بازاریابی و تبلیغات, خرید و سفارش, مناسبت ها

خلاقانه‌ترین روش‌های بهبود ارتباط با مشتری در عید نوروز

ارتباط با مشتری در عید نوروز

مدیریت ارتباط با مشتری یکی از مهمترین مسائلی است که مورد توجه کسب و کارها قرار می‌گیرد. از این رو بازار رقابت بر روی بهبود ارتباط با مشتریان داغ است. و هر کسب و کاری به دنبال یافتن بهترین روش برای مدیریت ارتباط با مشتریان خود می‌گردد. با توجه به اینکه روش‌های خلاقانه یکی از موثرترین متدهایی هستند که بحث بازاریابی، تبلیغات، فروش و بحث ارتباط با مشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهند،

سفارش‌های عمده و سازمانی محصولات قابل ارائه شامل (شکلات، شکلات بیسکویتی، چای، قهوه فوری و انواع دمنوش)

در این مطلب سعی کرده‎ایم خلاقانه‌ترین روش‌های بهبود ارتباط با مشتری در عید نوروز را برای شما گردآوری کنیم. زیرا مناسبت‌های خاص و اعیاد بهترین فرصت برای بهبود ارتباط با مشتریان و جذب مشتریان جدید هستند. بنابراین این مطلب از شوکوبرندز برای آن دسته از کسب و کارهایی که در صدد تقویت ارتباط با مشتریانشان هستند بسیار مفید خواهد بود.

خلاقانه‌ترین روش‌های بهبود ارتباط با مشتری در عید نوروز

به عنوان مدیر یک کسب و کار یا مسئول ارتباط با مشتری کار بلد باید از تمامی فرصت‌ها برای بهبود روابط خود با مشتریان بهره بگیرید. زیرا مناسبت‌های ملی یکی از بهترین زمان‌ها برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان است. و می‌توانند برای پیشبرد استراتژی بازاریابی احساسی مورد استفاده قرار گیرند. در این میان استفاده از روش‌های خلاقانه یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود ارتباط با مشتری در عید نوروز یا هر مناسبت دیگری هستند. در ادامه چند مورد از روش‌های خلاقانه بهبود ارتباط با مشتری در عید نوروز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

۱) ارسال هدایای تبلیغاتی عید نوروز

بسیاری از مدیران کسب و کار تصور می‌کنند که هدایای تبلیغاتی عید نوروز تنها مختص کارکنان و مشتریان آن‌ها است، در حالی که این تفکر درست نیست. جالب است بدانید که ارسال هدایای تبلیغاتی سال نو یکی از موثرترین و خلاقانه‌ترین روش‌های بهبود ارتباط با مشتری در عید نوروز است. برای اجرای این ایده کافی است پک کوچکی برای هدایای تبلیغاتی عید نوروز در نظر گرفته و از طریق اطلاعات ثبت شده در CRM شرکت آن را برای مشتریان خود ارسال کنید. این پک می‌تواند شامل لیوان، شکلات تبلیغاتی برای عید نوروز، کارت تبریک عید نوروز، کاتالوگ محصولات جدید، پیشنهاد محصولات و در نظر گرفتن تخفیف‌های ویژه برای مشتریان وفادارتان باشد.

 

هدایای تبلیغاتی عید نوروز

۲) استفاده از شکلات تبلیغاتی عید نوروز

تفاوتی ندارد که کسب و کار شما آنلاین است یا آفلاین، در هر حالت استفاده از شکلات تبلیغاتی عید نوروز می‌تواند یکی از راه‌های خلاقانه بهبود ارتباط با مشتری باشد. اگر کسب و کار شما آفلاین است این شکلات تبلیغاتی می‌تواند با طرح و لوگوی شرکت شما و با پیام تبریکی در اختیار مشتریان شما قرار گیرد. اگر هم در زمینه کسب و کارهای آنلاین فعالیت می‌کنید این شکلات‌ها می‌توانند به همراه محصول خریداری شده برای مشتریان شما ارسال شود. یکی از روش‌های خلاقانه استفاده از این شکلات‌های تبلیغاتی چاپ یک پیغام تبریک بر روی بخش داخلی بسته‌بندی شکلات است. به این ترتیب تا زمانی که مشتریان شما شکلات را باز نکنند این پیام را نخواهند دید. انتخاب جملات مناسب و کلمات گیرا و تمجید از مشتریان یکی از بهترین روش‌های بهبود ارتباط با مشتری در عید نوروز از طریق شکلات‌های تبلیغاتی است.

تماس با مشتریان وفادار قدیمی برای تبریک عید نوروز یکی از راه‌های بهبود ارتباط با مشتری

۳) تماس با مشتریان برای تبریک عید نوروز

هر چند تماس با مشتریان یکی از روش‌های سنتی بهبود ارتباط بامشتری است. اما مطمئنا مشتریان شما تصور نمی‌کنند که این تماس تلفنی برای تبریک عید نوروز به آن‌ها است. هر چند بسیاری از کسب و کارها از تلفن‌های گویا برای این کار استفاده می‌کنند. اما تماس شخصی مسئول روابط عمومی یا مسئول ارتباط با مشتری تاثیر چندین برابری خواهد داشت. البته این تماس نباید هیچ اسپمی برای مشتریان شما ایجاد کند. همچنین در ابتدای تماس به این نکته اشاره شود که اطلاعات تماس از CRM مجموعه استخراج شده است و این تماس تنها برای تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت روز افزون برای آن‌ها است. فردی که برای انجام این کار انتخاب می‌شود باید قادر به بازی با کلمات باشد و به بهترین شکل ممکن ارتباط موثری را با مشتریان شکل دهد و باعث آزردگی آن‌ها نشود.

ارائه تخفیف فصلی و اطلاع آن به مشتریان راهی برای بهبود فرآیند ارتباط با مشتری

۴) تخفیف فصلی و اطلاع رسانی شخصی به مشتریان

معمولا وقتی به عید نوروز نزدیک می‌شویم، همه کسب و کارها به ارائه تخفیف‌های فصلی می‌پردازند. اما اگر کسب و کاری مایل باشد که با یک تیر دو نشان بزند، می‌تواند برای اطلاع رسانی این تخفیف فصلی علاوه بر اطلاع‌رسانی‌های عمومی، از طریق ارسال ایمیل یا پیام کوتاه مشتریان قبلی خود را در جریان این موضوع قرار دهد. البته برای اینکه این اطلاع رسانی راهی برای بهبود ارتباط با مشتریان باشد باید با اسم شخص و به صورت شخصی سازی شده ارسال شود. اگر کسب و کاری دارای باشگاه مشتریان است. این پیام می‌تواند از طریق باشگاه مشتریان نیز برای افرادی که اطلاعات آن‌ها در سیستم وجود دارد ارسال شود.

استفاده از هدایای تبلیغاتی عید نوروز مانند شکلات تبلیغاتی در کنار هدایای در نظر گرفته شده برای کمپین روش موثری برای بهبود ارتباط با مشتری در عید نوروز

۵) برگزاری کمپین نوروزی

برگزاری کمپین‌ها یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی، تبلیغات و بهبود ارتباط با مشتریان است. از این رو برگزاری یک کمپین جذاب نوروزی می‌تواند بهترین راه برای بهبود ارتباط با مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید باشد. مضمون و محتوای این کمپین بهتر است مصداقی از عید نوروز در خود داشته باشد. بهترین زمان برای برگزاری آن نیز معمولا اواخر بهمن ماه تا اواخر فروردین است. توجه داشته باشید که جایزه این کمپین نیز بهتر است رنگ و بویی از نوروز در خود داشته باشد. همچنین استفاده از هدایای تبلیغاتی عید نوروز مانند شکلات تبلیغاتی در کنار هدایای کمپین نیز روش موثری برای بهبود ارتباط با مشتری در عید نوروز است.

۶) تقویت ارتباطات شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی بهترین ابزار برای برقراری ارتباط موثر با مشتری هستند. از این رو این ابزارها می‌توانند به عنوان تقویت ارتباطات و تحت تاثیر قرار دادن آن‎ها مورد استفاده قرار گیرند. پاسخ به تمامی سوالات کاربران و دعوت از آن‌ها برای اظهار نظر در مورد مسائل مختلف از جمله کارهایی هستند که می‌تواند سبب تقویت ارتباطات شبکه‌های اجتماعی و بهبود فرآیند ارتباط با مشتری شوند. به عنوان مثال نزدیک عید نوروز می‌توان در مورد فرهنگ شهرهای مختلف از مخاطبان سوال کرد و با پاسخ به سوالات آن‌ها فرآیند ارتباط با مشتری در عید نوروز را تا جای ممکن بهبود بخشید.

تهیه ویدئوهای آموزشی راهی برای بهبود ارتباط با مشتریان

۷) تهیه ویدئوهای آموزشی

تهیه ویدئوهای آموزشی در مورد سوالات رایج مخاطبان و اشاره به این موضوع در ویدئوی تهیه شده یکی دیگر از راه‌های بهبود فرآیند ارتباط با مشتری است. در آستانه عید نوروز این ویدئو به شکلی کاملا دوستانه می‌تواند اطلاعات مورد نیاز مخاطبان را در اختیارشان قرار داده و در پایان با تبریک صمیمانه‌ای حلول بهار را تبریک گفته و در مورد برنامه‌ای که برای سال آتی دارید با آن‌ها صحبت کنید. این روش نیز به خودی خود می‌تواند یکی از راه‌های بهبود ارتباط با مشتری در عید نوروز باشد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *