شکلات

طرز تهیه کیک کاکائویی ساده

نکات مهم در طرز تهیه کیک کاکائویی ساده

طرز تهیه کیک کاکائویی ساده را می‌خواهیم در این مطلب برای شما توضیح دهیم. یکی از انواع کیک‌ها  که بسیار خوشمزه و ساده است کیک شکلاتی ساده به شمار می‌آید که به راحتی در فر و یا بدون فر در قابلمه قابل تهیه و سرو است.

این قابلیت برای شما وجود دارد که این کیک را به همراه گاناش شکلاتی سرو کنید‌. حتی می‌شود آن را با خامه قنادی تزیین کرد و در مهمانی و تولد ها به کار برد. کیک کاکائویی از نوع ساده را همه می‌پسندند و طرفداران بسیاری دارد. در ادامه با ما همراه باشید که درمورد نحوه تهیه این کیک بیشتر بدانید.

طرز تهیه کیک کاکائویی ساده چگونه است؟

قدم اول: فر را گرم کنید: قبل از این که کار را برای تهیه کیک کاکائویی شروع کنید، فر را روشن کنید. باید دمای آن را بر روی۱۷۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا به خوبی گرم شود.

قدم دوم: مواد کیک کاکائویی را آماده کنید: بعد از این که تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف شکاندید، باید اقدام به اضافه کردن وانیل و شکر کنید. سپس هم زدن مواد را به مدت 5 دقیقه با دور تند هم ‌زن برقی انجام دهید تا این که خوب ترکیب بشوند. این کار تا زمانی انجام می‌گیرد که رنگ مواد روشن شود و کمی حالت کشدار بگیرند. در نهایت مایه تخم‌ مرغی را با شیر مخلوط کنید. در این هنگام دور تند همزن را به کار ببرید و برای مدت 30 ثانیه ادامه دهید تا شیر به خوبی ترکیب شود. سپس اضافه کردن روغن به مواد تخم مرغی را انجام دهید.

قدم سوم: آرد و روغن را اضافه کنید:  در این مرحله مخلوط کردن آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر کاکائو باهم انجام دهید و الک کردن را سه بار برای آن به کار ببرید. آرد را نیز کم‌ کم و در طول چند مرحله داخل این ترکیب بریزید و هم زدن را با لیسک انجام دهید. حرکت لیسک باید به صورت دورانی و آرام باشد تا باعث خوابیدن پف تخم ‌مرغ‌ها نشود.

قدم چهارم: کیک را بپزید: قالبی که دارید را به وسیله روغن چرب کرده سپس کف آن کمی آرد بپاشید. بعد از این که مایه کیک کاکائویی را درون قالب ریختید، برای خارج کردن هوای اضافی از آن، آن را چند بار به زمین بکوبید. قالب را برای 40 دقیقه در فری که از قبل گرم شده بگذارید تا پخت کیک به طور کامل انجام شود. از خلال دندان استفاده کنید که تست پخت کیک را انجام دهید.

طرز-تهیه-کیک-کاکائویی-ساده

 

 

در حالتی که کیک کاملا پخته شده بود، آن را از فر خارج کنید. برای سرد شدن کیک کاکائویی آن را بر روی یک توری قرار دهید. این طرز تهیه کیک کاکائویی ساده بود که به راحتی قابل پخت است. بعد از گذاشتن آن در ظرف موردنظر استفاده از شکلات آب‌ شده برای تزئین کیک قابل استفاده است.

نکات مهم در طرز تهیه کیک کاکائویی ساده

  • از پودر کاکائوی مرغوب و با مقدار مناسب استفاده کنید.
  • همیشه از ریختن نمک در داخل کیکتان به مقدار خیلی کم استفاده کنید. زیرا نمک باعث از بین رفتن بوهای بد و متعادل شدن طعم‌ها می‌شود.
  • مایه کیک کاکائویی نباید خیلی شل بوده، در این صورت باید مقداری آرد به آن اضافه کنید.
  • قبل از پخت کیک کاکائویی از باز کردن در فر خودداری کنید. زیرا باعث خارج شدن گرما شده و پف کیکتان را می‌خواباند.

شوکوبرندز چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

اگر قصد دارید برای مجالس و مراسم‌های خود شکلات‌‌های خوشمزه تهیه کنید، می‌توانید از شوکوبرندز کمک بگیرید. مجموعه شوکوبرندز می‌تواند انواع مدل‌های شکلات‌هایی که مد نظر دارید را همراه با درج لگو و طرح مورد نظر شما آماده کند. حتی اگر شما یک شرکت یا سازمانی باشید تفاوتی ندارد و شوکوبرندز آماده دریافت سفارش‌های شما خواهد بود. اگر می‌خواهید به مشتریان خود یا کارمندانتان برای مناسبت‌های خاصی کادو بدید یا از مهمانان خود پذیرایی کنید می‌توانید هر تعداد باکس شکلات را از شوکوبرندز سفارش دهید و نام سازمان خود را در ذهن مشتریان و کارمندان ماندگار کنید.

از دیگر قابلیت‌هایی که شوکوبرندز فراهم می‌کند، ایجاد طرح و نوشته خاص بر روی شکلات است. شما اگر قصد دارید جمله یا طرح خاصی بر روی شکلات‌هایی که می‌خواهید به کسی هدیه دهید، ثبت کنید می‌توانید به شوکوبرندز مراجعه کنید. برای این که سفارش خود را ثبت کنید، به راحتی این قابلیت را خواهید داشید که شکلات مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس جعبه و طرح و لگو مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید. با سفارش شکلات مورد نظر خود به صورت آنلاین دیگر مجبور نخواهید بود که مشکلاتی همچون ترافیک، آلودگی، شلوغی را تحمل کنید و در زمان و هزینه شما صرفه جویی می‌شود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *