شکلات

ساده‌ترین روش تهیه هات چاکلت

نکات مهم در طرز تهیه کیک کاکائویی ساده

اگر شما هم جزو کسانی هستید که طرفدار پروپاقرص شکلات و کاکائویید، حتما به دنبال ساده‌ترین روش تهیه هات چاکلت می‌گردید. شکلات و خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که با شکلات درست می‌شوند در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارند. یکی از بهترین زمان‌هایی که برای انتخاب یک نوشیدنی داغ یعنی هات چاکلت خوشمزه اشتیاق افراد زیاد می‌شود، پاییز و زمستان شناخته می‌شود. این نوشیدنی داغ علاوه بر این که خواص زیادی برای سلامتی را به همراه دارد، تجربه لذت یک روز سرد زمستانی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
شما هم می‌توانید هات چاکلت‌های کافی شاپی را تهیه کنید هم این‌ که با هزینه‌های پایین‌تری برای درست کردن هات چاکلت‌های غلیظ خانگی اقدام کنید. تهیه و استفاده هات چاکلت‌های خوشمزه خانگی با کمترین و ساده‌ترین مواد اولیه قابل انجام است.
درست کردن هات چاکلت غلیظ به عنوان یکی از تخصص‌هایی شناخته می‌شود که افراد زیادی علاقه دارند آن را یاد بگیرند؛ به همین دلیل ساده‌ترین روش تهیه هات چاکلت در ادامه آورده شده‌است. برای آشنایی با این آموزش ساده تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با هات چاکلت و خواص آن

شکلات داغ با شیر و شکر به عنوان یکی از نوشیدنی‌های محبوب در دنیا شناخته می‌شود. اسم تخصصی این شکلات، (تئوبروما کاکائو) است. معمولاً این طور است که افراد با سلیقه‌های مختلف به این نوشیدنی علاقه دارند و مورد استقبال آن‌ها قرار می‌گیرد. جالب است بدانید اولین بار توسط مهاجران اسپانیایی در قرن شانزدهم، شکلات از قاره امریکا به اروپا آورده شد. پس از آن شکلات داغ به‌عنوان یک نوشیدنی مخصوص که دارای خواص دارویی است توسط افراد مصرف شد. در زمان‌های قبل، هات چاکلت با شکلات خالص تهیه می‌‌شد، به خاطر همین بود که طعم آن به تلخی می‌زد. اما با گذشت زمان، توسط اسپانیایی‌ها کمی شیرینی به آن اضافه شد و این باعث شد که طعم جدیدی از هات چاکلت به وجود آید. هات چاکلت در کنار خوشمزگی فواید زیادی برای بدن دارد که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود عملکرد مغز
  • بهبود کارایی قلب
  • عمل کردن به عنوان یک آب‌ رسان قوی برای پوست
  • تقویت سیستم ایمنی بدن به خاطر وجود مقادیر زیاد آنتی‌اکسیدان و ویتامین، کمک به پیشگیری و درمان سرماخوردگی
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت
  • جلوگیری از چاق شدن با افزایش چربی سوزی و بالا رفتن متابولیسم در بدن
  • جلوگیری از ابتلا به سرطان
  • تاثیر مثبت بر روی دندان و ماهیچه‌ها

ساده‌ترین روش تهیه هات چاکلت به صورت غلیظ

سادهترین-روش-تهیه-هات-چاکلت

در ابتدا مواردی که در زیر آمده‌اند را تهیه کنید.

  • شکلات چیپسی به مقدار دلخواه
  • خامه فرم گرفته یک عدد کوچیک
  • شیر غلیظ شده شیرین
  • شیر پرچرب نیم تا یک لیتر

سپس این مواد را روی حرارت متوسط اجاق گاز با یک دیگر کاملا مخلوط کرده تا به خوبی حل بشود. برای مخلوط شدن یک دست همه موارد با هم، به هنگام هم زدن سریع عمل کنید. پس از آن مقداری شیر را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. این هم زدن را تا جایی ادامه دهید که بافت هات چاکلت سوپر غلیظ به وجود آید. برای باقی ماندن طعم شیر از بیش از حد جوشاندن مخلوط خودداری کنید. حرارت را کم کرده و حال نوشیدنی شما برای سرو آماده است. در صورتی که چند بار آن را درست کنید به مرور زمان با این که چطور میزان غلظت را کنترل کنید، آشنا می‌شوید و به همین ترتیب ساده‌ترین روش تهیه هات چاکلت را یاد می‌گیرید. برای تزئین می‌توانید از خامه یا شکلات روی آن نیز استفاده کنید.

خدمات شوکوبرندز

شوکوبرندز با دارا بودن شکلات‌های متنوع و بسته بندی‌های شیک این امکان را به شما می‌دهد تا برای سازمان یا افراد یا مراسم‌‌های خاص هدیه‌های زیبا انتخاب کنید‌. این برند امکان تهیه سفارش‌های شما را حتی در تعداد بالا دارد. شوکو برندز آماده دریافت سفارشات به صورت آنلاین نیز می‌باشد تا در وقت شما صرفه جویی شود و مشکل مسیر هم نداشته‌ باشید.

اگر قصد دارید بسته‌هایی برای پذیرایی در مراسم‌ها یا هدیه تهیه کنید و طرح یا لگوی خاصی را روی آن‌ها درج کنید می‌توانید از سایت شوکو برندز کمک بگیرید. شوکو برندز امکان بسته بندی و جعبه‌های سفارشی با طرح اختصاصی را برای افراد یا سازمان‌ها فراهم می‌کند.

برای مراسم‌های خاص شوکوبرندز می‌تواند باکس‌های ویژه را برای شما تدارک ببیند که در آن‌ها شکلات، بیسکوییت، دمنوش و … وجود دارد و بنابر سلیقه مشتریان این اقلام قابل تغییر است. این باکس‌ها شیک و لوکس هستند و محتویات داخل آن‌ها و خودشان به زیبایی تزئین شده‌اند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *