بازاریابی و تبلیغات, شکلات

تفاوت پذیرایی در شرکت‌های مدرن و سنتی

در این مقاله قصد داریم تفاوت پذیرایی در شرکت‌های مدرن و سنتی را بررسی کنیم. چگونگی پذیرایی از مهمانان یکی از دغدغه‌های مدیران و کارکنان خدماتی و پذیرایی در ادارات و شرکت‌ها در زمان جلسات رسمی و کاری است. اما آیا واقعا در تمامی این جلسات رعایت تشریفات و آداب پذیرایی رسمی و کاری کاملا درست انجام می‌شود؟

طبیعی است که خوردن و آشامیدن قبل یا بعد از جلسات رسمی، اعتمادسازی و صمیمیت بیشتر شما با مهمانان و سایر شرکت‌کنندگان را در پی دارد. هر چقدر مهمانی و جلسه رسمی‌‌تر باشد، مهم بودن نحوه ارتباطات اجتماعی و رعایت آداب پذیرایی شما بیشتر می‌شود. پس آموزش‌های لازمه برای پذیرایی هم برای مدیران و هم نیروهای پذیرایی مهم و ضروری است.

در پذیرایی از مهمانان سازمان‌ها و شرکت‌ها چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

در صورتی که تعداد مهمان‌ها از ۵۰ نفر کمتر است به منظور داشتن پذیرایی بهتر نکاتی که در ادامه آمده‌است را رعایت کنید.

  • قرار دادن قندان، دستمال کاغذی، لیوان و … روی میز جلسه
  • قبل از این که جلسه شروع شود در مورد نوع پذیرایی، تعداد مهمان‌ها و اقلام پذیرایی اطلاعات لازم را به دست آورید.
  • اگر هم نوشیدنی گرم (چای، نسکافه، قهوه) و هم نوشیدنی سرد (آب معدنی، آب میوه، شربت) برای جلسه و پذیرایی تهیه کنید، بهتر است. البته فصل و دمای هوا مهم است.
  • ست بودن وسایل پذیرایی را فراموش نکنید و سعی کنید از یک نوع و یک مارک استفاده کنید.
  • بشقاب و نوشیدنی را تزئین کنید‌. چیدمان خوب در برخورد و رضایت افراد حاضر در جلسه بسیار موثر است.
  • اگر در پذیرایی شما کیک وجود دارد برای هر یک از میهمانان به صورت تک تک یک کارد و چنگال و پیش دستی اختصاص دهید.
  • با خوش رویی از مهمانان پذیرایی کنید.
  • تمیز بودن قاشق‌ها، بشقاب‌ها، چنگال‌ها و لیوان‌ها و استکان‌ها بسیار مهم است؛ حتما قبل از شروع مراسم آن‌ها را تمیز کنید.
  • همیشه چک کردن تعداد صندلی‌ها، تعداد لوازم و موارد پذیرایی را قبل از جلسه انجام دهید. این گونه دیگر هنگام پذیرایی مشکل کمبود آن به وجود نمی‌آید.
  • برای پذیرایی باید از میهمانان شروع کنید و به میزبان‌ها برسید.
  • اگر مشتریان و مراجعان زیادی به شرکت شما رفت و آمد دارند، همیشه تعداد شکلاتی بر روی میز قرار دهید که از مشتریان خود استقبال کنید.
  • میهمانان در اولویت پذیرایی قرار می‌گیرند و نحوه پذیرایی ما باید متناسب با علاقه و اهمیت آن‌ها هماهنگ شوند.

تفاوت پذیرایی در شرکت‌های مدرن و سنتی

 چه تفاوتی بین شرکت‌های سنتی و مدرن وجود دارد؟

بین شرکت‌ها یا سازمان‌های مدرن و سنتی همواره از همه نظر تفاوت‌‌هایی وجود دارد. حتی تفاوت پذیرایی در شرکت‌های مدرن و سنتی دیده می‌شود. سازمان‌های سنتی به طور رسمی خودشان مشخص کردن نقش اعضای خود را بر عهده دارند، اداره شدن آن‌ها دقیقاً مطابق با مقررات است، دارای ثبات می‌باشد و دارای مقاومت بالایی مقابل تغییرات هستند. تعیین و تعریف مشاغل و خطوط مناسب و اقتدار در سازمان‌های سنتی به صورت دقیق صورت می‌گیرد. این نشان از قانونمندی بسیاری از رفتارهای کاری دارد. این رفتارها در حوزه دستورالعمل‌ها و استانداردهای سازمانی هستند.

در ساختارهای سازمانی غیرسنتی و مدرن، رسمیت نقش‌های کاری و شیوه‌های عمل نسبت به سازمان‌های سنتی کمتر است. در نهایت این سازمان‌ها نسبت به ساختارهای سنتی در زمینه سلسله مراتب و موقعیت‌ها دارای نرمش و انعطاف بیشتری هستند. لازم به ذکر است که معمولا کارکنان سازمان‌های غیرسنتی از کارکنان سازمان‌های سنتی کمتر است.

تفاوت پذیرایی در شرکت‌های مدرن و سنتی

همان طور که اشاره شد در بسیاری موارد شرکت‌های مدرن و سنتی با یک دیگر تفاوت دارند. یکی از این تفاوت‌ها نحوه پذیرایی و استفاده از مواردی است که در جلسات از آن‌ها استفاده می‌شود. به طور کلی سازمان‌های سنتی از چایی و بیسکوییت‌های کیلویی یا میوه‌هایی چون موز و پرتقال وسیب برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده می‌کنند. این درحالی است که سازمان‌های مدرن شیوه‌ای متفاوت‌تری را به کار گرفته‌اند ‌و از دمنوش‌های لذیذ، قهوه یا چایی به همراه شکلات و بیسکوییت‌های خوشمزه برای مهمانان استفاده می‌کنند.

سخن آخر

در این مطلب درمورد تفاوت پذیرایی در شرکت‌های مدرن و سنتی، نکات مربوط به پذیرایی و … صحبت کردیم. اگر قصد دارید بسته‌های شکلات و بیسکوییت برای پذیرایی در مراسم‌ها تهیه کنید و طرح یا لگوی خاصی را روی آن‌ها درج کنید می‌توانید از سایت شوکو برند کمک بگیرید. شوکو برند امکان بسته بندی و جعبه‌های سفارشی با طرح اختصاصی را برای افراد یا سازمان‌ها فراهم می‌کند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *