بازاریابی و تبلیغات

با ۸ مورد از اثرگذارترین روش‌های بازاریابی آشنا شوید

بهترین ایده‌های بازاریابی

امروزه با رشد علم و فناوری و تجارت الکترونیک، کمپین‌های بازاریابی نیز رفته رفته افزایش یافته و از اینرو یافتن بهترین ایده‌های بازاریابی به یک مسئله حیاتی و ضروری تبدیل شده است. بازاریابی در بسیاری از کسب و کارها، نقش مهمی را در رشد اقتصاد و معروف شدن برند آن‌ها بازی می‌کند و از این جهت بیشتر کسب و کار‌ها، بویزه کسب و کارهای کوچک از کمپین‌های بازاریابی در حد توان خود برای تبلیغ برندشان استفاده می‌کنند. اما این کمپین‌ها و روش‌های بازاریابی باید بحدی خاص و منحصر بفرد باشند که بتوانند رقبای خود را پشت سر گذاشته و روز به روز پیشرفت روز افزونی داشته باشند. از اینرو کسب و کارها باید بهترین ایده‌های بازاریابی را بکار بگیرند و تبلیغاتی ویژه و منحصر بفرد ارائه دهند.

در این مطلب ما به چند مورد از بهترین ایده‌های بازاریابی که خلاقانه و منحصر بفرد بوده و باعث رشد کسب و کار شما خواهند شد، اشاره کرده‌ایم:

۱) بازاریابی تاثیرگذاران (اینفلوئنسر مارکتینگ)

یکی از راه‌های به دست آوردن مشتریان جدید و گسترش آگاهی از برند با همکاری اینفلوئنسرهای برتر در کسب و کار شما انجام می‌گیرد. امروزه اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران مرسوم شده و به یکی از کمپین‌های موفق بازاریابی تبدیل شده است. اینفلوئنسرها معمولا از افراد معمول جامعه و یا از سلبریتی‌ها انتخاب می‌شوند و به تبلیغ برند شما در فضای آنلاین می‌پردازند و از این‌رو باعث می‌شوند تا مخاطبان شما هرچه بیشتر به سمت برند شما جذب شوند. برای مثال در ایران می‌توان به تبلیغات شرکت LG که از مهران غفوری، بازیگر طنز سینمای ایران، بعنوان اینفلوئنسر تلویزیون‌های LG استفاده کرده و جمله زیبا و خلاقانه‌ای را نیز به آن اضافه کرده است، اشاره کرد. البته این نوع از بازاریابی سلبریتی مارکتینگ محسوب می‌شود و ابتدایی‌ترین حالت اینفلوئنسر مارکتینگ است.

بهترین ایده‌های بازاریابی

بهترین ایده‌های بازاریابی

اینفلوئنسرهای واقعی دیگر بازیگران و هنرمندان نیستند، بلکه کسانی هستند که توانسته‌اند با محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، نفوذ و قدرت بدست آورند.

۲) بازاریابی ویدیوئی (ویدیو مارکتینگ)

در برخی از کسب و کارها استفاده از بازاریابی ویدیویی جهت نشان دادن نحوه کار یک محصول ضروری می‌باشد. امروزه اکثر افراد می‌خواهند تا علاوه بر محتوا، ویدیوی مرتبط با محصول مورد دلخواه خود را نیز ببینند. این نوع بازاریابی در سال‌های اخیر با گسترش شبکه‌های اجتماعی، رشد چند درصدی داشته است و از این جهت لازم است تا در تهیه آن دقت کرده و ویدیویی بسازیم که کاربردی و آموزشی بوده و در عین حال کسل کننده نباشد و در بیننده نوعی اشتیاق برای دیدن آن ویدیو ایجاد کند. نمونه جالبی از این نوع بازاریابی ویدیوی مربوط به Dollar Shave، تولید کننده خود تراش مردانه است که توانست با ساخت یک ویدیوی جذاب طی ۲ روز بالغ بر۲۴۰۰۰ سفارش دریافت کند و قبل از تولید انبوه محصول آن را در چنین سطحی به فروش برساند!

بهترین اید‌های بازاریابی

بهترین اید‌های بازاریابی

 

۳) استفاده از بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی یا بازاریابی دهان به دهان به نوعی از بازاریابی گفته می‌شود که در آن مردم تبلیغ‌کننده‌ی یک شرکت هستند. این نوع بازاریابی اغلب به صورت کمپین‌های تبلیغاتی خلاقانه است و اغلب احساسات مردم را مورد هدف قرار می‌دهد.

یک مثال جالب از این مورد مربوط به تبلیغات شیپور در بیلبوردهای شهر تهران بوده است که طنز آمیز بودن این تبلیغ باعث شد تا از بقیه بیلبوردها متفاوت باشد و مردم با خواسته خودشان آن را در اینترنت پخش کنند.

بهترین ایده‌های بازاریابی

بهترین ایده‌های بازاریابی

۴) بازاریابی محتوایی (کانتنت مارکتینگ)

بازاریابی محتوایی و یا به اصطلاح کانتنت مارکتینگ، یکی از بهترین روش‌های بازاریابی بشمار می‌آید. اما شرط اصلی در این نوع بازاریابی، توانایی تولید محتواهایی با مطالب خاص و متفاوت می‌باشد تا در همان وهله اول بتواند نظر مخاطبان را به سمت کسب و کار و برند شما جلب کند. در بین شرکت‌هایی که در ایران از بازاریابی محتوایی استفاده مثمرثمری می‌کنند و موفق نیز هستند، می‌توان به بیسکوئیت گرجی، کبریت توکلی، چی‌توز و حتی شرکت ایرانسل نیز اشاره کرد. شرکت ایرانسل در سال‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی از جمله اکانت اینستاگرام و یا توییتر خود، بصورت حرفه‌ای از بازاریابی محتوایی استفاده کرده و باعث افزایش فالوور و ترغیب هرچه بیشتر مشتریان خود گشته است.

بهترین ایده‌های بازاریابی

بهترین ایده‌های بازاریابی

۵) استفاده از بازاریابی چریکی (گوریلا مارکتینگ)

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی به معنای استفاده از روش‌های نامتعارف جهت بازاریابی می‌باشد. در این نوع بازاریابی هدف، بازده هرچه بیشتر با هزینه هرچه کمتر می‌باشد. امروزه هزینه برخی از کمپین‌های تبلیغاتی بسیار بالاست و از اینرو این نوع بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک و استارتاپ‌ها بسیار مناسب است. در این مورد می‌توان کمپین تبلیغاتی خلاقانه شکلات کیت کت بر روی نیمکت‌های رنگ آمیزی شده به شکل شکلات نیمه باز اشاره کرد که توانسته با هزینه اندک مشتریان زیادی را بسوی خود جذب کند. برای آشنایی بیشتر با مفهوم این نوع بازاریابی و نمونه‌های بیشتری از آن می‌توانید به این مطلب نیز مراجعه کنید.

بهترین ایده‌های بازاریابی

بهترین ایده‌های بازاریابی

۶) بازاریابی شخصی سازی شده (پرسونلایز مارکتینگ)

یکی از روش‌های مدرن بازاریابی، بازاریابی شخصی سازی شده است. از آنجایی که انسان‌ها از همه لحاظ با یکدیگر متفاوتند، بالطبع سلیقه و نظر آن‌ها نیز در انتخاب یک محصول، متفاوت خواهد بود. از اینرو شرکت در بازاریابی شخصی سازی شده تک تک مشتریان خود را در نظر می‌گیرد و سعی می‌کند تا محصولاتی مناسب با نوع علاقه و سلیقه شخصی‌شان به آن‌ها معرفی کرده و ارائه دهد. برای مثال از جمله می‌توان به سایت آمازون اشاره کرد. در این سایت زمانیکه شما به دنبال محصول خاصی می‌گردید، سایت بطور خودکار محصولات مشابه با سلیقه شما را نیز به شما پیشنهاد می‌کند.

بهترین اید‌های بازاریابی

بهترین اید‌های بازاریابی

۷) بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (سوشیال مدیا مارکتینگ)

این مورد یکی از مهمترین بخش‌های دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. امروزه بالغ بر ۷۴٪ کاربران اینترنت عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و روزانه پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود را چک می‌کنند. از اینرو هر فرد که بطور متوسط در ۴ الی ۵ شبکه اجتماعی فعال است، روزانه حدود ۲ ساعت خود را صرف بررسی پروفایل‌های خود می‌کند. پس همانطور که معلوم است بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی ممکن است نقش بسزایی را در روند رشد کسب و کار هر شرکتی بازی کند. نمونه‌ی موفقی از این بازاریابی مربوط به شرکت اوریف لیم، فروشنده محصولات آرایشی می‌باشد که در بیشتر شبکه‌های اجتماعی اکانت‌های فعال داشته و محصولات خود را تبلیغ می‌کند.

بهترین اید‌های بازاریابی

بهترین اید‌های بازاریابی

۸) تبلیغات آفلاین به عنوان یکی از بهترین ایده‌های بازاریابی

امروزه با وجود اینکه جهان بسرعت در حال پیشرفت است و دیجیتال مارکتینگ در بین مردم بسیار مرسوم گشته است، اما هنوز هم بازاریابی آفلاین از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و تاثیر خود را در جلب نظر مردم بسوی برند حفظ کرده است. بازاریابی آفلاین به روش‌های مختلفی می‌تواند انجام شود. برای مثال یکی از را‌ه‌های موثر آن می‌تواند ارائه کارت ویزیت و یا بروشور مخصوص شرکت خود و در عین حال استفاده از هدایایی بهمراه آن‌ها، جهت ترغیب مخاطبانتان باشد.

از جمله این هدایا می‌توان به گیفت‌کارت‌ها و حتی شکلات‌های سفارشی اشاره کرد. اپلیکشین‌های اسنپ و دیوار نیز از جمله شرکت‌هایی بوده‌اند که از شکلات‌ در تبلیغات خود استفاده کرده‌اند. شوکوبرند یکی از این شرکت‌هایی است که بطور تخصصی به تولید شکلات‌های سفارشی با لوگو و نوشته دلخواه شما می‌پردازد. در صورتیکه شما نیز در کمپین تبلیغاتی خود، قصد استفاده از شکلات‌های سفارشی ویژه برند خود را داشته باشد، می‌توانید برای دیدن نمونه‌ها از سایت شوکوبرند بازدید کنید.

بهترین ایده‌های بازاریابی

یافتن ایده‌های خلاقانه بازاریابی و استفاده صحیح از آن‌ها جهت تبلیغ شاید مشکل بنظر برسد، اما درصورتیکه به درستی انجام گیرد، نتایج خوبی را بهمراه داشته و بتدریج باعث معروف شدن برند شما خواهد گشت. از اینرو بهتر است در انتخاب و نحوه انجام بازاریابی، دقیق عمل کرد و تمام فاکتورها را در نظر گرفت تا نتیجه معکوس حاصل نشود.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *