مناسبت ها

بهترین هدیه روز معلم با مناسب‌ترین قیمت

تاریخ روز معلم در ایران

پنجم اکتبر هر سال در تقویم‌های جهانی به عنوان روزی برای قدردانی از معلم‌ها انتخاب شده است. البته درباره فلسفه و تاریخ روز معلم در مقاله‌ی قبلی بطور مفصل صحبت شده است. در این روز خاص در تمامی نقاط دنیا دانش آموزان و دانشجویان برای معلمان و اساتید خود کادوهایی را به عنوان هدیه روز معلم خریداری کرده و جشنی را تدارک می‌گیرند تا از زحمات معلمان و استادان خود قدردانی کرده و آن‌ها را خوشحال کنند. خرید کادو برای هر مناسبتی دغدغه فکری خودش را در پی دارد. بهتر است که برای رهایی از فکر اینکه “چه کادویی را برای معلم خودم بخرم”، قبل از اقدام به خرید، ایده‌های کادو روز جهانی معلم را در این مطلب از شوکوبرندز مرور کنید.

اما دغدغه‌ی خرید هدیه نه فقط برای تولد، عروسی و … است بلکه می‌تواند برای روز معلم نیز باشد. چرا که اساتید و معلمان به طور معمول از لحاظ سنی از ما بزرگتر هستند و شناخت ما نسبت به آنها کم. این امر سبب می‌شود تا تهیه هدیه برای آنها سخت به نظر بیاید. اما خرید هدیه‌هایی همچون گل، شکلات، بسته‌های شیرینی و دمنوش و دیگر محصولات از این دست چندان سخت به نظر نمی‌آید. حال سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که با چه ایده‌هایی می‌شود هدیه روز معلم را خاص‌تر و شخصی‌تر کرد؟در این مقاله ما ۶ ایده عالی و کاربردی را برای شما به عنوان هدیه روز جهانی معلم معرفی خواهیم کرد. همراه ما باشید تا با این ایده‌ها آشنا شوید.

هرساله ۱۲ اردیبهشت در تقویم کشور ایران روز معلم است که افراد بسیاری به اساتید و معلمان خود هدیه روز معلم می‌دهند و این روز را جشن می‌گیرند. از این رو تهیه هدیه برای شخصی که از شما بزرگتر است می‌تواند کمی سخت به نظر بیاید. اما باید بدانید که خیلی هم سخت نیست. شوکوبرند کنار شماست تا در انتخاب و تهیه‌ی یک هدیه مناسب برای روز معلم شما را همراهی کند.

هدیه روز معلم

 

این ایده‌ها کلی بوده و برای هر معلم و استادی مناسب هستند. اگر شما نیاز و علاقه شخصی معلم و یا استاد خودتان را می‌دانید بهتر است که بر اساس آن هدیه را تهیه کنید وگرنه ۷ ایده‌ای که به عنوان کادو روز جهانی معلم به شما معرفی کردیم تقریباً بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهند بود. تلاش کرده‌ایم که ایده‌های ساده ولی متفاوت را برای شما انتخاب کنیم.

 

 شکلات‌های سفارشی برای هدیه روز معلم:

بهترین هدیه روز معلم با مناسب‌ترین قیمت

حال قصد داریم یکی از متفاوت‌ترین و بهترین ایده‌ها را به عنوان هدیه روز معلم برای شما معرفی کنیم. ایده‌ای که فقط مخصوص به شما بوده و مشابه آن به معلمتان هدیه داده نشده است. شکلات‌های سفارشی را می‌توان بهترین و خاص‌ترین هدیه به عنوان کادو روز جهانی معلم دانست. چرا؟ دلیل آن بسیار ساده است. این نوع شکلات‌ها قابلیت سفارشی سازی دارند به این معنی که شما طرح روی شکلات، متن روی شکلات، طرح بسته‌بندی و حتی جعبه شکلات‌ها را خودتان سفارش خواهید داد. پس هدیه‌ای تحویل معلمتان می‌دهید که دقیقا خاص وی بوده و مطمئن هستید شخص دیگری نمی‌تواند همانند آن را به او هدیه دهد.

مزیت دیگر این هدیه روز معلم این است که خود شکلات محبوب همه بوده و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که بتواند در مقابل دوست داشتن آن مقاومت کند. این هدیه باعث خواهد شد که یک طعم لذیذ در ذهن معلمتان برای همیشه به اسم شما ثبت شود.

برای اینکه با شکلات‌های سفارشی بیشتر آشنا شوید به صفحه اول سایت ما مراجعه کرده نمونه‌های این نوع شکلات را مشاهده کنید. مطمئنا وقتی هزینه خرید آن را نیز ببینید بسیار تعجب خواهید کرد چراکه در مقابل دیگر هدیه‌ها بسیار باصرفه‌تر است.

شوکوبرند به همین منظور در کنار شما می‌باشد. شکلات سفارشی شوکوبرند یک پیشنهاد لوکس و تازه به عنوان هدیه اختصاصی و یونیک به شما پیشنهاد می‌شود. بسیار خرسندیم که با شوکوبرند همراه بودید، پیشنهاد می‌کنیم محصولات شوکوبرند در قسمت گالری تصاویر مشاهده کرده و جهت سفارش شکلات تبلیغاتی و سفارشی خود، همین حالا اقدام فرمائید.

برای ثبت سفارش، می‌توانید از بخش ثبت سفارش وب سایت شوکوبرندز اقدام کنید و یا از طریق تماس تلفنی با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید:

تلفن: ٠٢١٢٨۴٢٢٧٢٧
۰۴۱۳۳۳۷۲۷۲۷
٠٩١۴٢١٨٢٧٢٧ موبایل

 

 گدان با گل برای معلم:

گل همیشه و برای هر مناسبتی یک هدیه خوب محسوب می‌شود. شما می‌توانید یک گلدان با گل طبیعی را به عنوان هدیه روز معلم انتخاب کنید. بهتر است که اندازه این گلدان کوچک باشد تا در حمل آن دچار مشکل نشوید. گل طبیعی بسیار بهتر از گل‌های مصنوعی و یا دسته گل است چراکه هم احساس را بهتر منتقل می‌کند و هم اینکه ماندگاری بیشتری نسبت به دسته گل دارد. اگر نمی‌خواهید ریسک کنید بهتر است که از گل‌های کاکتوس استفاده نمایید.

خرید یک گیاه زیبا می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد؛ مخصوصا اگر بدانید که استاد شما ممکن است به نگهداری گیاهان علاقه‌مند باشد. بنابراین با کمی شناخت می‌توانید بهترین گیاه را متناسب با سلقیه خود و معلمتان به عنوان هدیه روز معلم تهیه کنید.

 تابلو آماده و یا تابلو نقاشی:

اگر نقاشی و طراحی شما خوب است می‌توانید یک تابلو سفید خریداری کرده و روی آن یک طرح خاص را برای معلم خود طراحی کنید که این می‌تواند بسیار ایده خوبی باشد. در غیر این صورت می‌توانید یک تابلو بر اساس سلیقه معلمتان خریداری کنید و یا طرحی را انتخاب نمایید که مربوط به آموزگار و معلم باشد. هزینه خرید این تابلو نیز زیاد نخواهد بود.

 کتاب به عنوان هدیه روز معلم:

اکثر استادان و معلمان عاشق خواندن کتاب هستند به همین دلیل هم کتاب می‌تواند یک ایده ارزشمند به عنوان کادو روز جهانی معلم باشد. نکته مهم در خرید کتاب این است که باید موضوع کتاب طوری انتخاب شود که باب میل معلم بوده و اینکه وی پیش از این آن کتاب را نخواهنده باشد. اگر این دو مورد را می‌توانید به درستی انتخاب کنید کتاب برای شما بهترین ایده است.

کتاب به عنوان هدیه روز معلم

 پک کادویی دمنوش با طرح دلخواه

پک کادویی دمنوش شوکوبرند می‌تواند یک سوپرایز عالی و خاص با هزینه مناسب به عنوان هدیه روز معلم باشد که این کادو را می‌توانید با سفارش هر نوع طرح یا نوشته‌ای خاص‌تر و جذاب‌تر کرده هدیه‌ای استثنایی به معلم خود تقدیم کنید تا در اوقات فراغت و زنگ‌های تفریح از نوشیدن آن لذت برده و ضمنا سلامتی را هم به ایشان هدیه خواهید داد.

بسته‌بندی‌های فوق‌العاده و جذاب شوکوبرند هدیه شما را چشمگیر و بی‌همتا خواهد کرد.

تاریخ روز معلم در ایران

فلسفه و تاریخ روز جهانی معلم

روز جهانی معلم که مصادف از با ۵ اکتبر هر سال برای تقدیر از معلم و سازمان‌هایی است که نقش حیاتی در آموزش و تربیت نسل آینده کشورها ایفا می‌کنند. اگر از شما بخواهند یاد دوران مدرسه‌تان بیافتید، بدون شک حداقل به یاد معلمی خواهید افتاد که باعث ایجاد تغییراتی در زندگی شما شد و مسیر شغلی و موقعیت کنونی‌تان را مدیون راهنمایی صحیح او هستید. آن معلم قطعا کسی بود که شما را تشویق کرد که از وضعیت آشفته و بلا تکلیفی‌ آن روزهاینان بیرون آمده و چیز جدیدی را امتحان کنید. با اینکه وظیفه معلم تدریس است اما آن‌ها امور مختلفی را انجام می‌دهند و برای دانش آموزان مشاوران و دوستان خوبی هستند.

در حالیکه تدریس یک حرفه شریف است ولی در واقع یک امر چالش برانگیز نیز می‌باشد و به نظر می رسد در کشورهایی نظیرِ ایران معلمان بیش از هر زمان دیگری، دوران سختی را پشت سر می‌گذارند. پس یک قدردانی از آن‌ها می‌تواند انرژی آن‌ها را بازیابی کرده و موقعیت و مقام اصلی آن‌ها را یادآوری کند.

 

از سال ۱۹۹۴ به بعد، پنجم اکتبر هر سال از سوی یونسکو روز جهانی معلم اعلام شد و هدف از اعلام چنین روزی بها دادن به معلمان، قدردانی از آن‌ها و بررسی مشکلاتشان در سراسر دنیا اعلام شده است اما بحث روز معلم چیز دیگری است.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد،که به‌طور خلاصه یونسکو (UNESCO) نامیده می‌شود، یکی از سازمان‌های تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد است که در سال ۱۹۴۵ تشکیل شد. هدف این سازمان کمک به صلح و امنیت در جهان از راه همکاری بین‌المللی در زمینه‌های آموزشی و علمی و فرهنگی و تربیتی به منظور افزایش احترام به عدالت و قانون‌مداری و حقوق بشر، بر پایه منشور سازمان ملل متحد است.

سیزدهم مهرماه برابر با پنجم اکتبر، از سوی یونسکو در سال ۱۹۹۴ روز جهانی معلم نامیده شده است. آن‌ها ۵ اکتبر را به این دلیل انتخاب کردند که در این تاریخ در سال ۱۹۶۶ بود که یک گام مهم برای معلمان در سال ۱۹۶۶ مطرح شد. کنفرانس ویژه دولتی در پاریس توصیه‌هایی از سوی یونسکو/سازمان بین‌المللی کار در مورد وضعیت معلمان تصویب کرد. این توصیه‌ها معیارهای مربوط به حقوق معلمان را تعیین می‌کند. این توصیه‌ها همچنین استانداردهایی برای آموزش، اشتغال، تدریس و شرایط آموزشی معلمان را تعیین می‌کند. هر سال موضوع متفاوتی برای روز جهانی معلمان مطرح می‌شود که برخی از جدیدترین موارد شامل موارد زیر است.

  • سال ۲۰۱۹: معلمان جوان آینده‌ی پست‌های تخصصی جهان
  • سال ۲۰۱۸: حق تحصیل به معنای حق برخورداری از یک معلم واجد شرایط است
  • سال ۲۰۱۷: قدرت بخشیدن به معلمان
  • سال ۲۰۱۶: ارزشی دهی به معلمان و بهبود وضعیت آن‌ها

در فرهنگ‌ها و کشورهای بسیاری جایگاه معلم و استاد با دیگر منسب‌ها فرق دارد و درواقع افرادی که در این شغل فعال هستند و شاگردان خود را تعلیم می‌دهند از احترام خاصی برخوردارند. به همین منظور تقدیر از آنان چه در روز خاصی به همین نام و یا هر روز دیگر می‌تواند برای معلمتان بسیار انرژی بخش باشد. چرا که وقتی شما هدیه‌ای دریافت می‌کنید این حس را خواهید داشت که دیگر افراد شما را دیده‌اند و از شما قدردانی کرده‌اند.

فلسفه و تاریخ روز جهانی معلم

حال از آنجایی که تدریس در تمامی کشورها شغل پرزحمتی است و به روحیه و علاقه‌ی بالا نیاز دارد، تقدیر از اساتید و معلمان در تاریخو تقویم کشورهای مختلف آمده است و سالیانه دانش‌آموزان و دانشجویان بسیاری این روز را در کنار مدرسه و یا دانشگاه خود برای معلمان جشن می‌گیرند. به عنوان مثال در ایران ۱۲ اردیبهشت روز معلم اعلام شده است، در آرژانتین این تاریخ ۱۱ سپتامبر، در کره‌ی جنوبی ۱۵ مه، در استرالیا آخرین جمعه‌ی ماه اکتبر، در چین ۱۰ سپتامبر، در آمریکا اولین سه‌شنبه‌ی ماه مه است. که این کشورها تنها تعدادی از کشورهای جهان هستند که روز معلم را در تقویم خود داشته و آن را جشن می‌گیرند. البته جالب است بدانید که فرانسه در تقویم خود روزی به عنوان روز معلم ندارد.

 

تاریخ روز معلم در ایران

علاوه بر روز جهانی معلم در کشور ایران روز ۱۲ اردیبهشت روز معلم نامگذاری شده است. پس از انقلاب و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ توسط گروه فرقان، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد. البته در اکثر کشورهای جهان به دلیل حساس بودن شغل معلمی و لزوم قدردانی از زحمات آن‌ها به جز روز جهانی معلم، روزی به عنوان روز معلم در تقویم داخلی‌شان وجود دارد.

در روز جهانی معلم، کمپین‌های یونسکو و آموزش بین المللی (EI) درک بهتری از معلمان به جهانیان می‌بخشد. آن‌ها بر نقش مهمی که معلمان در جوامع در حال توسعه ایفا می‌کنند، تاکید دارند. در این روز برنامه‌هایی در بیش از ۱۰۰ کشور جهان برای تجلیل از معلمان برگزار می‌شود. بسیاری از مدارس برای نشان دادن قدردانی معلمان از با صبحانه‌های مجلل از آن‌ها میزبانی می‌کنند. برای بزرگداشت روز جهانی معلم، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید تشکر از معلمی است که تأثیر مثبتی بر زندگی شما گذاشته است. اگر معلمی در خانواده‌تان دارید، با دادن کارت هدیه یا هدایای مختلفی از آن‌ها تشکر و تجلیل کنید. اگر دانش آموز هستید، حتما از معلمان خود به خاطر تمام تلاش آن‌ها برای کمک به شما تشکر می کنند. یکی از ایده‌هایی که در عین رساندن حق مطلب و شیرین کردن کام آن‌ها پیشنهاد داده می‌شود، شکلاتِ سفارشی به مناسب روز جهانی معلم است که می‌توانید از شوکوبرندز با طرح دلخواه خود سفارش دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *