شکلات, شکلات های سفارشی

چرا باید شکلات بخوریم؟

مزیت‌های شکلات برای بدن

چرا باید شکلات بخوریم؟ شکلات برای قشر کودکان و نوجوانان از جذابیت بیش‌تری برخوردار است زیرا طعم مطبوع و دلنشینی دارد و انرژی و شادابی را افزایش می‌دهد. وقتی سخن از شیرینی و شکلات به میان می‌آید، گمان می‌کنیم که این موارد خوشمزه اما مضر هستند! آیا واقعاً همین طور است؟

شکلات به عنوان یک ماده غذایی مغذی و مقوی خواهان زیادی دارد و مصرف به اندازه آن نه تنها ضرر ندارد بلکه فوایدی نیز دارد. جالب است بدانید شکلات تلخ از قلب محافظت می‌کند و پوست را جوان نگه می‌دارد. برای آشنایی بیش‌تر با خواص شکلات با ما همراه شوید.

شکلات تبلیغاتی و سفارشی

شکلات محافظ پوست و مو

شکلات دارای مقدار قابل توجهی از آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت می‌کند. شکلات تلخ خاصیت انعطاف پذیری پوست را افزایش می‌دهد؛ البته جزئیات این موضوع همچنان در حال بررسی است. همچنین شکلات دارای مواد معدنی دیگری مانند منیزیم، آهن و منگنز است که برای پوست مفید هستند.

تاثیرات شکلات روی عملکرد قلب و مغز

چرا باید شکلات بخوریم؟ تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که فلاونوئیدهای شکلات به انعطاف پذیری عروق خون کمک می‌کند و از چسبیدن گلبول‌های سفید به دیواره رگ‌های خونی پیشگیری به عمل می‌آورد. عدم انعطاف پذیری عروق و چسبیدن گلبول‌های سفید به رگ‌ها از عوامل مهم عفونت شریانی هستند.

خوردن شکلات قبل و بعد ورزش

با افزایش سن مقدار فلاونوئیدها در مغز کاهش می‌یابد و مغز دچار التهاب و سایر مشکلات می‌شود. از آنجایی که شکلات حاوی فلاونوئید است، از آسیب به مغز جلوگیری می‌کند. کسانی که ۱ الی ۲ بار در طول هفته شکلات می‌خورند، خطر سکته قلبی در آن‌ها یک سوم کاهش پیدا می‌کند و احتمال رخداد سکته مغزی نیز کم می‌شود.

مزیت‌های شکلات برای بدن

کاهش وزن با شکلات: طبق تحقیقات به عمل آمده مصرف تکه‌ای از شکلات حدود بیست دقیقه قبل از غذا باعث ترشح هورمونی در مغز می‌شود که به مغز پیام سیر شدن می‌دهد. این گونه حس سیر شدن به ما دست می‌دهد و غذای کم‌تری می خوریم. با اینکه شکلات سرشار از چربی و کربوهیدرات است اما خوردن تکه کمی از آن کالری و انرژی بالایی را به افراد منتقل می‌کند بنابراین از چاقی جلوگیری می‌شود.

بهترین زمان خوردن شکلات تلخ

پیشگیری از سرطان با شکلات: چرا باید شکلات بخوریم؟ یکی دیگر از خواص شکلات مبارزه با رادیکال‌های آزاد است. افزایش رادیکال‌های آزاد در بدن منجر به بیماری‌هایی نظیر سرطان و بیماری‌های قلبی می‌شود. آنتی اکسیدان موجود در شکلات از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

چرا-باید-شکلات-بخوریم؟

کاهش کلسترول بد با شکلات: شکلات سطح کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و موجب افزایش کلسترول خوب می‌شود اما هنوز نمی‌توان به صورت قطعی در این مورد صحبت کرد. کره کاکائو یک چربی گیاهی است که به صورت طبیعی در شکلات یافت می‌شود. این کره با افزایش سطح HDL یا همان کلسترول خوب همراه است.

بهبود خلق و خو و افزایش انرژی : بوی شکلات افزایش امواج مغزی و آرامش روح و روان را به همراه دارد. کافئین موجود در شکلات باعث می‌شود تا افسردگی و بی حالی در افراد از بین برود و خلق و خوی بهتری داشته باشند. افزایش اندروفین و سروتونین از دیگر مزایای شکلات است که شادی و احساس خوشایندی را در بدن ایجاد می‌کند.

آشنایی با خدمات شوکوبرندز

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذاری شکلات کیفیت آن است بنابراین باید از برندهای معتبر آن را خرید. مجموعه شوکوبرندز همواره در تلاش بوده تا محصولات خود را با بهترین کیفیت و تنوع بالا به مشتریان خود ارائه کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه نمونه سفارش‌های انجام شده و سابقه درخشان شوکوبرندز را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

چرا باید شکلات بخوریم؟ همان طور که اشاره شد، شکلات دارای خاصیت‌های زیادی است اما باید توجه داشت که شکلات باید به اندازه مصرف شود و نباید جایگزین وعده‌های اصلی غذایی گردد. شکلات باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا تاثیرات مثبتی روی بدن بگذارد. بسیاری از خواص گفته شده در انواع شکلات وجود دارند اما شکلات تلخ ۷۰ درصد مناسب‌ترین نوع آن به شمار می‌رود. اگر اضافه وزن دارید یا به دیابت مبتلا هستید، حتماً قبل از مصرف شکلات با پزشک خود مشورت کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *