شکلات, شکلات های سفارشی

مدیتیشن با شکلات برای کاهش استرس

چرا شکلات باعث کاهش استرس می‌شود

مدیتیشن یا مراقبه یکی از راهکارهای آرامشی است که انواع مختلفی دارد. یکی از آن‌ها مدیتیشن با شکلات برای کاهش استرس است. تقریباً همه افراد استرس را در طیف‌های گوناگون تجربه کرده‌اند. مدیتیشن به شما کمک می‌کند تا از نگرانی‌های خود بکاهید و ذهن و بدن قوی‌تری داشته باشید.

سفارش شکلات تبلیغاتی سازمانی و شخصی

وقتی صحبت از تکنیک‌های آرام سازی می‌شود، کم ‌تر کسی به یاد خوراکی می‌افتد. معمولاً ورزشی‌هایی مانند یوگا یا موسیقی‌های ملایم را برای مدیتیشن به یاد می‌آوریم. در این مقاله می‌خواهیم در مورد یکی از روش‌های متفاوت مراقبه توضیح دهیم. مدیتیشن با شکلات یکی از روش‌های جالب و بامزه برای کاهش استرس است؛ به خصوص برای افرادی که علاقه زیادی به شکلات و شیرینی دارند.

چرا شکلات باعث کاهش استرس می‌شود؟

شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان زیادی است که التهاب ناشی از استرس را کاهش می‌دهد. همچنین فلاونول‌های درون شکلات باعث افزایش گردش خون به مغز و بهبود عملکرد آن می‌شوند. شکلات علاوه بر کاهش استرس به تقویت حافظه و افزایش تمرکز کمک می‌کند. همه این موارد باعث شده تا شکلات به عنوان یک غذای مناسب برای مغز شناخته شود.

چای را با چی بخوریم؟

انواع مدیتیشن

مراقبه دارای انواع مختلفی است که انتخاب هر کدام به سلایق هر فرد بستگی دارد. در ادامه به برخی از مدیتیشن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مدیتیشن پیاده روی: پیاده روی برای افرادی مناسب است که از نشستن خوششان نمی‌آید. پیاده روی علاوه بر تقویت عضلات باعث افزایش سیستم دفاعی می‌شود.
  • مدیتیشن شکلات: مراقبه با شکلات شامل بو کردن، نگاه کردن و مزه کردن شکلات است که باید با تمرکز انجام شود.
  • مدیتیشن موسیقی: استفاده از موسیقی‌های ملایم روی افزایش تمرکز و آرامش تاثیر بسزایی دارد.
  • مدیتیشن مانترا: مدیتیشن مانترا با تکرار کردن عبارات و کلمات مثبت و مقدس همراه است. گفته‌ها روی انرژی و زندگی افراد نقش مهمی دارند.
  • مدیتیشن ذهن آگاهی: با قرار گرفتن در وضعیتی آرام و تمرکز در لحظه مدیتیشن ذهن آگاهی انجام داده‌اید.

مدیتیشن-با-شکلات-برای-کاهش-استرس

مراحل مدیتیشن با شکلات برای کاهش استرس

برای این نوع مراقبه می‌توانید از هر مدل و طعمی که علاقه دارید، استفاده کنید اما بهتر است از شکلاتی بهره بگیرید که دارای کاکائوی بیش‌تری است. مراحل مدیتیشن با شکلات عبارتند از:

  • قرار گیری در حالت مدیتیشن: چند بار دم و بازدم انجام دهید و عضلات خود را شل کنید تا به آرامش برسید. اکنون چشمان خود را ببندید و به بهترین لحظاتی که در خاطر دارید، فکر کنید. می‌توانید هر چیزی را که سبب آرامش شما می‌شود، تصور کنید.
  • مزه مزه کردن شکلات: به ویژگی‌های شکلات از جمله رنگ، شکل و اندازه‌اش به دقت نگاه کنید و آن را بو کنید. با گذشت مدتی تکه‌ای از شکلات را مزه مزه کنید. بگذارید شکلات خود به خود در دهانتان آب شود. نفس عمیقی بکشید و برای تکه‌های بعدی همین روند را تکرار کنید.

شکلات تلخ

  • تمرکز روی احساسات: باید روی تک تک مراحل مدیتیشن تمرکز کنید. از زمانی که به شکلات خیره می‌شوید و آن را بو می‌کنید تا زمانی که آن را مزه مزه می‌کنید و قورت می‌دهید.
  • منحرف کردن ذهن از بقیه فکرها: توجه داشته باشید که جز شکلات نباید به چیز دیگری فکر کنید. اگر در بین مراحل مدیتیشن هر فکری ذهنتان را مشغول کرد، دوباره روی شکلات تمرکز کنید. اجازه ندهید هیچ فکری لذت مدیتیشن با شکلات را از شما بگیرید.
  • ثبت لحظات مراقبه: سعی کنید مثل یک دوربین فیلم‌برداری تمام لحظات مدیتیشن را به خاطر بسپارید تا اگر در طول روز دچار نگرانی یا استرس شدید، با مرور این لحظات آرام شوید.

نکات مهم برای مدیتیشن با شکلات

  • اگر در مصرف شکلات دارای محدودیت هستید، می‌توانید به جای شکلات از هر چیز دیگری بهره ببرید.
  • مدیتیشن با شکلات برای کاهش استرس بسیار موثر است اما نباید در اجرای آن زیاده روی کنید تا دچار اضافه وزن شوید. سعی کنید تمام مراحل گفته شده را به دقت انجام دهید تا نیازی به تکرار دوباره آن نباشد.

اقدامات شوکوبرندز

قطعاً برای انجام مدیتیشن، شکلات باید طعم و عطر بی نظیری را دارا باشد تا نتیجه دلخواه شما حاصل شود. مجموعه شوکوبرندز یک برند فعال شکلات سازی است که از بهترین مواد اولیه برای تولید شکلات استفاده می‌کند تا محصولات خود را با بالاترین کیفیت ارائه دهد. اگر قصد انجام مدیتیشن با شکلات برای کاهش استرس را دارید، می‌توانید از محصولات شوکوبرندز استفاده کنید چرا که شکلات‌های با کیفیت و متنوعی را بنابر سفارش شما با لوگو یا عکس مورد نظرتان در شیک‌ترین بسته بندی برایتان ارسال می‌کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *