بازاریابی و تبلیغات

سخن بزرگان در مورد تبلیغات : چرا تبلیغات بخش مهمی از هر کسب و کاری را در بر می‌گیرد؟

سخن بزرگان در مورد تبلیغات

تبلیغات بخش بزرگی از هر کسب و کاری است. به عبارت دیگر هر کسب و کاری که به بخش تبلیغات خود توجه نکند دچار شکست می‌شود. زیرا حتی اگر یک کسب و کار بهترین محصول دنیا را با بهترین کیفیت هم ارائه دهد. باز هم نیاز به معرفی محصول و تبلیغات خواهد داشت. در غیر این صورت امکان مواجهه با محصول و شناخت محصول برای مخاطبان فراهم نمی‌شود. به عنوان یکی از صاحبان کسب و کار حتی اگر یک نگاه کلی به سخن بزرگان در مورد تبلیغات هم بیندازید، متوجه اهمیت تبلیغات در کسب و کار خود خواهید شد. از این رو در این مطلب از شوکوبرندز سعی کرده‌ایم سخن بزرگان در مورد تبلیغات را گردآوری کنیم.

چرا تبلیغات بخش مهمی از هر کسب و کاری را در بر می‌گیرد؟

امروزه دیگر اهمیت تبلیغات در کسب و کار برای کسی پوشیده نیست. زیرا تبلیغات به منزله ایجاد پیوندی مستحکم و بلند مدت بین مشتری و یک کسب و کار یا محصول آن است. از آنجایی که فروش موفق یک محصول در صورتی میسر می‌شود که استراتژی بازاریابی و تبلیغات آن به درستی پیش رود. از این رو صاحبان کسب و کار اهمیت زیادی به این بخش قائل می‌شوند. البته این هدف در صورتی محقق می‌گردد که از شیوه‌های تبلیغاتی صحیحی استفاده شود. یا به عبارت دیگر استراتژی تبلیغاتی درستی بر اساس زمینه فعالت هر کسب و کار برای آن در نظر گرفته شود.

 

در حالت کلی روش‌های تبلیغاتی معمولا به دو دسته تبلیغات خلاق و غیر خلاق تقسیم می‌شوند. تبلیغات غیرخلاق بیشتر جنبه‌های سنتی تبلیغات را در برمی‌گیرد. اما تبلیغات خلاق به روش‌های نوین تبلیغاتی که با توجه به ایده‌های خلاقانه طراحی می‌شوند اطلاق می‌شود.

صاحبان کسب و کار باید بر اساس زمینه فعالیت خود و محصولات تولید شده کسب و کارشان روش و بودجه مشخص و مناسبی را برای تبلیغات در نظر بگیرند. زیرا سرمایه‌گذاری بر روی بازاریابی و تبلیغات نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت برای کسب و کارها محسوب می‌شود. اگر مروری بر سخن بزرگان در مورد تبلیغات داشته باشیم. متوجه اهمیت تبلیغات در کسب و کارها می‌شویم. در ادامه نمونه‌هایی از سخن بزرگان در مورد تبلیغات را برای شما گردآوری کرده‎ایم.

نمونه‌هایی از سخن بزرگان در مورد تبلیغات

تبلیغات نیز مانند هر شاخه دیگر از کسب و کاری مانند بازاریابی یا فروش بزرگان و پیشگامانی داشته است. در ادامه چند نمونه از سخنان بزرگان در مورد تبلیغات را که در هر کدام نکته‌ای نهفته است.

ویلیام برنباخ متفاوت نبودن در تبلیغات را نوعی خودکشی می‎داند.

اگر با دقت به این جمله توجه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که استفاده از روش‌های تبلیغاتی به کار گرفته شده توسط سایر برندها روش مناسبی برای تبلیغات برند ما نیز نخواهد بود. بلکه هر کسب و کاری بسته به نوع و زمینه فعالیت خود باید روش مناسبی را برای تبلیغات انتخاب کند. زیرا مشتریان تمایل بیشتری به شیوه‌های تبلیغاتی خلاقانه از خود نشان می‌دهند.

به عنوان مثالی از روش خلاقانه تبلیغات می‌توان به شکلات‌های سفارشی شوکوبرندز اشاره کرد. با توجه به اینکه این استارتاپ شکلاتی ایرانی امکان چاپ لوگو و نام شرکت را برای کسب و کارها فراهم می‌کند. از این رو ایده‌ی جالبی برای تبلیغات خلاق کسب و کارهایی است که دوست دارند سخن بزرگان در مورد تبلیغات را سرلوحه کار خود قرار دهند. نمونه‌ای از این شکلات‌های سفارشی در ادامه آمده است.

شکلات برای سفارش آنلاین

 

به گفته جف آی ریچاردز خلاقیت بدون استراتژی را هنر و خلاقیت با استراتژی را تبلیغات گویند.

همانگونه که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد بدون به کارگیری روش‌های خلاقانه تبلیغات بی‌اثر خواهد بود. اما حقیقت این است که صرف داشتن خلاقیت رمز موفقیت در کارها نیست. بلکه تبلیغاتی کارآمد خواد بود که با برنامه‌ریزی و طبق استراتژی خاصی به کار گرفته شود.

دیوید آگیلوی می‌گوید چیزی که باعث می‌شود مصرف کننده محصولی را خریداری کند، محتوای تبلیغات است نه شکل ظاهری آن. او همچنین در سخن دیگری بیان می‌کند که چیزی که در تبلیغات می‌گویید مهم‌تر از نحوه بیان شما است.

متاسفانه بسیاری از صاحبان کسب و کار تصور می‌کنند که صرف معرفی محصول و در نظر گرفتن بوجه مشخصی برای هزینه‌های تبلیغات کافی است. اما حقیقت این است که تنها چیزی که باعث می‌شود نام برند شما همواره در ذهن مشتری باقی بماند محتوای تبلیغات شما است. بنابراین محتوای تبلیغات باید به شکل خلاقانه و تاثیرگذاری انتخاب شود تا بتواند در طول زمان سهم از ذهن مشتری را برای شرکت شما افزایش دهد.

سخن بزرگان در مورد تبلیغات

 

طبق گفته هنری فورد شرکتی که که بخاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تبلیغات خود را متوقف می‌کند. مانند کسی است که برای صرفه‌جویی در وقت ساعتش را متوقف کند.

روی این سخن با آن دسته از مدیران و صاحبان کسب و کاری است که هزینه تبلیغات را یک هزینه اضافی می‌دانند و برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود در ابتدا تبلیغات را کنار می‌گذارند. در حالی که اگر کسب و کاری از هزینه تبلیغات و بازاریابی خود صرف نظر کند. نباید انتظار فروش داشته باشد.

کلوین کولیج تبلیغات را به عنوان جان یک تجارت مطرح می‌کند. همچنین از نظر او تقاضای جمعی، تقریباً بطور تمام و کمال بخاطر توسعه تبلیغات به وجود آمده است.

نکته قابل توجهی که در مورد این سخن وجود دارد بحث به کارگیری خلاقیت برای رسیدن به درآمد زایی است. زیرا به کارگیری ایده‌های خلاقانه تبلیغات کار هر کسی نیست. از این رو طراحی تبلیغات خلاقانه نیز تجارتی را برای افراد خوش ذوق و هنرمند ترتیب می‌دهد. اگر با دقت به این موضوع توجه کنید متوجه می‌شوید که بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار برای تحت پوشش قرار دادن اهداف تبلیغاتی خود به شرکت‌های تبلیغاتی مراجعه می‌کنند. زیرا یک تبلیغات اثر بخش پس از ایده‌پردازی و تولید یک محصول منحصر به فرد می‌تواند با ایجاد یا افزایش تقاضای مشتری میزان فروش را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد.

ایزاک آسیموف معتقد است که برای چرخاندن چرخ یک تجارت، به چیزی بیش از سرمایه نیاز است. در حقیقت سه عامل پویایی، خلاقیت و تبلیغات هستند که چرخ‌های یک تجارت را می‌گردانند.

توجه به این سخن ارزشمند در مورد تبلیغات برای صاحبان کسب و کار و سرمایه‌گذاران صنایع مختلف بسیار مهم است. زیرا موفقیت یک کسب و کار صرفا با تولید محصول و سرمایه‌گذاری به پایان نمی‌رسد. بلکه پویایی و بازاریابی خلاق و تبلیغات اثر بخش است که مانند بال‌های پرواز یک کسب و کار آن‌ را به سمت موفقیت‌های بیشتر هدایت می‌کند.

در ادامه چند نمونه دیگر از سخن بزرگان در مورد تبلیغات آمده است که هر یک به نوبه خود جای تفکر و تامل دارند.

  • استفان لیکاک تبلیغات را مخلوط آگاهانه‌ای از چاپلوسی و تهدید می‌داند.
  • از نظر مارک توئین نیز بسیاری از چیزهای کوچک به واسطه تبلیغات صحیح، بزرگ شدند.
  • ویل راجرز نیز تبلیغات را هنر متقاعد کردن مردم برای خرج کردن پول‌هایشان برای چیزی که نیازی به آنها ندارند می‌داند.

آنچه در این مطلب از شوکوبرندز گفته شد نمونه‌هایی از سخن بزرگان در مورد تبلیغات بود. سرلوحه قرار دادن این سخنان و توجه به آن‌ها می‌تواند گام موثری در جهت رشد و توسعه کسب و کارها باشد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *