای هر بخش در سازمان‌های رسمی جالب به نظر نمی‌رسد. از این رو هر مدیری با انتخاب هوشمندانه هدایای تبلیغاتی سال نو با یک تیر می‌تواند دو نشان بزند. یعنی المانی را انتخاب کند که هم چیدمان میز کارکنانش یک دست شود و هم به اهداف تبلیغاتی سازمان دست یابد. تهیه ماگ‌های تبلیغاتی یکی از این گزینه‌ها است. زیرا همانگونه که می‌دانید معمولا در سازمان‌های ما تقریبا همه کارمندان در طول روز چایی مصرف می‌کنند. اما در بسیاری از شرکت‌ها چایی هر کارمند در لیوان اختصاصی او که طرح و شکل متفاوت دارد سرو می‌شود. اما تهیه ماگ‌های یک شکل با لوگوی شرکت در رنگ‌های مختلف می‌تواند انسجام بیشتری را به میز کار کارمندان شما ببخشد.

هدایای تبلیغاتی سال نو

ماگ‌های یک شکل با لوگوی شرکت انتخاب مناسبی برای هدایای تبلیغاتی سال نو

احتمالا در نگاه اول استفاده از ماگ برای شما هم روتین به نظر برسد. اما استفاده از یک ایده‌ی خلاقانه در این زمینه می‌تواند تهیه ماگ برای کارمندان را فوق‌العاده کند. به عنوان مثال چاپ نام هر کارمند بر روی ماگ، یا چاپ المان مورد علاقه هر فرد روی آن می‌تواند یکی از این ایده‌های خلاقانه باشد. به عنوان مثال برای جالب شدن هدایای تبلیغاتی خود می‌توانید استیکر تلگرام مورد علاقه هر شخص را روی لیوان او چاپ کنید. این کار علاوه بر جذابیت موجب تقویت روحیه کارمندان شما نیز می‌شود.

چاپ استیکرهای تلگرام دلخواه هر فرد بر روی ماگ یک ایده‌ی جالب برای هدایای تبلیغاتی سال نو

۷) ساعت رو میزی، دیواری یا جیبی

تا قبل از همه گیر شدن تلفن همراه معمولا هر فرد از ساعت مچی استفاده می‌کرد. اما امروزه معمولا بیشتر افراد از ساعت تلفن همراهشان به جای ساعت مچی استفاده می‌کنند. هر چند که هیچ چیز جای پرستیژ ساعت مچی را نمی‌گیرد.

مطمئنا هر کارمندی در طی ساعات کاری خود چندین بار ساعت را چک می‌کند. از این رو ساعت نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای هدایای تبلیغاتی سال نو باشد. این ساعت می‌تواند رومیزی، دیواری و یا جیبی باشد. تنها نکته‌ی مهمی که در زمینه تهیه ساعت به عنوان هدیه تبلیغاتی باید به آن توجه شود. عدم چاپ درشت لوگوی شرکت است. زیرا این کار باعث می‌شود که حس خوبی نسبت به برند شما نداشته باشند. از سوی دیگر نیز انتخاب یک ساعت رومیزی یا دیواری شیک باعث می‌شود که کارمندان آن را به عنوان هدیه تبلیغاتی سال نو به خانه‌های خود ببرند و مواجهه با برند شما در این حالت چندین برابر می‌شود.

یک ایده‌ی خلاقانه برای طراحی یک هدیه تبلیغاتی مدرن، طراحی ساعت به شکل لوگوی شرکت در صورت امکان است. این کار علاوه بر اینکه به هدف اصلی شرکت جامه عمل می‌پوشاند. بسیار شیک و متفاوت است. از این رو توجه مخاطبان را به سمت خود جلب می‌کند.

هدایای تبلیغاتی سال نو

طراحی ساعت به شکل لوگوی شرکت یک ایده خلاقانه برای تهیه هدایای تبلیغاتی سال نو

۸) وسایل الکترونیکی و دیجیتالی

به عنوان شخصی که بیشتر ساعت‌های روزانه خود را پشت لپ تاپ می‌گذراند باید بگویم که هیچ چیز به اندازه وسایل الکترونیکی و دیجیتالی نمی‌تواند توجه مرا جلب کند. از این رو به شما هم پیشنهاد می‌کنم که در صورت امکان چنین تجهیزاتی را به عنوان هدایای تبلیغاتی سال نو کارمند خود در نظر بگیرید. پد موس، زیر لپ‌تاپی، هارد اکسترنال، فلش مموری و حتی موس، هدفون و … هر یک می‌توانند به عنوان ک هدیه هیجان‌انگیز در نظر گرفته شوند. این وسایل می‌توانند به صورت سفارشی تهیه شوند و لوگوی شرکت شما را به همراه داشته باشند. و یا در جعبه‌هایی اختصاصی که برای شرکت شما طراحی شده است در اختیار مخاطبان شما قرار گیرند. با توجه به اینکه وسایل الکترونیکی همیشه جلوی چشم کارمندان شما هستند به مرور زمان در ذهن آن‌ها برای همیشه نقش می‌بندند. سایر مخاطبان و مشتریان شما نیز چنین حسی را نسبت به این هدایا خواهند داشت.

بنابراین سعی کنید نهایت خلاقیت خود را در تهیه هدایای تبلیغاتی سال نو در نظر بگیرید. زیرا این هدایا نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت برای برند یا کسب و کار شما محسوب می‌شوند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *