اخبار شوکو برند

فلسفه خوردن هندوانه در شب یلدا

فلسفه خوردن هندوانه در شب یلدا

خوردن یک سری میوه‌های خاص مانند هندوانه و انار شب یلدا از رسومات ویژه شب چله است. در سنت زرتشت بر این باور بودند که، طولانی‌ترین و تاریک‌ترین شب سال، یک روز ناخوشایند به شمار می‌آید. افراد کارهایی را که امروزه هم در این شب انجام می‌دهند، در اصل برای این است که از این ناخوشایندی و بلایا دور شوند. در آن زمان میان مردم این تصور که نیروهای شیطانی در این شب طولانی به اوج می‌رسند، وجود داشت. به همین دلیل به مردم می‌گفتند تا جایی که می‌توانند از بیدار ماندن بیشتر شب حمایت کنند،

شکلات اختصاصی شب یلدا بسازید

برای این که ناخوشی به سراغ آن‌ها نیاید. مردم نیز به منظور سرگرمی خود و دور شدن از بدبختی دور هم جمع شده و آخرین میوه‌های تابستان خود را با هم شریک می‌شدند. امروزه با توجه به از بین رفتن اهمیت مذهبی شب یلدا، اما در فرهنگ ایرانی بسیاری از سنت‌های آن همچون شب زنده داری، جشن و دورهمی آن و بسیاری از رسوم دیگر شب یلدا هنوز هم به قوت خود باقیست.

سفارش سازمانی و شخصی شب یلدا

فلسفه خوردن هندوانه در شب یلدا چیست؟

شکلات شب یلدا

شکلات اختصاصی یلدا-کتاب حافظ

این رسم در بعضی از مناطق ایران وجود دارد به دلیل نام این شب که شب چله است، چهل نوع خوراکی باید بر سر سفره‌ها وجود داشته باشد. البته برای خوردن هر یک از خوراکی‌ها مانند انار شب یلدا و هندوانه باورهایی وجود دارد. مثلاً اگر افرادی در شب چله هندوانه بخورند، از بدنشان در برابر گرمای شدید تابستان و بیماری‌های تولید شده توسط بوی بد به خوبی محافظت می‌شود.

از دلایل خوردن هندوانه مشخصات به کار رفته در آن است. رنگ سبز هندوانه نشان از آبادانی و روند زندگی بر روی این کره خاکی دارد. سرخی و شیرینی که نشان دهنده عشق، دوستی، روزخوشی، بهروزی و همزیستی حاصل از آبادانی و آسودگی است. گرد بودن هندوانه نیز نشان دهنده گرد بودن زمین و زندگی بر روی آن است. رنگ سفید لایه درونی پوست هندوانه نشان از صلح، سازگاری، آرامش و آسودگی دارد. دانه هندوانه نیز نشان دهنده باروری و افزونی نژاد است.

فال گرفتن با هندوانه در شب یلدا

در کنار این که مردم هندوانه را در شب یلدا می‌خورند، با آن فال هم می گیرند. آن‌ها پوست هندوانه‌های شب یلدا را می‌برند و به چهار قسمت تقسیم می‌کنند. سپس نیت کرده و پوسته‌ها را از جلو به پشت سر می‌گذارند. دو قطعه سبز و دو قطعه سفید، نشان از نیکو بودن فال آن‌هاست. یک قطعه سبز و سه قطعه سفید، باطل بودن فال را حکایت می‌کند. چهار قطعه سبز، به کام بودن ایام برای آن‌ها را نشان می‌دهد. چهار قطعه سفید، بد شانسی آوردن را نشان می‌دهد.

هندوانه-در-شب-یلدا

انار شب یلدا

انار در شب یلدا به عنوان نماد برکت و سلامتی شناخته می‌شود و پای ثابت سفره شب یلدا است. این که بتوانیم هدیه‌ای که در رابطه با انار باشد را به دوستان و آشنایان به عنوان هدیه در این شب تقدیم کنیم بسیار عالی است. از این میوه در سفره شب یلدا به عنوان سمبل شادی و زایش یاد می‌شود. از قدیم انار به عنوان میوه‌ای خون ساز شناخته می‌شد. برای افرادی که دارای رنگی مهتابی و از نظر جثه رنجور بودند، نوشیدن آب انار توصیه می‌شد.

هدف مجموعه شوکو برندز همواره این بوده است که احساس خوشی برای مشتریان خود به وجود آورد. به همین دلیل برای شب چله نیز پکیجی از هدایای شب یلدا تدارک دیده‌است. این پکیج می‌تواند به شکل انار شب یلدا برای هدیه دادن مورد استفاده قرار گیرد. شوکو برندز امیدوار است همراه با انار و برکت و سلامتی اش در سفره‌های یلدایتان شب گرم و بی نظیری را داشته باشید.

خدمات شوکو برندز

اگر قصد دارید برای هدیه به دوستانتان شکلات‌های با بسته بندی شیک و لوکس را هدیه دهید، می‌توانید از شوکو برندز کمک بگیرید. حتی اگر شما سازمانی هستید که برای مناسبت‌های خاص می‌خواهید به کارمندان یا مشتریان خود هدایایی را تقدیم کنید، شوکو برندز این امکان را برایتان فراهم می‌کند که هر تعداد بسته شکلات یا پک‌های دیگر را نیاز دارید، سفارش دهید. حتی اگر بخواهید لگو یا آرم خاصی را روی بسته‌های مد نظر خود ایجاد کنید شوکو برندز این کار را نیز انجام می‌دهد. با نزدیک شدن شدن شب یلدا یکی از خدماتی که شوکو برندز ارائه می‌دهد، بسته‌های ویژه شب یلدا است که شامل آجیل، شکلات، پشمک و … است و به دلخواه مشتریان این ترکیبات قابل تغییر هستند. این اقلام داخل بسته‌های زیبا و لوکس و متناسب با شب یلدا خیلی جذاب تزئین شده‌اند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *