شکلات, شکلات های سفارشی

تهیه شیک شکلات در خانه

تهیه شیک شکلات در خانه چگونه انجام می‌گیرد

تهیه شیک شکلات در خانه موضوعی است که در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم. شیک شکلات، یک نوشیدنی بسیار خوشمزه است که معمولاً از ترکیب موادی همچون شیر، بستنی، قطعه‌های شکلاتی و شکر تهیه می‌شود. برای افرادی که به شکلات علاقه مند هستند شیک شکلات یک گزینه مناسب به شمار می‌رود. شیک‌های شکلاتی بسیار مغذی هستند زیرا از مواد غذایی مختلفی تهیه شده‌اند که خواص بسیار زیادی دارند.

معرفی چند مورد از طعم‌های شیک شکلاتی

شیک‌های شکلاتی همانند دیگر محصولات شکلاتی دارای طعم‌های متفاوتی هستند که در ادامه به بررسی برخی از طعم‌های این نوشیدنی خوشمزه می‌پردازیم:

  • شیک شکلاتی ساده: برای تهیه شیک شکلات در خانه، تهیه این نوع شیک توصیه می‌شود؛ زیرا بسیار ساده است و فقط از ترکیب موادی همچون شیر، بستنی (ترجیحاً بستنی شکلاتی)، قطعه‌های شکلات خرد شده درست می‌شود. درست است که تهیه این شیک شکلاتی بسیار ساده است به طوری که می‌توان آن را در منزل نیز تهیه کرد؛ ولی این نوع شیک طعم بسیار لذت بخش و دلنشینی دارد.

طرز تهیه شکلات چیپسی

  • شیک شکلاتی وانیلی: در این شیک‌ها از بستنی وانیلی به جای بستنی شکلاتی استفاده می‌شود. طعم وانیل لطافت و نرمی خاصی به شیک شکلاتی می‌دهد. این طعم طرفداران بسیار زیادی دارد زیرا علاوه بر وجود شکلات، طعم وانیل را نیز در نوشیدنی خود حس می‌کنند.
  • کیک شکلاتی با میوه: در برخی از شیک‌های شکلاتی، از انواع میوه‌های یخ زده استفاده می‌شود که سبب ایجاد طعمی متفاوت و لذت بخش می‌شود.
  • شیک شکلاتی با آجیل: اضافه کردن انواع آجیل همانند پسته، بادام، فندق و… به انواع شیک‌های شکلاتی سبب ایجاد بافتی بهتر و طعمی لذیذ‌تر می‌شود.

تهیه شیک شکلات در خانه چگونه انجام می‌گیرد؟

تهیه شیک شکلات در خانه

همان طور که اشاره شد، شیک شکلاتی ساده، مناسب‌ترین شیک برای تهیه در منزل شناخته می‌شود؛ زیرا مواد اولیه بسیار ساده و اندکی می‌خواهد، که تمامی افراد می‌توانند آن را تهیه کنند و از آن لذت ببرند. مواد لازم برای این نوع شیک شکلاتی شامل مواردی همچون شیر، بستنی شکلات، قطعات شکلات خرد شده و شکر می‌شود. در ادامه به بررسی تهیه این شیک شکلاتی می‌پردازیم:

در ابتدا باید تمامی مواد را آماده کنید. سپس مقداری شیر را به همراه بستنی شکلاتی و قطعات شکلات خرد شده در مخلوط کن قرار دهید تا به صورت کامل با یکدیگر مخلوط شوند. سعی کنید این روند را چند بار تکرار کنید تا بتوانید یک مخلوط یک دست و همگن داشته باشید. در آخر می‌توانید برای داشتن یک شیک شکلاتی با بافتی منسجم و یک دست، مخلوط به دست آمده را به مدت چند ساعت داخل فریزر قرار دهید تا کاملاً خنک شود و شکل بگیرد.

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

فواید شیک شکلاتی برای بدن چیست؟

همان طور که اشاره شد، شیک‌های شکلاتی از موادی تهیه می‌شوند که هر کدام خواص منحصر به فرد خود را دارند. به طوری که ترکیب آن‌ها با یکدیگر سبب ایجاد خواص بسیار زیادی برای بدن می‌شود. بنابراین این نوشیدنی خوشمزه علاوه بر داشتن طعمی دلنشین، دارای فواید بسیار زیادی نیز است. در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • تأمین انرژی: ترکیب شکلات، شیر و بستنی سبب می‌شود تا شیک شکلاتی یک منبع انرژی باشد و افراد با مصرف این نوشیدنی خوشمزه در طول روز هیچگاه احساس ضعف نکنند.
  • تقویت استخوان: شیر حاوی کلسیم زیادی است که سبب تقویت و حفظ سلامت استخوان می‌شود. شکلات نیز دارای مواد معدنی زیادی همچون منیزیم و مس است که وجود این مواد به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.
  • ضد التهاب: مواد موجود در شکلات خواص ضد التهابی نیز دارند و سبب حفظ سلامت عمومی بدن و کاهش التهاب‌های مزمن می‌شوند.
  • بهبود عملکرد قلب: شیک‌های شکلاتی به عنوان یک منبع سرشار از آنتی اکسیدان شناخته می‌شوند. آنتی اکسیدان علاوه بر جلوگیری از پیری زودرس، سبب افزایش هورمون‌های شادی در بدن می‌شود که در نتیجه عملکرد قلب بهبود می‌یابد.

کره کاکائو چیست

آشنایی با اقدامات مجموعه شوکوبرندز

در این مطلب درمورد تهیه شیک شکلات در خانه صحبت کردیم. حال اگر قصد تهیه شکلات‌های خوشمزه برای مهمانی‌ها و مراسم‌های مختلف یا کادو دادن را دارید، می‌توانید به مجموعه شوکوبرندز سری بزنید. مجموعه شوکوبرندز یک مجموعه موفق است که در زمینه تهیه شکلات سفارشی با طرح و اسم و لگوی دلخواه شما و باکس‌های شکلات فعالیت می‌کند. این مجموعه طرح، نوشته، لوگو و… دلخواه را بر روی بسته‌های شکلات‌ها یا خود شکلات چاپ می‌کند. شما می‌توانید برای ثبت سفارش خود به سایت این مجموعه مراجعه کنید و هر تعداد شکلات دلخواه خود را به راحتی سفارش دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *