استارت‌آپ‌ها, بازاریابی و تبلیغات

چرا استارتاپ‌ ها باید در تبلیغات خلاق‌تر باشند؟

به‌عنوان یک استارتاپ، ممکن است که شما بهترین محصول یا خدمت را در بازار ارائه دهید، اما تا زمانیکه مردم از کسب‌وکار شما آگاه نباشند، شما عملا هیچگونه تجارتی نخواهید داشت، از اینرو تبلیغات استارتاپ ها نقش کلیدی در افزایش آگاهی و حفظ مشتریان جدید و تکراری شما دارند. اما این تبلیغات استارتاپ ها نمی‌توانند کلی باشند. روشی که شما جهت تبلیغ تجارت خود انتخاب می‌کنید، به بازار، مشتریان، محصول و یا خدمت شما بستگی خواهد داشت.

تبلیغات باید خاص و هدفمند باشند. تبلیغات شما باید یک پیام جامع از برند شما را به‌همراه داشته باشند. استارتاپ‌ ها علی‌رغم محدودیت‌هایی که شرکت‌های بزرگ به‌هنگام تبلیغات با آن‌ها مواجهند، از تبلیغات سود می‌برند. شما می‌توانید با انتخاب تبلیغاتی خلاقانه برای استارت‌آپ خود، توجه مشتریان هدفتان را جلب کنید.

چرا تبلیغات استارتاپ‌ ها باید خلاقانه باشد؟

از رایج‌ترین اشتباهاتی که استارتاپ‌ ها معمولا در مراحل اولیه توسعه خود به آن مرتکب می‌شوند، نادیده گرفتن اهمیت تبلیغ و برندینگ شرکت خودشان می‌باشد. علاوه بر اینکه لجستیک، سرمایه، حمل و نقل، تحویل و استخدام کارکنان در یک استارت‌آپ مهم هستند، برندینگ و تبلیغات استارتاپ‌ ها نیز به طور باورنکردنی برای همبستگی داخلی شرکت، گسترش خدمات به مشتری و موفقیت کلی ضروری می‌باشند. در نوشته زیر به دلایل اهمیت خلاقیت در تبلیغات استارتاپ‌ ها اشاره شده است:

۱) ایجاد هویت یکتا برای استارتاپ

برندینگ و تبلیغات خلاقانه از اجزای جداناپذیر رشد یک استارتاپ می‌باشند، چراکه آن‌ها یک کسب‌وکار جدید را به ساخت یک برند تجاری فردی قادر می‌کنند. برند یک شرکت از بسیاری چیزها مانند لوگوی آن، مهم‌تر است، به‌دلیل اینکه نشان‌دهنده شخصیت و هویت کلی آن شرکت می‌باشد. از این‌رو فرا‌یند انتخاب و تبلیغ خلاقانه یک برند، شرکت را قادر می‌سازد تا ارزش‌های اصلی و روش‌های کسب و کار خود را بیان کند، که این نیز در نهایت منجر به هماهنگی و سازماندهی ماموریت شرکت می‌شود. یک تبلیغ خلاقانه، از آنجاییکه شرکت را در رسیدن به اهداف و همچنین دنبال کردن برنامه‌هایش یاری می‌کند، می‌تواند موفقیت یک استارتاپ را نیز تضمین کند.

۲) فاصله گرفتن از رقابت

بازاریابی و تبلیغات خلاقانه به استارتاپ‌ ها کمک می‌کند تا به‌ تدریج دستیابی به شهرت بیشتر از فضای رقابت فاصله بگیرند. ایجاد یک هویت نام تجاری نیازمند آن است که شرکت جدید، تحقیقاتی را در زمینه مشتری و بازار اطراف خود انجام دهد. این به نوبه خود به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در مورد اینکه چه چیزی آن‌ها را منحصر بفرد می‌سازد و همچنین در مورد اینکه باید کدام شکاف‌های موجود در بازارهای مربوطه را پر کنند، اطلاع ‌یابند و دیگر نیازی به رقابت نداشته باشند. توانایی در تبلیغ خلاق‌تر باعث می‌شود تا استارتا‌پ‌ ها بتوانند محصول منحصر بفرد خود را به مشتریانی که بدنبال یک محصول یا خدمت ویژه‌ای هستند، عرضه کنند.

۳) هزینه کمتر نتیجه بیشتر!

همه ما به خوبی آگاه هستیم که استارتاپ‌ها می‌بایست در استفاده از منابع مالی خود دقت بسیاری کنند و این نیازمند استفاده هوشمندانه از پول است! استارتاپ‌ها نباید پول خود را با تبلیغات شهری بی‌فایده و اسپانسرینگ رویدادهای مختلف دور بریزند و باید با ایده های خلاقانه به تبلیغات استارتاپ ها ی خود بپردازند. شیوه‌های خلاقانه می‌تواند به ما کمک کند با هزینه کم نتیجه بهتری بگیریم.

 

چگونه می‌توان تبلیغات استارتاپ ها را خلاقانه‌تر ساخت؟

اگر شما نیز در جستجوی یک راه کلیدی برای رسیدن به موفقیت در کسب‌وکارهای کوچک باشید، تبلیغات خلاقانه کمک اساسی به شما خواهد کرد. همانطور که اکثر مردم می‌گویند، تبلیغات خلاق، برای استارت‌آپ کارآفرینان مفید است، چراکه باعث رشد استارتاپ‌ ها بدون نیاز به بودجه هنگفت می‌شود. با وجود اینکه بازاریابان هیچ راهی برای اطلاع از رفتار خرید ندارند، اما به این نتیجه رسیده‌اند که پیام‌های خلاقانه در ایجاد نوعی سر و صدا در مورد محصول یا خدمت، بسیار موثر هستند. علاوه بر این، هیچ راهی برای ارزیابی خلاقیت وجود ندارد، زیرا این یک خصیصه است که در رفتار و ادراک افراد به وجود آمده است. با این حال، آنچه که مشخص است، اثر خلاقیت بر یک شعار یا کمپین تبلیغاتی می‌باشد.

برخی نمونه های موفق در تبلیغات استارتاپ ها که خلاقیت عنصر اصلی آن است!

۱) انتشار ویدیو وایرال توسط استارتاپ فرانش

استارتاپ فرانش که به ارائه آموزش‌های فنی در زمینه‌های مختلف می‌پردازد چند ماه پیش ویدیویی ساخت که بصورت گسترده در میان مخاطبان هدف این استارتاپ پخش شد و گفتگوی بسیاری ایجاد کرد. با توجه به اینکه استارتاپ‌ها توان پرداخت مبالغ هنگفت به آژانس‌های تبلیغاتی را ندارند، ساخت چنین ویدیوهایی می‌تواند به سرعت به Viral شدن نام استارتاپ و رشد برند کمک کند.

 

 

 

۲) تبلیغات خلاقانه استارتاپ Dollar Shave

وقتی از تبلیغات خلاقانه استارتاپ ها حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم! این تولید کننده خود تراش مردانه توانست با ساخت یک ویدیو جذاب در ۲ روز بیش از ۲۴۰۰۰ سفارش دریافت کند و قبل از تولید انبوه محصول آن را در چنین سطحی به فروش برساند!

تبلیغات استارتاپ ها : تبلیغات خلاقانه شرکت Dollar Shavea

تبلیغات استارتاپ ها : تبلیغات خلاقانه شرکت Dollar Shavea

۳) یک ایده ساده ولی خلاقانه تبلیغاتی Drop Box را نجات داد

استارتاپ Drop Box به هر کسی که از دوستانش دعوت به ایجاد حساب در این سرویس می‌کرد ۵۰۰ مگابایت فضای هدیه تعلق می‌داد. همین امر باعث شد که به سرعت رشد کند و از سقوط نجات پیدا کند. هرچند این روش کمی قدیمی به نظر می‌رسد ولی در سال ۲۰۰۷ حسابی منجر به موفقیت شد.

اسرار مهم در مورد چگونگی ارتقاء خلاقیت در تبلیغات استارتاپ ها چیست؟

تبلیغات قطعا روح برندینگ است و چیزی نیست که بتوان تمام فوت‌وفن آن را در طول یک شب فرا گرفت، اما اگر تلاش خود را در اخذ جزئیات و رازهای آن متوقف نسازید، در نهایت آن را به‌طور کامل یاد خواهید گرفت. اگر میخواهید درباره خلاقیت در تبلیغات بیشتر بدانید، به نکات موثر زیر در مورد چگونگی ایجاد یک پایه قوی از تبلیغات خلاق نگاه کنید.

۱) انعطاف‌پذیری را از یاد نبرید

این مورد عملا همانند تفکر خارج از یک محدوده است. تنها بر روی ایده‌های معمولی متمرکز نشوید و اطمینان حاصل کنید که تمام جزئیات بررسی شده‌اند.

۲) تا حد ممکن ساده‌سازی کنید

همان اندازه که ایجاد یک تاثیر جهت جلب بسیار مهم می‌باشد، ساده‌سازی نیز مهم می‌باشد. پیام‌های پیچیده هرگز توسط افرادی که روزانه با هزاران تبلیغ دیگر نیز مواجه می‌شوند، مهم نیستند. اگر مشتریان شما با تبلیغات شما سردرگم شوند، به‌دنبال مورد ساده‌تری خواهند رفت.

۳) داستان برند تهیه کنید

یک مطلب به خوبی نوشته شده می‌تواند به شما در ساخت تبلیغات خلاق کمک کند. این مطلب، داستان برند نامیده می‌شود. از طریق این شما می‌توانید، شرحی را به برند خود اضافه کنید. این ممکن است آسان به نظر برسد، اما اگر شما نتوانید در این مطلب همه چیز را یکپارچه سازید، در ارسال پیام‌های درست موفق نخواهید شد.

۴) ارزش‌های هنری را بیاموزید

اگر شما خلاقیت هنری سطح بالایی داشته باشید، در کار خود موفق‌تر خواهید بود. اگر شما بتوانید تمامی حواس پنجگانه افراد را به سمت خود جذب کنید، این بدان معنی می‌باشد که از خلاقیت هنری بالایی برخوردار هستید. این امر می‌تواند باعث ایجاد یک موسیقی جذاب، یک طعم زیبا، یک ایده عاقلانه، یک ترکیب فوق‌العاده رنگ و یا کیفیت بالای تولید شود.

 

ممکن است از این مطلب هم لذت ببرید : نمونه‌هایی از تبلیغات خلاقانه که مخاطب شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *