بازاریابی و تبلیغات

چند ایده موثر در بازاریابی کسب و کارهای کوچک

بازاریابی کسب و کارهای کوچک به دلیل پیچیدگی‌های بازاریابی، رفته رفته به طور فزاینده‌ای دشوار می‌گردد. علاوه بر گران بودن هزینه‌های تبلیغات تلویزیونی، بنظر می‌رسد که حتی تبلیغات رسانه‌های اجتماعی هم برای در چشم بودن محتواهای عادی بیش از حد شلوغ هستند.

با وجود بودجه کم و زمان محدود، کسب و کارهای کوچک اغلب سعی می‌کنند تا در برابر رقابت ایستادگی کنند. با این حال، با کمی نوآوری و سخت‌کوشی، کسب و کارهای کوچک می‌توانند روش‌های بسیار خوبی را برای بازاریابی تجارت خود پیدا کنند. بازاریابی موثر نیاز به آگاهی مستمر از روندهای آینده دارد. حتی اگر به تکنیک‌ها و استراتژی‌های فعلی کسب و کارتان اعتماد داشته باشید، باید به آنچه که در آینده ممکن است پیش آید، توجه داشته باشید، تا از این طریق بتوانید با بقیه رقابت کنید و آن‌ها را جلو بزنید.

با توجه به آخرین ویژگی‌های پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی و روش‌های جدید تعامل، ما در این متن به برخی از راهکارهای موجود برای بازاریابی سریع و بدون دردسر کسب و کارهای کوچک اشاره کرده‌ایم:

۱) استراتژی بصری خود را نوسازی کنید

چیزی در رسانه‌های اجتماعی بهتر از تصاویر و فیلم‌های منحصر بفرد و شگفت انگیز، عرضه شما را به فروش نمی‌رساند. به گفته فیس بوک، روزانه ۵۰۰ میلیون کاربر فیلم‌های فیس بوک را تماشا می‌کنند و هر روز ۱۰۰ میلیون ساعت ویدیو از طریق فیس بوک مشاهده می‌شود. این تعداد از بینندگان بخودی خود در بازاریابی، نقش مهمی بازی می‌کنند. بر روی فیلم‌های چندثانیه‌ای که معرفی کننده برند و محصول شما هستند، سرمایه‌گذاری کنید. فیلم‌ها و ویدیوهای صفحات مجازی از جمله اینستاگرام و فیس‌بوک محتوای شما را در بالای لیست قرار می‌دهند و باعث پر بازدیدتر شدن آن می‌گردند.

تاثیر استراتژی بصری در بازاریابی کسب و کارهای کوچک

۲) اهمیت موبایل را در کسب و کار خود فراموش نکنید

در حال حاضر، همه شاهد تاثیر فناوری تلفن همراه در استراتژی‌های بازاریابی هستند. مخاطبان شما، به ویژه مصرف‌کنندگان در اقتصادهای در حال توسعه، با نام تجاری و برند شما بیشتر از طریق گوشی‌های هوشمند خود آشنا می‌شوند. اگر محتوای شما، از جمله وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و پادکست‌ها، با تفکر مبتنی بر تلفن همراه توسعه نیافته باشد، احتمالا کسب و کار شما از چشم بیشتر افراد دور خواهد ماند. پیش بینی می‌شود که درآمد ویدیو تبلیغاتی موبایل تا پایان سال ۲۰۱۷ به بیش از ۶ میلیارد دلار می‌رسد، به این معنی که ۲۰۱۷ یک فرصت اولیه برای بازاریابی تلفن همراه بوده است که در حال حاضر سهم خود را از تخصیص رسانه ها به دست می‌‌آورد.

بازاریابی کسب و کارهای کوچک

بازاریابی کسب و کارهای کوچک

۳) وبلاگ و محتوا نویسی در بازاریابی کسب و کارهای کوچک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

وبلاگ‌ها از نظر تکنولوژی جستجو بسیار پرکاربرد هستند. نتایج موتور جستجو بهمراه محتوای جدید بسیار بهتر است. آنها همچنین یک راه حل متداول برای بازاریابی با کلمات کلیدی هستند که باعث افزایش دید از وبلاگ شما در نتایج جستجوی کلان می‌شود. اگر در چند سال اخیر به صنعت بازاریابی دقت کرده باشید،، می‌بینید که وبلاگ نویسی روندی است که تقریبا در همه کسب و کارها به کار گرفته شده است. با بهینه سازی وب‌سایت خود برای موتورهای جستجو با استفاده از بلاگ‌ و محتوای با کیفیت، کسب و کار شما در بالای نتایج جستجو برای موضوعات مرتبط با ارائه خدمات شما ظاهر می‌شود. این کار باعث می‌شود تا بازدیدکنندگان صفحه اختصاصی شما رفته رفته بیشتر شود و کسب و کارتان رشد یابد.

شما می توانید هر هفته یک بلاگ با کلمات کلیدی منتشر کنید، اما محتوای این بلاگ باید بقدری ارزشمند باشد که شور و شوق خوانندگان برای خواندن آن از بین نرود. تاثیر وبلاگ شما به میزان هیجان انگیز و آموزنده بودن آن بستگی خواهد داشت. شما برای محتوا نویسی بایستی یک کارشناس مرتبط را استخدام کرده و یا خودتان تلاش کنید تا محتوای با کیفیتی را هر ماه آماده سازید.

بازاریابی کسب و کارهای کوچک

بازاریابی کسب و کارهای کوچک

۴) خدمات رایگانی را در اختیار مشتریان خود قرار دهید

برای مشتریان خود خدمات رایگانی فراهم کنید. این خدمات نباید حتما یک محصول باشند، یک مشاوره رایگان و یا نکات پرمحتوا نیز می‌توانند از دید بسیاری از مشتریان شما مفید بنظر برسند. شما بایستی این خدمات را با نام تجاری و برند خود مرتبط سازید و بهنگام ارائه توصیه و مشاوره‌های رایگان بنحوی از نام تجاری خود در آن استفاده کنید.

یکی از نمونه‌های اینگونه بازاریابی کسب و کارهای کوچک، مربوط به یک شرکت تامین کننده آنلاین غذاهای بهداشتی و مکمل‌های غذایی بود که با ارائه توصیه‌هایی در مورد اینکه چگونه می‌توانیم در روزهای عید با وجود خوردن مواد غذایی پرکالری و لذت بردن از آن‌ها، تغییراتی جهت دریافت کالری کمتر در رژیم غذایی خود ایجاد کنیم، برند و نام تجاری خود را تبلیغ می‌کرد.

بازاریابی کسب و کارهای کوچک

بازاریابی کسب و کارهای کوچک

۵) جوایزی را برای مشتریان خود در نظر بگیرید

شما می‌توانید در وبسایت خود جوایزی را برای کاربران خود در نظر بگیرید و با این کار اعتبار کسب و کار و میزان فروش خودتان را افزایش دهید. بهتر است تا این جوایز را از خدمات یا محصولات خودتان انتخاب کنید تا مردم از نوع کیفیت تجارت شما آگاهی بیشتری بدست آورند و در آینده به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند.

بازاریابی کسب و کارهای کوچک

بازاریابی کسب و کارهای کوچک

۶) برای مشتریان خود نوشیدنی و شکلات سرو کنید

چه کسی از نوشیدنی‌هایی مانند چایی و قهوه بهمراه شکلات خوشش نمی‌آید؟! این کار یک روش ساده اما هوشمندانه برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان دائم می‌باشد. سعی کنید در محل و یا غرفه نمایشگاه خود، نام و برند تجاری خود را با تهیه نوشیدنی و شکلات‌های سفارشی بهمراه لوگو و یا نام برند خود بر روی آن‌ها تبلیغ کنید و باعث رغبت هرچه بیشتر بازدیدکنندگان خود گردید.

بازاریابی کسب و کارهای کوچک

بازاریابی کسب و کارهای کوچک

همانطور که می‌بینید ایده‌های زیادی برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک وجود دارد، ولی باید در انتخاب آن‌ها روش‌های نوین و خلاقی را در نظر بگیرید تا در کسب و کار خود پیشرفت روز افزونی داشته و مشتریان را بسمت تجارت خود جذب کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *