شکلات

گالری خلاقانه و جالب از شکلات‌های شیک و مجلسی

گالری خلاقانه از شکلات شیک و مجلسی

این روزها شکلات به عنوان بخش جدایی ناپذیر مراسمات و خوراکی‌های پذیرایی به حساب می‌آید و اگر این شکلات، شکلات شیک و مجلسی باشد می‌تواند تفاوت و زیبایی خاصی به مراسم ببخشد. کمتر کسی پیدا می‌شود که این خوراکی خوشمزه را دوست نداشته باشد. چه برسد به روزی که این خوراکی خوشمزه، به طراحی خاص و مجلسی مزین شده باشد.

انواع مختلف شکلات شیک و مجلسی

انواع مختلف شکلات شیک و مجلسی

تنوع طرح و مزه‌ها و طعم‌های مختلف شکلات را به یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها تبدیل کرده که می‌شود آن را در هماهنگ با مراسمات مختلف تهیه و استفاده کرد. شکلات، حاوی مقادیر متغیر کاکائو، شکر، کره کاکائو و اسانس‌های طعم‌دار مختلف است. شکلات‌ها انوع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی‌ها و استفاده‌های متفاوت دارند. همچین این تنوع فقط در نوع تهیه آن نیست، بلکه چیزی که منظور نظر ماست، تنوع شکلات شیک و مجلسی و استفاده آن در مراسمات مختلف برای مقاصد ویژه و متفاوت است.

شکلات کادویی ارزان

از انواع شکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شکلات ساده، که اغلب بدون شیر تهیه می‌شوند که دارای نسبت‌های متغیر، شکر، کره کاکائو و طعم‌های مختلف از جمله وانیل هستند. در این نوع شکلات، کاکائو از ۱۸ درصد تا ۳۰ درصد متغیر است. نوع بعدی شکلات، شکلات شیر نام دارد. این شکلات همانند شکلات ساده است اما به آن پودر شیر خام و چربی کره اضافه شده است. شکلات‌های روکش خود نوع دیگری از شکلات‌های ساده و شیری هستند که اگر ساده باشند دارای ۳۱ درصد کره کاکائو و اگر شیری باشند باید دارای حداقل ۳۱ درصد چربی باشند.

شکلات تیره یا شکلات تلخ که مراتب مرغوب‌تر و پر خاصیت‌تر از شکلات‌های ساده و شیری است. این نوع شکلات دارای طعم تلخ می‌باشد و میزان کاکائو در آن‌ها از ۳۰ تا ۹۷ درصد متغیر است. آنتی اکسیدان شکلات‌های تلخ به این خوراکی خاصیت بخشیده و باعث به وجود آمدن خواص سلامتی و زیبایی در آن شده است. این ماده غذایی کلسترول بد خون را کاهش داده، فشار خون بالا را تنظیم کرده و جریان خون در سرخرگ ها را افزایش می‌دهد. شکلات تلخ حاوی موادمعدنی زیادی از جمله کلسیم، منیزیم و آندورفین در مغز باعث خلق مثبت می شود. به علاوه شکلات تلخ، باعث شادابی و سلامت پوست نیز می‌شود.

شکلات سفید نوع دیگری از شکلات‌ها هستند. بسیاری اینگونه می‌پندارند این ماده به دلیل سفید بودن دارای کاکائو نیست. اما باید بدانید این ماده از کره استخراج شده و کاکائو، ساکارز و شیر تشکیل شده است. شکلات‌های بدون قند نوع دیگر شکلات هستند.

شکلات شیک و مجلسی

شکلات شیک و مجلسی

همانطور که گفته شد تنوع شکلات‌ها بسیار زیاد است. اما بحث فقط تنوع در طعم یا نوع تهیه آن نیست، بلکه چیزی که منظور نظر ماست، تنوع شکلات شیک و مجلسی و استفاده آن در مراسمات مختلف برای مقاصد ویژه و متفاوت است.

شکلات شیک و مجلسی می‌تواند هر کدام از شکلات ذکر شده باشد و فقط به خاطر طرح و نوع استفاده در مراسمات و مناسبت‌های مختلف متمایز می‌شوند. شکلات‌های مجلسی، معمولا در دسته‌بندی‌های زیر تولید می‌شود:

  • شکلات‌های شرکتی و رسمی
  • شکلات برای اعیاد مختلف مذهبی مانند: عید قربان، عید فطر، نیمه شعبان
  • شکلات برای اعیاد ایرانی مانند عید نوروز و شب یلدا
  • شکلات جشن تولد، جشن دندونی و سیسمونی
  • شکلات برای جشن عروسی و نامزدی
  • شکلات برای مناسب‌های مختلف مانند: روز مادر، روز پدر، روز معلم، روز پزشک، روز دختر و روز کودک
  • شکلات‌های عاشقانه و ولنتاین
  • شکلات‌هایی مانند جشن فارغ‌التحصیلی و جشن تکلیف

در ادامه تصاویری خلاقانه و جالب از شکلات‌های شیک و مجلسی را به صورت گالری مشاهده می‌کنید:

گالری خلاقانه از شکلات شیک و مجلسی

شکلات شیک و مجلسی

شکلات شیک

شکلات شیک

شکلات سازمانیِ مجلسی

شکلات مجلسی

شکلات مناسبتی

شکلات مناسبتی

گالری خلاقانه از انواع شکلات

گالری خلاقانه از انواع شکلات

شکلات شیک و مجلسی

شکلات شیک و مجلسی

شکلات شیک عروسی

شکلات شیک

شکلات مجلسی و میهمانی رسمی

شکلات مجلسی

شکلات شیک تبلیغاتی

شکلات مناسبتی

گالری خلاقانه از انواع شکلات

گالری خلاقانه از انواع شکلات

تمامی تصاویر درج شده در گالری خلاقانه و جالب شکلات شیک و مجلسی از محصولات و شکلات‌های تهیه شده در مجموعه شوکوبرند می‌باشند. امیدواریم از مشاهده این بخش لذت برده باشید. برای آشنایی با خدمات مبتکرانه مجموعه شوکوبرند و سفارش اولین شکلات اختصاصی خود، چه شخصی و چه سازمانی، به صفحه اصلی شوکوبرند دعوت می‌شوید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *