بازاریابی و تبلیغات

چگونه با شکلات تبلیغاتی به بهبود ارتباط با مشتری خود کمک کنیم؟

تبلیغات با شکلات

چرا شکلات تبلیغاتی؟ امروزه ارتباط با مشتریان مهم‌ترین بخش از فعالیت‌های هر کسب‌وکاری است، حال این کسب‌وکار در هر حوزه‌ای می‌تواند باشد؛ از بانکداری گرفته تا فروش اسباب‌بازی. در نهایت این نحوه‌ی ارتباط شما با مشتریان‌تان است که گویای موفقیت یا شکست کسب‌وکار شما می‌باشد. دستیابی به این اصل شاید در نگاه اول ساده و قابل دسترس باشد، اما تاکنون تعداد خیلی کمی از کسب‌وکارها توانسته‌اند به فرمول جادویی آن دست یابند.

برآورده کردن خواسته‌های مشتریان، اساس ایجاد ارتباط با مشتری خوب است. این جمله همان ضرب‌المثل قدیمی “همیشه حق با مشتری است” می‌باشد که پیشینیان به آن دست یافته بودند. از این رو، تمام معاملات مشتری باید در جهت خدمت به آنان باشد. زمانی‌که توانستید این اصل را مدنظر داشته باشید نه تنها قادر خواهید بود مشتریان خود را به خوبی حفظ کنید، بلکه با بازاریابی دهان به دهان روز به روز بر تعداد مشتریان جدید و بالقوه‌‌ی شما نیز افزوده خواهد شد.

استفاده از شکلات‌ تبلیغاتی یکی از مدرن‌ترین و ساده‌ترین روش‌های تبلیغاتی است که اکثر سازمان‌ها برای بهبود ارتباط با مشتری خود از آن استفاده می‌کنند. در ادامه ۵ راهی که به وسیله‌ی شکلات تبلیغاتی می‎‌‌توانید ارتباط خود را با مشتریان‌تان بهبود بخشید را معرفی می‌کنیم.

استفاده از شکلات تبلیغاتی در جلسات

راضی و خشنود نگه داشتن مشتری کار زیاد سختی نیست، این موضوع تنها به هنر مدیرِ یک شرکت بستگی دارد که تا چه اندازه بتواند به قلب مشتریانش نفوذ کند. ارزش و احترام همواره اصولی متقابل بوده‌اند، اگر به مشتریان خود ارزش ارائه کنید، آن‌ها نیز متقابلا برای شما ارزش‌آفرین خواهند شد.

شما حتما در جلساتی که با مشتریان‌تان دارید از وسایل پذیرایی استفاده می‌کنید، شکلات‌هایی که به صورت خاص طراحی شده‌اند، به مشتری این حس را القا می‌کنند که برای این کسب‌وکار مهم و قابل احترام است.

استفاده از شکلات تبلیغاتی به عنوان کارت ویزیت

استفاده از کارت ویزیت به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با مشتریان خود راحت‌تر ارتباط برقرار کنند و حرفه‌ای به نظر برسند. با این حال، بسیار مهم است که کارت‌های ویزیت شما خلاقانه و با ایده‌هایی جذاب طراحی شده باشند.

کارت ویزیت شکلاتی به دلیل کاربردی بودن، خلاقانه بودن و جنبه‌ی احساسی‌اش، موردپسند بسیاری از کسب‌وکارهاست. کارت‌هایی شکلاتی تزئین شده با لوگوی هر شرکت که بدون هیچ واژه‌ی اضافی می‌تواند تا همیشه در ذهن مشتری ماندگار شود.

در پارک قدم می‌زنید، در اقیانوس غواصی می‌کنید و یا از کوهی بالا می‌روید. واقعیت همین است، هیچ واژه‌ای در طبیعت وجود ندارد. واژه‌ها ابزارهایی کاربردی هستند تا به ما کمک کنند که درباره‌ی حقیقت طبیعت با یکدیگر گفتگو کنیم. تاثیری را که تصاویر به صورت غیرارادی بر مخاطب می‌گذارند، واژه‌ها ندارند.

با این استدلال مقایسه‌ای میان کارت‎ ویزیت‌های ساده با سیل عظیم واژگان و کارت ویزیت شکلاتی انجام دهید. کدام‌یک مورد پسند شما است و بیشتر در ذهن شما ماندگار می‌شود؟ نه این‌که اهمیت واژه‌ها کم باشد، واژه‌ها هم مهم هستند و کارت ویزیت‌های شکلاتی که شما به مشتریان‌تان خواهید داد علاوه بر المان‌های تصویری مثل لوگو و … شامل واژه نیز خواهد بود. نکته این‌جا است که واژه‌ها بدون نیروی پیش‌برنده‌ی تصاویر به سختی به ذهن مخاطب راه پیدا می‌کنند.

استفاده از شکلات در نمایشگاه‌ها و رویدادها

بسیاری از کسب‌وکارها در نمایشگاه‌ها و یا سایر رویدادها شرکت می‌کنند و اغلب زمان و هزینه‌ی زیادی را صرف جذب مخاطب می‌کنند. بسیاری از آن‌ها از تبلیغ‌های بنری، تراکتی و تیزری به عنوان تبلیغات استفاده می‌کنند، اما برای این‌که این تبلیغات کارآمد و موثر باشد باید فراتر از تبلیغ باشند.

بارها افرادی را در نمایشگاه‌ها مشاهده کرده‌ایم که بروشورهای کسب‌وکارها توسط مردم به دور انداخته می‌شوند. یک هدیه‌ی تبلیغاتی خوب هدیه‌ای است که مردم دوست داشته باشند و آن را داخل سطل زباله نیندازند. شکلات‌هایی که با لوگو و محتوای مدنظر شما چاپ شوند، می‌توان بهترین گزینه برای تبلیغاتی ماندگار باشد.

فرستادن شکلات به عنوان اشانتیون برای مشتریانی که درصد خرید بالایی دارند

تمرکز صرف بر خوشحال کردن مشتری می‌تواند در نگرش و ذهنیت آن‌ها بسیار موثر باشد. از سوی دیگر، قانونی به نام پارتو وجود دارد که بیان می‌کند ۸۰ درصد رخدادها از ۲۰ درصد دلایل به وجود می‌آیند. وقتی این اصل را به کسب‌وکارها تعمیم می‌دهیم نشانگر این است که هشتاد درصد فروش توسط ۲۰ درصد از مشتریان صورت می‌گیرد، لذا این مشتریان برای کسب‌وکار شما از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید رضایت آن‌ها را جلب کرد. با ارسال شکلات تبلیغاتی به عنوان اشانتیون می‌توانید نرخ وفاداری این مشتریان را بالا ببرید.

استفاده از شکلات تبلیغاتی به عنوان هدیه پایان سال

از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مدیران سازمان‌ها خرید بهترین‌ هدیه‌ی تبلیغاتی برای مشتریان‌ُ، دوستان و شرکای خود است؛ به اعتقاد بسیاری از مدیران این هدیه‌ها بهترین ابزار برای بهبود روابط با مشتریان است و نه تنها هزینه محسوب نمی‌شوند بلکه نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده هستند. اکثر شرکت‌ها برای هم چیزهایی مثل خودکار، تقویم، ساعت و سررسید می‌فرستند، از آن‌جایی که این هدیه‌ها کلیشه‌ای بوده و به تعداد زیاد توسط شرکت‌ها دریافت می‌شود؛ احتمال این‌که مابین تعدادی زیادی از هدیه به فراموشی سپرده شوند وجود دارد.

شکلات تبلیغاتی می‌تواند گزینه‌ی بسیار متفاوت و دوست‌داشتنی برای شرکت‌ها باشد. نکته‌ی مهم‌ دیگر شکلات‌های تبلیغاتی کاربردی بودن و بار احساسی آن است. با شوکوبرندز می‌توانید شکلات‌‌های تبلیغاتی خود را با لوگوی سازمان‌تان تزیین کنید و یک هدیه‌ی ماندگار به مشتریان‌تان اهدا کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

1 نظر در “چگونه با شکلات تبلیغاتی به بهبود ارتباط با مشتری خود کمک کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *