شکلات

شکلات تلخ، یک تکه سلامتی! خواص شگفت انگیز شکلات تلخ

خاصیت شکلات تلخ

شکلات جز خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی است که می‌توان آن را در میان وعده‌های روزانه مصرف کرد. حال اگر این شکلات، تلخ باشد چه بهتر! چرا که فواید بسیاری زیادی برای سلامتی دارد. آیا شما از خاصیت شکلات تلخ برای سلامتی بدن اطلاع دارید؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا از خواص شکلات تلخ و انواع آن اطلاع پیدا کنید.

خواص شگفت انگیز شکلات تلخ

خواص شگفت انگیز شکلات تلخ

خواص شگفت انگیز شکلات تلخ

با این خوراکی کم‌نظیر آشنا شوید

شکلات تلخ یکی از مشتقات دانه کاکائو است. به دلیل تلخی آن شاید بین همه محبوب نباشد اما عده‌ای که از خاصیت شکلات تلخ با خبر هستند از آن در میان وعده‌های روزانه خود استفاده می‌کنند. شکلات تلخ، به شکلاتی گفته می‌شود که نسبت کاکائو آن از ۳۰ درصد تا ۹۷ درصد می‌رسد و میزان شکر آن بسیار کم است. اکنون که حرف از انواع شکلات تلخ شد، بهتر است کمی بیشتر در مورد انواع مختلف آن بدانیم.

انواع شکلات تلخ

شکلات در طعم‌های متنوعی تولید و عرضه می‌شود برای افرادی که شکلات را در ذائقه‌های مختلف دوست دارند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارد. شکلات تلخ، معمولا در درصدهایی از ۳۰ درصد تا ۹۷ درصد تولید می‌شود که میزان شکر و کاکائو آن به نسبت متغیر است.

انواع شکلات تلخ و خواص آن‌ها

انواع شکلات تلخ و خواص آن‌ها

شکلات تلخ ۳۰ درصدی

در این نوع شکلات میزان کاکائو از حد پایه کمی بالاتر است. در کنار این شکلات، نوع ۳۵ درصدی آن نیز وجود دارد. طعم این شکلات به آن صورت تلخ نیست و مصرف آن غالباً باعث ایجاد هیچ مشکلات خاصی در افراد نمی‌شود.

شکلات تلخ ۴۰ درصدی

در این نوع تا حدودی به میزان کاکائو بالا نزدیک می‌شویم. درست است که این درصد، درصد خیلی بالایی در بین انواع شکلات تلخ، محسوب نمی‌شود، اما مصرف بیش از حد آن برای افرادی که مشکل ریفلاکس معده دارند خیلی مناسب نیست و توصیه نمی‌گردد.

شکلات تلخ ۵۰ درصدی

شکلات تلخ ۵۰ درصدی، طعم تلخی دارد و مصرف آن برای افراد مبتلا به بی‌خوابی، ترشی و ریفلاکس معده و افراد دچار سنگ کلیه مناسب نخواهد بود.

شکلات تلخ ۶۵ و ۷۰ درصدی

بعد از خوردن این نوع شکلات طعم تلخ آن کاملا مشهود است به طوری که گاهی برای پوشاندن، طعم تلخ آن را با میوه‌هایی طعم دار می‌کنند.

شکلات تلخ ۸۰ و ۹۷ درصدی

این نوع شکلات به شدت تلخ بوده و هر کسی نمی‌تواند آن را مصرف کند. شکلات تلخ ۹۷ درصدی هر چند خواص و ویژگی‌های منحصر به‌‎فرد و بی‌شماری دارد، بهتر است آن را خالی مصرف نکنید. همچین اگر احتمال بروز بی‌خوابی وجود دارد از مصرف آن خودداری کنید.

خاصیت شکلات تلخ

خاصیت شکلات تلخ

شکلات تلخ در هر درصدی نسبت به سایر شکلات‌ها از میزان بیشتری کاکائو بهرمند است. این قضیه باعث شده این خوراکی از سایر فروآورده‌های کاکائوی متمایز شود. کاکائو دارای فواید و خواص بسیاری زیادی برای سلامتی بدن است. کاکائو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است و مصرف آن از بروز سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و گرفتگی رگ‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین مصرف آن برای سلامت مغز انسان نیز موثر است.

اصل ماجرا، خواص این خوراکی شگفت‌انگیز!

از خاصیت‌های شکلات تلخ برای مراقبت سلامتی بدن بگذریم، فواید زیبایی بسیاری نیز دارد. مصرف شکلان تلخ برای سلامتی، زیبایی پوست و مو بسیار موثر است. به علاوه شکلات از نوع تلخ بر خلاف نمونه شیرین آن برای لاغری و تناسب اندام اثر بخش است. در ادامه به طور مفصل به خاصیت شکلات تلخ برای سلامتی خواهیم پرداخت.

خاصیت شکلات تلخ برای پوست

خاصیت شکلات تلخ برای پوست

خاصیت شکلات تلخ برای پوست

شکلات تلخ یکی از خوراکی‌های دوستدار پوست و سلامتی آن است. در زیر برخی خواص شکلات تلخ برای پوست را می‌خوانید:

محافظت پوست در برابر رادیکال آزاد

همانطور که در ابتدای این بحث اشاره شد، شکلات تلخ دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی است. این آنتی‌اکسیدان‌ها پوست را در مقابل آسیب رادیکال آزاد محافظت می‌کند و آن را برای مدت طولانی، نرم و جوان نگه می‌دارد.

محافظت در برابر آسیب فرابنفش

شکلات تلخ، دارای خاصیت ضدآفتابی است و پوست را در مقابل آسیب‌های فرابنفش محافظت می‌کند. به علاوه از عارضه‌هایی مانند آفتاب سوختگی و سرطان پوست، پیشگیری می‌کند.

تغذیه پوست

مصرف مرتب شکلات تلخ، پوست را صاف، مرطوب و تغذیه شده نگه می‌دارد.

خاصیت لایه‌برداری

شکلات تلخ در ترکیب با کافئین، یک لایه‌ بردار عالی می‌سازد. این شکلات، باعث پوسته‌شدن سلول‌های مرده پوست شده و اجازه‌می‌دهد پوست جدید به‌راحتی نفس‌بکشد.

افزایش درخشش پوست

شکلات تلخ، دارای خواص تسکین دهنده استرس و آرامبخش است و همین کافی است تا در درخشان‌تر شدن پوست موثر باشد.

خاصیت شکلات تلخ برای مو

خاصیت شکلات تلخ برای مو

خاصیت شکلات تلخ برای مو

در زیر برخی خواص شکلات تلخ برای مو را می‌خوانید:

کاهش ریزش مو

شکلات تلخ موجب افزایش گردش خون، در پوست سر می‌شود و در کاهش ریزش موی سر موثر است. این خوراکی، باعث افزایش رشد موهای سالم و براق نیز می‌شود.

افزایش حجم مو

این خوراکی به موجب داشتن مواد مفید برای مو، موهای سر را درخشان و حجیم می‌کند.

درمان عفونت‌های پوست سر

این نوع از شکلات به‌دلیل داشتن خواص ضدالتهابی، به کاهش ابتلا به عفونت‌های پوست سر کمک می‌کند.

خاصیت شکلات تلخ برای سلامتی

خاصیت شکلات تلخ برای سلامتی

خاصیت شکلات تلخ برای سلامتی

در زیر با برخی از خواص شکلات تلخ برای سلامتی بدن آشنا می‌شوید:

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • متعادلسازی سطح قندخون
  • کاهش کلسترول
  • بهبود خلق‌وخو
  • جلوگیری از سکته
  • درمان کم‌خونی
  • بهبود بینایی
  • متعادلسازی فشارخون
  • افزایش استقامت بدن
خاصیت شکلات تلخ برای کاهش وزن

خاصیت شکلات تلخ برای کاهش وزن

خاصیت شکلات تلخ برای کاهش وزن

افراد برای لاغری و کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام مطلوب کاری نیست که نکرده باشند. از رژیم‌های مختلف غذایی گرفته تا مصرف برخی خوراکی‌ها و ورزش‌های سنگین و نیمه سنگین. گاها دیده شده افراد از قرص‌های مختلفی برای لاغری استفاده می‌کنند که گاها موجب تاثیرات مخربی بر روی سیستم بدن می‌شود.

از جمله محصولات و خوراکی‌هایی که مصرف آن می‌تواند به لاغری کمک شایانی کند، شکلات تلخ است. مخصوصا شکلاتی که دارای درصد بالایی از کاکائو باشد. از مهم‌ترین مزیت‌های که شکلات‌های تلخ دارا هستند، آن است که دارای مقدار بسیار کمی شکر هستند و همین امر سبب می‌شود که بتوان با خیالی آسوده این محصول را مورد استفاده قرار داد.

منظور از شکلات تلخ، شکلاتی است که حاوی حداقل ۶۵ درصد کاکائو باشد. شکلات تلخ را می‌توان جایگزین مواد قندی و شیرین کرد. چرا که یک یا دو تکه شکلات تلخ دارای ۴۰ تا ۵۰ کالری است در حالی که یک تکه کیک خامه‌ای حاوی ۵۰۰ کالری انژری است. شکلات تلخ می‌تواند کسانی که علاقه فراوانی به خوردن شیرینی دارند، ارضا کرده و آن‌ها را از مصرف شیرینی‌های مضر دور کند.

همه شما به دنیای زیبای شکلات‌ها دعوتید

شوکوبرند

به شوکوبرند خوش آمدید

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *