خرید و سفارش, شکلات های سفارشی

چای را با چی بخوریم؟

انواع چای را با چی بخوریم

چای را با چی بخوریم؟ چای به عنوان یک نوشیدنی پر مصرف و محبوب در بین عموم مردم جهان و به خصوص ما ایرانیان شناخته شده‌است. چای ترش، چای سفید، چای سبز و چای سیاه تنها نمونه‌هایی از چای به شمار می‌روند. این میزان از تنوع باعث شده تا چای با بسیاری از خوراکی‌ها قابل مصرف باشد.

انتخاب چای و خوراکی همراه آن به سلیقه و مزاج افراد بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شخصی دچار اضافه وزن است، می‌تواند چای خود را با کشمش میل کند تا کالری کم‌تری جذب بدنش شود یا می‌توانید چای خود را با گلاب و زعفران معطر کنید. این مطلب به شما کمک می‌کند تا میان وعده‌های متفاوتی را همراه با انواع چای رقم بزنید.

شکلات اختصاصی خود را بسازید

انواع چای را با چی بخوریم؟

طعم و طبع هر چای به شما کمک می‌کند تا انتخاب مناسبی برای خوراکی و تنقلات داشته باشید. از همین رو برخی از انواع چای را معرفی می‌کنیم:

  • چای سبز: چای سبز از برگ گیاه کاملیا سنسیس حاصل می‌شود و دارای انواع مختلفی مانند ماچا و سنچا است. چای سبز در آسیای شرقی مصرف زیادی دارد. چای سبز برای ما ایرانی‌ها بعد از غذاهای گیاهی طعم بهتری دارد. با این وجود پس از غذاهای چرب نیز توصیه می‌شود. چای سبز به کاهش درد مفاصل، اضافه وزن، فشار خون و افزایش سیستم ایمنی کمک می‌کند.
  • چای سفید: چای سفید قبل باز شدن برگ برداشته می‌شود و نیاز به فرآوری خاصی ندارد بنابراین خاصیت‌های طبیعی خود را نسبت به سایر چای‌ها حفظ می‌کند. از آنجایی که چای سفید دارای طعم ظریفی است باید با خوراکی‌های فاقد افزودنی مصرف شود. چای سفید از پوسیدگی دندان‌ها، پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی پیشگیری به عمل می‌آورد.
  • چای ترش: هیبیسکوس گیاهی است که در قاره آمریکای جنوبی و آفریقا رشد می‌کند. چای ترش از هیبیسکوس به دست می‌آید. چای ترش برای افراد رژیمی بسیار مناسب است چرا که باعث چربی سوزی در بدن می‌شود. از دیگر خواص چای ترش می‌توان به کاهش فشار خون، تقویت کننده کبد و کاهش بیماری‌های قلبی اشاره نمود.

چای-را-با-چی-بخوریم؟

  • چای سیاه: چای سیاه از شناخته شده‌ترین نوع چای محسوب می‌شود که بالغ بر ۵۰۰ سال قدمت دارد. چای سیاه از استرس، بیماری‌های مغزی و خطر ابتلا به سرطان می‌کاهد. این نوع چای بر روی روده اثرات مثبتی دارد و باعث بهبود دستگاه گوارش می‌شود. یکی دیگر از دلایل محبوبیت چای سیاه طعم و عطر قوی آن است.

چای را با چی بخوریم؟

انتخاب تنقلات همراه با چای به سلیقه و فرهنگ یک منطقه بستگی دارد. مثلاً در ایران نوشیدن چای همره با قند مرسوم است اما در ژاپن یا چین بیشتر از چای سبز استفاده می‌کنند.

  • نبات: نبات علاوه بر اینکه چاشنی خوش طعمی برای چای ترش و سیاه محسوب می‌شود، دارای خواص درمانی زیادی است. خوردن چای و نبات به سرماخوردگی، گلو درد و مشکلات گوارشی کمک زیادی می‌کند.
  • شکلات: چای و شکلات هر دو باعث تحریک مغز می‌شوند که با بهبود عملکرد مغز همراه است. یکی از مزایای شکلات تنوع در طعم است. علاوه بر طعم افزودنی‌هایی مانند میوه و مغزها تنوع شکلات را بیش‌ترکرده‌است.
  • شیرینی‌های طبیعی: توت، خرما، کشمش و عسل از شیرینی‌های طبیعی هستند که با چای مصرف می‌شوند. این موارد گزینه مناسبی برای افراد دیابتی به شمار می‌روند زیرا خوردن قند و شکر باعث افزایش قند خون می‌شود. خوردن عسل با چای سفید معمولاً با ذائقه ایرانی‌ها سازگارتر است. توجه داشته باشید که عسل نباید با مایعات داغ ترکیب شود بنابراین بگذارید تا حرارت چای کم‌تر شود و سپس عسل را اضافه کنید.
  • ادویه و گیاهان: هل، گلاب، لیمو، دارچین، زنجبیل، زعفران، نعناع و رزماری از مواردی هستند که برای معطر کردن چای توصیه می‌شوند.
  • ریزدانه ها: انجیر یکی از ریزدانه های شیرین و مقوی است. از آنجایی که طعم چای تلخ است، بهتر است با خوراکی شیرینی مانند انجیر میل شود.
  • میوه: میوه‌هایی مانند تمشک و توت فرنگی همراه با چای ترش طعم جالبی را پدید می‌آورد اما برای چای تلخ بهتر است از میوه‌های خشک و شیرین بهره بگیرید.

خدمات شوکوبرندز

حال که توضیح دادیم چای را با چی بخوریم، اگر دوست دارید چای خود را با شکلات میل کنید، حتماً محصولات شوکوبرندز را امتحان کنید. شوکوبرندز شکلات‌ها را با هر طرح و اسمی که بخواهید، برایتان فراهم می‌کند تا لحظات خوش و ماندگاری را برای شما به ارمغان آورد. همه محصولات شکلاتی اعم از شکلات تلخ، شکلات شیری، شکلات سفید و…. با بسته بندی‌های گوناگون در سایت شوکوبرندز قابل مشاهده هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *