بازاریابی و تبلیغات

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روابط عمومی سازمان‌ها

بهترین هدیه سازمانی

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روابط عمومی سازمان‌ها از جمله تاثیراتی است که هدایای تبلیغاتی می‌توانند داشته باشند. همه‌ی ما هدیه گرفتن را دوست داریم چرا که هدیه‌ها قادرند احساسات خوبی در ما ایجاد کنند. از این رو می‌توان از آنها برای اهداف بسیاری از جمله مثالی که در ابتدا خواندید استفاده کرد. این دلیلی است تا شرکت‌ها و برندها برای گسترش روابط و معرفی خود در ابتدای مسیر کاری‌شان از هدایای تبلیغاتی به عنوان راهی موثر برای این منظور استفاده کنند. در ادامه این مقاله شوکوبرند می‌خواهد تا هدایای تبلیغاتی و تاثر آنها را در زمینه‌ی کاری و بیزنس بررسی کند.

کسب و کار نوپا

تصور کنید که به تازگی کسب و کاری را راه‌اندزای کرده‌اید. از این رو درواقع مثل یک بچه‌ی نوپا خواهید بود که باید از نو شروع کند و راه رفتن را بیاموزد. این به این معنی است که افراد کمی هستند که ممکن است شما را بشناسند و با کار شما آشنا باشند. حال سوال این است که در چنین شرایطی شما باید چه کار کنید؟ حواب به این سوال به زبان ساده این است که باید برای شناساندن برند خود به دیگران در بازار کارتان فعالیت کنید. فعالیت‌هایی از قبیل راه‌اندازی اکانت شبکه‌‍‌های اجتماعی مرتبط، بازاریابی، استفاده از هدایای تبلیغاتی و … . پس از مدتی به کمک یک برنامه‌ی بازاریابی می‌توانید که اسم شرکت و یا برند خود را بالا آورده تا افراد بسیاری شما را بشناسند و بخواهند با شما کار کنند، چه به عنوان همکار و چه به عنوان مشتری. حال در این بین استراتژی استفاده از هدایای تبلیغاتی می‌تواند کمک به سزایی به پیشرفت شما بکند. اما آیا برای همه مناسب است؟

ایده های جذاب بسته خوشامدگویی کارکنان

چرا هدیه‌ی تبلیغاتی

برای جواب دادن به سوال مطرح شده باید دانست که روش‌های تبلیغاتی هر شرکتی با توجه به اهداف دپارتمان تبلیغات آن شرکت و همچنین بودجه‌ی آنها تعیین می‌شود. به عنوان مثال برخی ترجیح می‌دهند به سمت روش‌های پرهزینه مثل تبلیغات تلویزیونی بروند. برخی نیز روش‌های کم‌هزینه مثل استفاده از شبکه‌های اجتماعی را انتخاب می‌کنند. اما نکته‌ی قابل توجه در هردوی آنها عدم ماندگاریشان است. زیرا تبلیغ پس از مدتی دیگر پخش نشده و یا استوری اینستاگرام پس از ۲۴ ساعت می‌رود.

حال استفاده از هدایای تبلیغاتی و تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روابط عمومی سازمان‌ها راهی است که درواقع به کمک آن می‌توان تاثیر ماندگارتری بر روی مخاطب خود داشت. این امری است که استفاده از این روش را برای تبلیغات مهم می‌کند. به همین دلیل شرکت‌های بسیاری با لوگوی خود، شعار شرکت و به طور کلی طرح دلخواه اشیایی مثل خودکار، سررسید، تقویم و یا حتی خوراکی‌هایی مثل شکلات را هدیه می‌دهند.

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روابط عمومی سازمان‌ها

خصوصیات یک هدیه‌ی تبلیغاتی

هدف استفاده از هدیه‌های تبلیغاتی آشنا کردن دیگر افراد با خدماتی است که شما ارائه می‌دهید و حفظ مشتریان و ایجاد حس وفاداری در آنان است. به علاوه با این روش شما می‌توانید مشتری‌ها و حتی همکاران جدیدی نیز به دایره‌ی افرادتان اضافه کنید. همچنین تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روابط عمومی سازمان‌ها تا جایی پیش می‌رود که شما می‌توانید با هدیه دادن به یک سازمان نه تنها خود را به آنها معرفی کنید بلکه آنها نیز می‌توانند شما را به دیگران معرفی کنند. که اصلی‌ترین هدف هر سازمان نوپایی گسترش ارتباطات، و به طور کلی هر مجموعه‌ای حفظ و افزایش مشتریان خود است.

سفارش شکلات اسمی با طراحی ویژه

به همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا هدیه‌ی تبلیغاتی که می‌دهید، یک وسیله‌ی کاربردی و مرتبط به خدماتی که ارائه می‌دهید باشد و اگر امکان آن وجود ندارد از لوگو، طرح و یا شعار مجموعه‌تان در طراحی آن استفاده شود. به عنوان مثال خودکار، سررسید و تقویم ار جمله رایج‌ترین هدایا هستند. یا به عنوان مثال عطرهای بسیار کوچک جیبی، پیکسل‌هایی با طرح شرکت، پد موس، فلش مموری، …

تمامی این وسایل می‌توانند به عنوان یک هدیه‌ی تبلیغاتی برای سازمان شما استفاده شوند. به علاوه در کنار تمامی این هدایا شما می‌توانید از خوراکی‌هایی همچون شکلات و دمنوش نیز استفاده کنید. از آنجایی که یک شکلات خوشمزه و یا کیفیت و یا یک چای خوش عطر می‌تواند در یاد افراد بماند، برای افزایش تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روابط عمومی سازمان‌ها پیشنهاد می‌شود که از یک هدیه خوراکی نیز استفاده شود.

بسته‌بندی‌های دلخواه برای هدایای تبلیغاتی شما

شوکوبرند که یک مجموعه طراحی بسته‌بندی با طرح دلخواه برای هدایای تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی است، می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند. به این صورت که شما با سفارش طرح، لوگو و یا نوشته‌ی دلخواه می‌توانید شکلات، چای و یا دمنوش‌های با کیفیت را با بسته‌بندی دلخواه و متناسب مجموعه‌تان داشته باشید تا بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب بگذارید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *