شکلات

خلاقانه‌ ترین روش‌های هنر طراحی شکلات

هنر طراحی شکلات

هنر طراحی شکلات با کیفیت و خلاقیت بالا توسط هنرمندان و طراحان مستعد از سراسر جهان الهام گرفته شده است. این روزها در سراسر نقاط جهان انسان‌ها از شکلات طرح‌های جالب و بی‌نظیری می‌سازند، طرح‌هایی که مورد علاقه کوچک و بزرگ بوده و نظر همه را بسمت خود جلب می‌کنند.
این خوردنی شیرین که اولین بار بطور جامد در دهه ١٨٠٠ در کشور اروپا یافت شد، امروزه توسط هنرمندان و طراحان در حوزه شیرینی ذوب شده و طرح‌های جالبی از آن بوجود می‌آید. ایده‌های طراحی شکلات بی‌نهایت است و نمی‌توان همه آن‌ها را شمرد، ولی از نظر خاص بودن و خلاقیت برخی از آنها بیشتر در چشم هستند.

از آنجاکه شکلات یکی از خوردنی‌های محبوب بیشتر افراد است، هنر طراحی آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. شکل ظاهری شکلات باید بگونه‌ای باشد که باعث ایجاد نوعی تهیج در بیننده شود، از اینرو باید در طراحی شکلات بیشترین خلاقیت خود را بخرج دهید. در متن زیر به چند گزینه از این شکلات‌ها با طراحی خاص و منحصر بفرد اشاره کرده ایم.

طراحی شکلات بشکل سیارات منظومه شمسی

یکی از خلاقانه‌ترین طرح‌هایی که در هنر طراحی شکلات می‌تواند جالب بنظر برسد، قالب‌ریزی شکلات‌ها بشکل دایره‌های کوچک و بزرگ و سپس رنگ‌آمیزی متفاوت و جالب آن‌هاست. همانند شکل زیر استفاده از چوبی در این شکلات‌ها نیز از دیگر ایده‌های خلاق در دیزاین اینگونه شکلات‌های گردی شکل است.

هنر طراحی شکلات

هنر طراحی شکلات

طراحی شکلات بشکل تیوپ‌های رنگ

این مورد از دیگر ایده‌های خلاق در هنر طراحی شکلات بوده و همواره نظر بیشتر افراد را بسوی خود جلب کرده است. تیوپ‌های رنگ بشکل شکلات که درون‌ها آن‌ها با مایع رقیق ژلاتینی و یا شکلاتی پر شده‌اند، بنظر می‌توانند یکی از جالب‌ترین طرح‌ها برای طراحی شکلات بوده و برای دوستان نقاش و یا علاقمند به طراحی و نقاشی هدیه خوبی باشند.

هنر طراحی شکلات

هنر طراحی شکلات

طراحی شکلات بشکل جمجمه سر

ایده هنرمندانه دیگری که در طراحی شکلات از آن استفاده شده است، طراحی شکلات به شکل جمجمه اسکلت انسان و استفاده از گردو و یا حتی خوردنی‌هایی مانند پاستیل به‌عنوان مغز جمجمه در آنهاست. تهیه این طرح از شکلات‌ها در جشن‌هایی مانند هالووین خواهان زیادی را بسراغ خواهد داشت.

هنر طراحی شکلات

هنر طراحی شکلات

طراحی شکلات بشکل ابزار کار

یکی از عجیب‌ترین و منحصر بفردترین هنرهای طراحی شکلات نیز به این مورد برمی‌گردد. طراحی شکلات بشکل ابزار کار! این شکلات‌ها بگونه‌ای خاص و زیبا طراحی شده‌اند که کاملا شبیه ابزار کار بوده و تفاوت زیادی از خود واقعی آن‌ها ندارند.

هنر طراحی شکلات

هنر طراحی شکلات

طراحی شکلات بشکل کیف و کفش

این طرح از شکلات بی‌نظیر و در عین حال بسیار دیدنی و جذاب بنظر می‌رسد. هنر طراحی شکلات بصورت کیف و کفش می‌تواند در بیشتر مزون‌ها و فروشگاه‌های کیف و کفش نظر مشتریان زیادی را بسوی خود جلب کند و باعث افزایش روز افزون آن‌ها گردد.

هنر طراحی شکلات

هنر طراحی شکلات

هنر طراحی شکلات بشکل ساندویچ همبرگر

این طرح یکی از بی‌نظیرترین و خارق‌العاده‌ترین دیزاین‌ها در هنر طراحی شکلات در جهان بشمار می‌آید. همانطور که در شکل زیر می‌بینید، این شکلات بگونه‌ای طبیعی و زیبا طراحی شده است که از ساندویچ همبرگر واقعی مو نمی‌زند و دقیقا عین خود آن ساخته شده است.

هنر طراحی شکلات

هنر طراحی شکلات

طراحی شکلات بشکل مداد، مداد تراش و تراشه‌های مداد

در این طرح، هنرمند شکلات‌ را بشکل مدادهایی در انواع انداره‌ها دیزاین کرده و سپس از شکلات شیری برای طراحی مداد تراش بطرز جالبی استفاده کرده است. این طرح نیز می‌تواند برای کسانی که عاشق طراحی با مداد سیاه قلم هستند، هدیه خوبی باشد.

هنر طراحی شکلات

هنر طراحی شکلات

طراحی شکلات بشکل سنگ‌های رنگی

طراحی کردن شکلات در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف باعث ایجاد نوعی تهیج در افراد شده و نظر خیلی‌ها را بسمت خود جلب می‌کند. شکل زیر نیز یکی از نمونه‌هاست، استفاده از رنگ‌های خوشایند در این شکلات‌ها باعث شده است تا از نظر بیشتر افراد خوشایند باشند.

هنر طراحی شکلات

هنر طراحی شکلات

طراحی شکلات بشکل تاس

شاید یکی از ساده‎‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین طرح‌ها در هنر طراحی شکلات همین مورد باشد. این شکلات‌ها بصورت مکعب‌هایی که اعداد تاس بر روی آن‌ها دیزاین شده‌ است، ساخته شده‌اند و سرو آن‌ها در کنار چایی و قهوه در بیشتر کافی‌شاپ‌ها و مهمانی‌ها ایده خوبی خواهد بود.

هنر طراحی شکلات

هنر طراحی شکلات

طراحی شکلات‌های سفارشی

یکی دیگر از ایده‌هایی که می‌توان در آن هنر طراحی شکلات را پیاده کرد، دیزاین اسم فرد، جمله‌های کوتاه دلنشین و همچنین طرح‌های مورد علاقه خودتان بر روی این شکلات‌هاست. شوکوبرند نیز از جمله شرکت‌هایی است که اسم، طرح و جمله مورد دلخواه شما را بر روی شکلات‌ها درج می‌کند. برای دیدن نمونه‌هایی از این طرح‌ها می‌توانید از سایت شوکوبرند دیدن کنید.

[shoplink link=’https://chocobrands.ir/product/order’]خرید شکلات[/shoplink]

هنر طراحی شکلات

هنر طراحی شکلات

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *