شکلات

موزه شکلات استانبول کجاست؟

شکلات‌های سفارشی شوکوبرند

تصور کنید هر آن چیزی که در یک موزه می‌بینید از جنس شکلات و شیرینی باشد و آنوقت دارید موزه شکلات استانبول را تصور می‌کنید. این موزه یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر و کشور ترکیه به حساب می‌آید که با هدف نمایش آثار هنری ارزشمند از جنس شکلات تاسیس شده است. شوکوبرندز در این مقاله قرار است نگاهی به این موزه و آثار عجیب اما واقعی آن بیاندازد.

اینجا شکلات از آسمان می‌بارد

استانبول زیبایی‌های بسیاری برای مسافران خود دارد. معماری، خوراکی‌های متنوع، کافه‌های خیابانی، دریا و… یکی از این جاذبه‌ها که هرساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشد موزه‌های این شهر است. موزه‌های مختلفی درباره‌ی تاریخ این بخش از ترکیه. اما همیشه بهترین اما شاید جالب‌ترین این موزه‌ها، موزه‌ی شکلات باشد. بله! موزه‌ای که همه چیز در آن از جنس شکلات و شیرینی است. برای افرادی که عاشق شکلات هستند می‌تواند بسیار جذاب باشد. همچنین برای افرادی که شکلات دوست ندارند هم دیدن آثار هنری در ابعاد و حجم‌های مختلف آن هم از جنس شکلات می‌تواند جالب باشد.

اما ایده‌ی اصلی این موزه را شاید بتوان برگرفته از داستان‌ها و فیلم‌ها دانست که توسط صلاح‌الدین عیان اجرایی شد. او که از روی علاقه بسیار خود به شکلات به سمت ساخت حجم‌هایی از این جنس رفت، پس از گذشت سالها ایده‌ی خود را برای ساخت یک مجموعه و درواقع موزه‌ای که شکلات از آن می‌بارد عملی کرد. موزه شکلات استانبول به نام Pelit که حاصل تلاش‌ و هنر صلاح‌الدین عیان است امروزه به محل بسیار جذابی برای بازدیدکنندگان تبدیل شده است. این موزه که همسایه‌ و وابسته به یکی از کارخانه‌های شکلات‌سازی ترکیه است در سال ۲۰۱۳ زمین خود را گسترش داد و یک سال بعد با وسعتی به اندازه‌ی ۵ هکتار آماده‌ی افتتاح یک پروژه‌ی عظیم و موفق شد.

موزه-شکلات-استانبول

می‌توان موزه را خورد

در سراسر دنیا و با سفر به کشورها مختلف می‌توانید به موزه‌های بسیاری از جمله موز‌ه‌ی شکلات سر بزنید. درواقع هر کشوری که دستی در تولید این خوراکی خوشمزه دارد به احتمال موزه‌ای را هم به آن اختصاص داده است. اما فرقی که میان این موزه در استانبول و دیگر کشورها و شهرها وجود دارد این است که در موزه‌های دیگر معمولا به تاریخچه، نحوه تولید، نمایش دستگاه‌ها و… پرداخته می‌شود؛ در حالی که در موزه‌ی Pelit به هنر دست پرداخته شده است. در این موزه آثار و مجسمه‌هایی که تماما کار دست هستند نمایش داده می‌شود. این وجه تمایز باعث شده است تا بازدیدکنندگان این موزه خاطره‌ای به یاد ماندنی و تجربه‌ای بسیار جالب داشته باشند.

موزه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و درواقع تمامی آثاری که در آن خواهید دید از شکلات و خوردنی است؛ که البته دست زدن به آنها ممنوع است. مجسمه و سازه‌های بزرگ و کوچکی را خواهید دید که شاید سخت باشد باور کرد که از جنس شکلات هستند. برج گالاتا، روستای شکلاتی، برج لیندر و حتی کشتی نوح از جمله بخش‌های بسیار جذاب این موزه هستند. بنابراین اگر از طرفداران شکلات هستید و این خوراکی خوشمزه را دوست دارید، موزه شکلات استانبول جایی است که باید حتما به آن سر بزنید.

موزه-شکلات

از موزه تا خانه‌ی شما

حال اگر بخواهید در اشکال و طرح مختلف شکلات سفارش دهید چه می‌کنید؟ حتما به دنبال فروشگاهی خواهید گشت که این کار را برای شما انجام دهد که ممکن است به صورت حضوری و یا آنلاین امکان پذیر باشد. شوکوبرندز از جمله موفق‌ترین برندها در زمینه‌ی شکلات و محصولات سفارشی است. شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به وبسایت این مجموعه و ثبت سفارش، شکلات مورد نظر خود را با طرح و بسته‌بندی دلخواه داشته باشید.

درواقع تخصص شوکوبرندز در چاپ و بسته‌بندی اختصاصی است. شما می‌توانید برای داشتن یک پک اختصاصی از شکلات‌های با کیفیت که با طرح دلخواه شما آماده شده‌اند، خاطره‌ی خوبی را برای خود و عزیزانتان بسازید. درواقع محصولات شوکوبرندز برای مناسبت‌های مختلفی همچون هدیه تولد، هدیه کاری و یا حتی سفارشی برای خود شما مناسب است. بنابراین می‌توانید طرحی که مد نظر دارید را به این مجموعه داده و محصول خود را که در بسته‌بندی اختصاصی و با اسم، طرح و حتی لوگوی مورد نظر شماست دریافت کنید.

از طرح‌ها و اشکال مختلف شکلات در موزه شکلات استانبول تا شکلات دوران کودکی خود را می‌توانید به کمک شوکوبرندز با بهترین کیفیت داشته باشید و لحظات به یاد ماندنی را برای خود و دیگران رقم بزنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *