شکلات, شکلات های سفارشی

چه ‌کسانی ‌نباید‌ شکلات ‌تلخ ‌بخورند؟

فواید شکلات تلخ

چه کسانی نباید شکلات تلخ بخورند؟ شکلات به عنوان یک خوراکی خوشمزه می‌تواند در اوقات روز مورد مصرف ما قرار بگیرد و به عنوان یک پذیرایی عصرانه همراه با شیر، قهوه و شیرینی یک روز لذت بخشی را برای ما رقم بزند. با اینکه شکلات تلخ از فواید زیادی برخوردار است اما برخی افراد به واسطه بیماری، حساسیت یا موارد دیگر از مصرف شکلات منع می‌شوند. در ادامه به معرفی شکلات تلخ می‌پردازیم و فواید و مضرات آن را توضیح می‌دهیم.

شکلات تلخ چیست؟

قبل از بررسی پاسخ سوال چه کسانی نباید شکلات تلخ بخورند؟ شکلات تلخ را معرفی می‌کنیم. شکلات تلخ محصولی از کاکائو است. شکلات تلخ دارای مواد معدنی نظیر منیزیم، روی و فسفر است وانرژی بالایی دارد. کاکائو موجود درشکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان قوی به نام فلاونوئید می‌باشد که دارای خواص زیادی مانند محافظت از پوست و تقویت کننده مو است.

خواص شکلات تلخ

هر چه کاکائو موجود در شکلات بیش‌تراز شکر درون آن باشد، شکلات تلخ‌تر می‌باشد و هرچه درصد کاکائو کم‌تراز شکر درون شکلات باشد، طعم شکلات به شیرینی می‌زند. درصدهای گوناگونی برای شکلات تلخ وجود دارد که پرکاربردترین درصدها شامل ۷۰، ۸۵ و ۹۵ می‌شود.

فواید شکلات تلخ

بیش‌تر افراد این خوراکی را مفید و پرخاصیت می‌دانند. اکنون با برخی از فواید شکلات تلخ آشنا می‌شویم.

  • شکلات تلخ به کاهش اضطراب و استرس کمک شایانی می‌کند. مصرف شکلات تلخ فشار خون را پایین می‌آورد و ضربان قلب را کندتر می‌کند تا یک آرامش نسبی در بدن ایجاد شود.
  • از دیگر فواید شکلات می‌توان به افزایش هورمون مردانه تستوسترون اشاره نمود. افزایش این هورمون گردش خون را بالا می‌برد تا قدرت باروری بیش‌تر شود.
  • شکلات تلخ برای افرادی که فعالیت جسمی زیادی دارند، ورزش می‌کنند، شب کار هستند یا فعالیت علمی انجام می‌دهند، مناسب است زیرا به عنوان یک ماده انرژی زا عمل می‌کند و گردش خون را افزایش می‌دهد.
  • محافظت از پوست و مو: با افزایش گردش خون به واسطه مصرف شکلات تلخ، رشد موها افزایش می‌یابد. همچنین شکلات تلخ حاوی فلانول است که از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند.

چه ‌کسانی ‌نباید‌ شکلات ‌تلخ ‌بخورند

چه ‌کسانی ‌نباید‌ شکلات ‌تلخ ‌بخورند؟

همان طور که می‌دانید هر ماده غذایی به هراندازه‌ای که مفید و دارای خاصیت باشد، مصرف بیش از اندازه آن با ضرر و آسیب به بدن همراه است. شکلات تلخ نیز از این قاعده مستثنی نیست. شکلات تلخ یکی از محبوب‌ترین‌ طمع‌های ‌شکلات ‌می‌‌باشد که ‌زیاده ‌روی ‌در آن باعث ‌مشکلاتی ‌در بدن ‌می‌‌شود. اکثر کودکان‌ زیر سه‌ سال، افراد چاق، دیابتی ‌و سالخوردگان  باید از مصرف شکلات تلخ خودداری کنند. به طور کلی افرادی که دارای شرایط زیر هستند، باید از خوردن شکلات تلخ پرهیز کنند:

بهترین زمان خوردن شکلات تلخ

  • افراد دارای اضافه وزن: مصرف شکلات تلخ برای افرادی که رژیم لاغری دارند، مناسب است اما کسانی که اضافه وزن دارند نباید به هوای اینکه شکلات تلخ شکر کم‌تری دارد، در مصرف آن زیاده روی کنند چرا که شکلات تلخ دارای کالری زیادی است.
  • مبتلایان به دیابت: با اینکه شکر شکلات‌های تلخ کم است اما به میزان قابل توجهی دارای کاکائو و کره کاکائو است که باعث افزایش جذب قند خون می‌شود.
  • بیماران میگرنی: کافئین یکی از ترکیبات شکلات تلخ است که با تحریک سیستم عصبی در بیماران میگرنی و حملات عصبی همراه است.
  • زنان شیرده: مصرف شکلات تلخ توسط زنان روی گوارش نوزاد تاثیر می‌گذارد و ممکن است با واکنش‌های منفی در نوزاد ظاهر شود.
  • بیماران کلیوی: شکلات تلخ حاوی ترکیباتی است که باعث عود کردن سنگ کلیه در افراد مبتلا به این بیماری می‌شود.
  • افراد دارای آلرژی و حساسیت: برخی افراد با مصرف شکلات دچار آلرژی و حساسیت می‌شوند که ممکن است به صورت حساسیت پوستی یا گوارشی بروز پیدا کند‌.

شوکوبرندز

شوکوبرندز از برندهای فعال شکلات سازی سفارشی است که طبق سلیقه مشتریان خود محصولات شکلاتی را آماده می‌کند. انواع محصولات شکلاتی از جمله شکلات تلخ، کره کاکائو، شکلات تخته‌ای و..‌.. در شوکوبرندز تولید و به مشتریان عرضه می‌شود. اگر سری به سایت این برند بزنید، سفارش‌های انجام شده برای انواع سازمان‌های دولتی و خصوصی، تولد، مناسبت‌های مذهبی و عروسی را مشاهده می‌کنید.

شکلات تلخ، یک تکه سلامتی

سخن پایانی

شکلات تلخ چیست و چه فوایدی دارد؟ چه کسانی نباید شکلات تلخ بخورند؟ در این مطلب به پاسخ این سوالات پرداختیم. شکلات تلخ مزایای بی شماری دارد اما برای برخی افراد مانند بیماران دیابتی، میگرنی، زنان شیرده و…. ممنوع است. تنها نکته قابل توجه، مصرف به اندازه شکلات تلخ و زیاده روی نکردن است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *