بازاریابی و تبلیغات

هدیه‌های تبلیغاتی و هنر مدیر روابط عمومی برای استفاده بهینه از آن‌ها

هدیه های تبلیغاتی

مدیر روابط عمومی بسیاری از شرکت‌ها به صورت ماهانه ده‌ها هزار دلار صرف تلاش‌های روابط عمومی و ایجاد یک تصویر مثبت از برند می‌کند، اما اغلب این سرمایه در جاهای درستی صرف نمی‌شود و در نهایت بازگشت سرمایه‌ی کافی را ارائه نمی‌کند.

دو مشکل مهم در ایده‌های مدیر روابط عمومی کشف شده است: اول این‌که آن‌ها فقط به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتری و عموم مردم هستند در حالی که در تعریف روابط عمومی گروه‌ هدف متفاوت‌تری عنوان شده است. براساس تعریف ویکی‌پدیا:

روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوشش‌های حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط مؤثر و هدفمند با گروه‌هایی که با سازمان در ارتباطند انجام می‌دهد.

دوم اجرای ایده‌های سنتی و نامناسب است که اغلب بازدهی کافی را ارائه نمی‌کنند. در ادامه‌ی این مطلب ما راهکارهایی را برای هر دو مورد ارائه می‌کنیم.

  • در مورد مشکل اول باید بدانید که برای روابط عمومی صحیح می‌بایست هر لایه از کسب‌وکار شما به معنای واقعی کلمه با دیگر لایه‌ها در ارتباط باشد. به عنوان مثال، اگر شرکت شما به حقوق کارکنانش احترام بگذارد و به آن‌‌ها انگیزه‌ی لازم برای ادابمه‌ی فعالیت‌های‌شان را بدهد، در نهایت این کارکنان نقش موثری در خوشحالی مشتریان ایفا خواهند کرد.
  • اگر به خوبی بتوانید قدردان تامین‌کننده‌های‌تان باشید، آن‌ها تلاش خواهند کرد تا سفارشات شما را به موقع ارسال کنند و این موضوع نیز به کارکنان شما کمک خواهد کرد تا کار خود را به سرعت انجام دهند و رضایت مشتری را جلب کنند. هر دوی این گروه‌ها نقش و تاثیر مستقیم بر مشتریان دارند.
  • مسئله‌ی دیگر چگونگی قدردانی و حمایت از تامین‌کنندگان، کارکنان، مشتریان و سایر افرادی است که به گونه‎ای با کسب‌وکار شما در ارتباط هستند. گاهی ما آن‌چنان سرگرم فعالیت‌ها و کارهای روزمره می‌شویم که فراموش می‌کنیم از افرادی که در موفقیت‌های ما نقش داشته‌اند تشکر و قدردانی کنیم. قدردانی از این افراد به سادگی با ارسال یک یادگاری کوچک امکان‌پذیر است، یادگاری که به آن‌ها ثابت کند، شما به فکر آن‌ها هستید. به این یادگاری‌ها هدایای تبلیغاتی می‌گویند.

هدیه های تبلیغاتی هدیه‌هایی است که یک شخص یا کسب‌وکار جهت معرفی مجموعه یا محصول خود و یا ترویج برند خود از آن‌ها استفاده می‌کند، اغلب روی این هدیه نام و لوگوی برند مورد نظر حک شده و به مخاطب هدف تقدیم می‌شود.

یک مدیر روابط عمومی باید بتواند زمان درست استفاده از این هدیه های تبلیغاتی را تشخیص دهد و هم‌چنین بهترین هدیه را انتخاب نماید. در اینفوگرافی زیر بهترین زمان‌ها برای ارسال هدیه های تبلیغاتی به مشتریان و کارکنان آورده شده است.

 

مدیر روابط عمومی و هدیه تبلیغاتی

اما چه نوع یادگاری‌هایی را می‌توانیم به عنوان هدیه های تبلیغاتی استفاده کنیم؟

همان‌طور که در تعریف هدیه های تبلیغاتی بیان شد، این هدیه‌ها معمولا به نام و یا لوگوی شرکت مزین هستند و می‌توانند چیزهایی هم‌چون سررسید، شکلات، خودکار و یا مواردی مشابه باشند.
با این حال همه‌ی این گزینه‌ها نمی‌توانند هدیه‌ی مناسبی برای ارسال به مشتری، کارکنان و یا تامین‌کنندگان باشد. هدیه‌ی شما باید

  • متفاوت باشد
  • ارزشمند باشد
  • و موردنیاز مخاطب‌تان باشد.

همه‌ی ما این تجربه را داریم که نزدیکی‌های عید نوروز ده‌ها سررسید دریافت می‌کنیم و بدون توجه به برندی که آن را به ما هدیه داده، در گوشه‌ای قرارش می‌دهیم. بنابراین خلاقانه بودن هدیه‌ای که انتخاب می‌کنید از اهمیت خارق‌العاده‌ای برخوردار است.

به عنوان یک مدیر روابط عمومی بهتر است هدف از ارسال هدیه، مناسبت و خصوصیات فردی که هدیه را دریافت خواهد کرد را بررسی و تجزیه‌تحلیل کنید، سپس بهترین هدیه برای وی را انتخاب نمایید.
اما ما یک پیشنهاد خاص برای شما داریم. شکلات بهترین هدیه‌ی تبلیغاتی است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید، خوشبختانه شکلات جزو محبوب‌ترین خوردنی‌ها است و هیچ کس آن را دور نمی‌اندازد. ما می‌توانیم لوگوی شما را روی طرح شکلات مدنظرتان چاپ کنیم و آن را برای شما ارسال کنیم.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *