بازاریابی و تبلیغات, شکلات

بهترین تبلیغات آفلاین که هنوز کاربرد دارند

بهترین-تبلیغات-آفلاین-که-هم‌اکنون-نیز-کاربرد-دارند

در عصر دیجیتال امروزی، بازاریابی آنلاین انتخابی قطعی و بدیهی برای همه‌ی کسب‌وکارهایی محسوب می‌شود که به دنبال توسعه‌ی کسب‌وکار خود هستند. اما برای این‌که یک استراتژی جامع داشت، می‌بایست ترفندهای بازاریابی آفلاین و آنلاین را ترکیب کرد. با ترکیب این دو نوع استراتژی بازاریابی می‌توان تمام نقاط ممکن از مشتریان بالقوه را تحت پوشش قرار داد.بهترین تبلیغات آفلاین را در لیست زیر بخوانید.

در این مطلب نمی‎‌خواهیم در مورد ترفندهای آفلاین قدیمی که جز ایجاد اسپم برای مخاطب نتیجه‎ی دیگری نداشتند صحبت کنیم. هدف ما بیان موضوع دیگری است که اگر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، متوجه آن خواهید شد. بازاریابی آفلاین هنوز هم تاثیرگذار و موثر است، اگر قادر باشیم به خوبی از آن بهره بگیریم.

یکی از مشکلاتی که در این راه وجود دارد اینست که برندها نمی‌دانند کدام روش‌ها را باید به کار گیرند. اگر شما نیز احساس می‌کنید دچار چنین مشکلی هستید، در ادامه برخی روش‌ها برای تبلیغات آفلاین الهام‌بخش ارائه می‌کنیم.

کارت ویزیت

با این‌که با استفاده از رسانه‌‎های اجتماعی و بسیاری از ابزارهای آنلاین دیگر به راحتی می‌توانیم با مردم در ارتباط باشیم، اما هنوز هم هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین ارتباط رو در رو و شخصی‌سازی شده باشد.

اما این نکته‎‌ی مهم را باید مدنظر داشت که کارت ویزیت شما باید متفاوت و خلاقانه تهیه شده باشد تا اثر ماندگاری داشته باشد. به عنوان مثال، شما می‌‎تواند از کارت ویزیت شکلاتی استفاده کنید، بدین ترتیب علاوه بر این‌که نحوه ارتباط مشتریان را با خودتان آسان‌تر کرده‌اید، یک شیرینی خوشمزه نیز به آن‌ها داده‌اید که شما را برای همیشه در ذهن آن‌ها به یادماندنی خواهد کرد.

تبلیغات چریکی

تبلیغات چریکی به طور خلاصه به معنی استفاده از کمترین منابع برای دستیابی به بیشترین نتایج است. در تبلیغات چریکی سعی بر آن است که با خلاقیت و برخلاف عرف ترویجاتی انجام شود که حداکثر بازدهی را ارائه کند. این نوع تبلیغات به میزان خیلی کم در کشور ما استفاده شده است، اما احتمالا کلیپ‌های تبلیغاتی مختلفی از کشورهای پیشرفته در این زمینه مشاهده کرده باشید. یکی از مثال‌های جالب در این زمینه به یک برند چسب مربوط می‌شود که سکه‌های طلا را با چسب بسیار محکم خود به خیابان‌ها چسبانده بودند؛ مردم به هیچ طریقی قادر به جدا کردن آن‌ها نبودند.

داشتن غرفه در نمایشگاه‌ها و یا سخنرانی در رویدادها از بهترین تبلیغات آفلاین است.

رویدادها برای رشد فوق‌العاده هستند، چون افراد زیادی با اهداف تقریبا مشابه دور هم جمع می‌شوند. سخنرانی و یا داشتن غرفه در نمایشگاه‌ها می‌تواند فرآیند فروش را برای شما آسان‌تر کند.

برای این‌که بتوانید به مشتریان چیزی را بفروشید باید سه مرحله را پشت‌سر بگذارید:

  • اول این‌که باید مشتری را از هر کانالی که می‌توانید پیدا کنید.
  • محصولات فوق‌العاده‌ای ارائه کنید تا مخاطبان به آن‌ علاقه‌مند شوند.
  • بتوانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید تا محصولات شما را بخرند.

با شرکت در رویدادها می‌توانید سه مرحله‌ی گفته شده را به سادگی و سرعت طی کنید.

بروشورهای محتوایی

احتمالا تاکنون بروشورهای تبلیغاتی بسیاری را دریافت کرده‌اید. برخی از آن‌ها را در نزد خود نگه داشته‌اید و برخی دیگر را در نزدیک‌ترین زباله‌دانی که یافته‌اید رها کرده‌اید. این موضوع نشان می‌دهد نظریه‌ی منسوخ شدن بروشورهای محتوایی صحیح نیست.

اگر بروشورهای شما محتوای جذاب و به درد بخوری داشته باشد، مطمئنا مردم خواستار آن خواهند بود.

هدیه‌های تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی جدید یکی از بهترین راهکارهای تبلیغاتی برای جلب توجه مشتری هستند و نقش گسترده‌ای در بهبود ارتباط با مشتریان دارند. اغلب شرکت‌ها با نزدیک شدن به اعیادی مثل عید قربان، غدیر و نوروز هدایای تبلیغاتی مختلفی را به شرکای تجاری خود ارسال می‌کنند.

شکلات تبلیغاتی یکی از این هدیه‌های تبلیغاتی است که می‌تواند بهترین گزینه برای استفاده در اعیاد باشد.

تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی را می‌توان قدیمی‌ترین نوع تبلیغات دانست که هنوز هم بسیاری از برندها به بازدهی این نوع از تبلیغات معتقد هستند. تبلیغات محیطی می‌تواند موثر واقع شود اگر واقعا چیزی برای گفتن داشته باشید و محتوای قوی در آن ارائه کنید. همان‌طور که دیوید آگیلوی می‌گوید در تبلیغات “آن‌چه” که می‌گویید بیشتر از این‌که “چگونه” آن را می‌گویید اهمیت دارد.

تقویم‌ها و سررسیدهای برندها

این روش تبلیغاتی چیزی شبیه به هدیه‌های تبلیغاتی هستند، اما به دلیل کاربردی بودن‌شان به صورت جداگانه مطرح شد. با استفاده از لوگو و یا طرح‎‌های خاص می‌توان این تقویم‌ها و یا سررسیدها را به هدیه‌هایی دوست‌داشتنی تبدیل کرد و از بهترین تبلیغات آفلاین هستند.

تبلیغات تلویزیونی

با وجود ابزارهای آنلاین بسیار هنوز هم تلویزیون یکی از پراستفاده‌ترین وسیله در منازل است. با این‌که تبلیغات و پیام‌های بازرگانی آ‌ن‌چنان که قبلا مورد توجه بودند، امروزه از اهمیت برخوردار نیستند. اما می‌توان از روش‌های مختلف برای تبلیغ کردن استفاده کرد. به عنوان مثال، دیجی‌کالا از برنامه‌ی پربیننده‌ی خندوانه برای تبلیغ استفاده کرد و خیلی زود توانست تعداد مخاطبان خود را بالا ببرد.

شبکه‌سازی ارتباطی

ایجاد ارتباطات جدیدرا می‌توان سرآغاز اتفاقات بزرگ‌تری در کسب‌وکارها دانست. شبکه‌سازی به صورت آفلاین و آنلاین امکان‌پذیر است، اما نتایجی که شبکه‌‍‌های ارتباطی آفلاین، رو در رو و شخصی‌سازی شده ارائه می‌کنند را در هیچ جای دیگر نمی‌توان یافت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *