شکلات, شکلات های سفارشی

فواید شکلات تلخ برای قلب

نکات سفارش یا ساختن گیفت عروسی

فواید شکلات تلخ برای قلب چه مواردی است؟ قطعاً فواید بسیار زیادی در مورد شکلات تلخ شنیده‌اید. آیا همه آن‌ها حقیقت دارند؟ از آنجایی که شکلات تلخ قند کم‌تری دارد، طبیعتاً از مزیت‌های بیش‌تری نسبت شکلات‌های شیرین برخوردار است. شکلات تلخ حاوی مقادیر زیادی از دانه‌های کاکائو است و افزودنی‌های کم‌تری دارد. به همین دلیل تاثیرات مثبتی بر روی اندام‌های بدن از جمله قلب دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف کنترل شده شکلات می‌تواند به کاهش بیماری‌های قلبی کمک کند و جریان خون را بهبود ببخشد. در این مطلب به تاثیرات شکلات تلخ روی قلب می‌پردازیم.

فواید شکلات تلخ برای قلب

شکلات تلخ یک منبع قوی آنتی اکسیدان و ترکیبات آلی نظیر فلاوانول، کاتچین و پلی فنول است که کلسترول بدن یا همان LDL را در بدن کاهش می‌دهند. نتایج حاکی از آن است که این ترکیبات می‌توانند اثرات رادیکال‌های آزاد در بدن را از بین ببرند. با این وجود این موضوع هنوز به قطعیت نرسیده‌است. کاهش سطح کلسترول در سرخرگ‌های قلب احتمال ابتلا به بیماری‌های قلب را کم‌تر کند.

فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ قادر به تحریک سرخرگ‌ها برای کاهش فشار خون هستند. مصرف شکلات تلخ باعث می‌شود تا سرخرگ‌ها گشاد شوند و خون بهتر گردش پیدا کند. البته شکلات تلخ به میزان اندکی روی افزایش گردش خون و کاهش فشار خون تاثیر دارد.

یکی دیگر از فواید شکلات تلخ برای قلب کاهش اکسیداسیون LDL است. اکسیداسیون LDL یک فرآیند شیمیایی است که در بدن اتفاق می‌افتد و به دیواره‌های رگ‌های قلب آسیب جدی وارد می‌کند. همچنین خوردن شکلات تلخ باعث می‌شود تا فلاوانول‌ها سطح مقاومت به انسولین را کاهش دهند. این امر از بروز بیماری‌های قلبی و دیابت پیشگیری به عمل می‌آورد.

روی، منیزیم و پتاسیم از جمله مواد معدنی موثر بر قلب هستند که باعث کاهش فشار خون، افزایش تولید آنتی اکسیدان، ضربان منظم و پیشگیری از آنژین می‌شوند. شکلات تلخ علاوه بر مواد معدنی ذکر شده حاوی منگنز، آهن، مس، فسفر، فیبر و آهن نیز می‌باشد.

ثبت سفارش شخصی

نکاتی برای مصرف شکلات تلخ

شکلات‌های تلخ حاوی ۵۰ الی ۹۰ درصد کاکائو هستند. هر قدر که درصد تلخی شکلات بیش‌تر باشد، خاصیت آن نیز بیش‌تر است. طبق مطالعات انجام شده مصرف 3 بار شکلات تلخ در هفته به میزان 9 درصد از خطر بیماری‌های قلبی و عروقی کم می‌کند. در تحقیق دیگری نتیجه به عمل آمد که مصرف 45 گرم شکلات تلخ در هفته 11 درصد از احتمال ایجاد بیماری‌های مرتبط با قلب می‌کاهد.

شکلات تلخ را با چی بخوریم؟

با اینکه فواید شکلات تلخ برای قلب موارد زیادی را در بر می‌گیرد اما به این معنی نیست که به صورت بی رویه شکلات مصرف کنید؛ چرا که شکلات تلخ به میزان قابل توجهی کالری دارد. مصرف بیش از حد شکلات تلخ دیگر فوایدی نخواهد داشت. همچنین شکلات تلخ نباید جای وعده‌های اصلی غذایی را بگیرد.

اگر دارای بیماری‌های خاص نظیر بیماری قلبی یا دیابت هستید، لازم است پیش از مصرف شکلات تلخ با پزشک خود مشورت کنید؛ زیرا ممکن است برای برخی از بیماران مفید نبوده و کارایی لازم را نداشته باشد. مثلاً یک تحقیق نشان داد که مصرف شکلات تلخ برای برخی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و فشار خون منجر به کاهش فشار خون و بهبود گردش خون نمی‌شود و تاثیری ندارد.

چه ‌کسانی ‌نباید‌ شکلات ‌تلخ ‌بخورند؟

اقدامات شوکوبرندز

خب حالا که با فواید شکلات تلخ برای قلب آشنا شدید، باید بدانید که همه چیز به کیفیت شکلات بستگی دارد. البته که در خرید همه خوراکی‌ها کیفیت حرف اول را می‌زند اما برای برخی از خوراکی‌ها نظیر شکلات تلخ بحث کمی متفاوت‌تر است. به خصوص اگر قصد دارید از مزایای آن برای سلامتی بهره مند شوید بنابراین باید از برندهای معتبر استفاده کنید.

شوکوبرندز یکی از برندهای معتبر سفارشی ساختن شکلات است که همواره در تلاش بوده تا با تهیه مواد اولیه مرغوب و تجهیزات به روز محصولات خود را در بهترین کیفیت به مشتریانش عرضه کند. این مجموعه امکان سفارش سازی محصولات را نیز فراهم کرده تا مشتریان بتوانند شکلات مورد علاقه خود را در طرح و بسته بندی دلخواهشان انتخاب کنند. برای مشاهده محصولات شوکوبرندز و آشنایی با انواع خدمات اعم از مشاوره و سفارش محصول می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

رژیم لاغری با شکلات تلخ

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *