خرید و سفارش

ترکیبات آجیل شب یلدا

شاید بخواهید بدانید ترکیبات آجیل شب یلدا دقیقا چه چیزاهایی هستند و این آجیل باید چه مغزیجاتی داشته باشد؟ شب یلدا به عنوان یکی از مراسم‌های باستانی ایرانیان به شمار می‌آید. خانواده‌ها در این شب برای دور هم جمع شدن و جشن گرفتن برنامه می‌ریزند. در واقع شب یلدا به عنوان طولانی‌ترین شب سال، نشان دهنده این است که افراد قدردان لحظات باشند و از این که با هم هستند لذت ببرند. یکی از سنت‌های معروف در این شب، این است که خوراکی‌های مختلفی سرو شود که از جمله آن‌ها آجیل شب یلدا شناخته می‌شود.

آجیل شب یلدا نشان دهنده چیست؟

این که چگونه آجیل در ترکیب خوراکی‌های شب یلدا حضور پیدا کرد دارای داستانی است که در ادامه آمده‌است. گفته ‌شده است که در زمان‌های قدیم وقتی آخر فصل پاییز می‌شد، دهقان‌ها و کشاورزان به مناسبت این که فصل برداشت تمام شده و فصل استراحت شروع شده دور یکدیگر جمع شده و مجلس ساده‌ای را برگزار می‌کردند. پذیرایی در این مجلس با آجیل و میوه‌های نگهداری شده از تابستان اتفاق می‌افتاد. در واقع این جشن که در سال‌های متوالی برگزار شد، کم کم زمینه شکل‌گیری جشنی باستانی به نام یلدا را فراهم کرد.

به عبارت دیگر این خوراکی، یعنی آجیل به عنوان بنیان‌گذار جشن محبوب ما ایرانی‌ها در پایان پاییز و شروع زمستان شناخته می‌شود. به همین خاطر ترکیب آجیل شب یلدا به عنوان یک بخش اصلی در پذیرایی جشن شب یلدا به شمار می‌آید و تزئین ترکیبات آجیل شب یلدا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 آجیل‌ شب یلدا چند نوع است؟

باید بدانید که ترکیب آجیل و میوه خشک یلدا تا حدودی به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، وابسته است. برای مثال در صورتی که سوغات یک منطقه پسته و زردآلو را شامل شود، در ترکیب آجیل شب یلدا برگه زردآلو، قیسی و مدل‌های مختلفی از مغز پسته شور شده وجود خواهد داشت. اگر در منطقه‌ای باغ‌های گردو وجود داشته باشد، احتمالا مغز گردو در آجیل یلدا در رتبه اول قرار می‌گیرد. بر همین اساس هر منطقه دارای ترکیب خاص خود برای پذیرایی جشن یلدا است. ترکیب آجیل شب یلدا برای افراد زیادی دارای اهمیت است. به عنوان مثال آن‌هایی که تهیه آجیل شب یلدای عروس را انجام می‌دهند، تمایل دارند این ترکیبات مناسب و جامع مهیا شود.

ترکیبات-آجیل-شب-یلدا

به طور کلی از قدیم ترکیب آجیل شب یلدا از چهار مغز پسته، بادام، گردو و فندق تشکیل می‌شده‌است. جالب است بدانید کمتر کسی پایبندی به آن را حفظ کرده‌است. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند برای پذیرایی جشن یلدا آجیل چهار مغز مخصوص شامل پسته، فندق، بادام و بادام هندی را استفاده کنند. گزینه‌های دیگری هم مانند بادام ‌زمینی، انواع تخمه، نخود و کشمش، گندمک، کنجد و شاهدانه و انواع میوه‌های خشک مانند توت، برگه زردآلو، انجیر و … در ترکیبات آجیل شب یلدا وجود دارند.

خرید آجیل شب یلدا

بدون تردید آجیل و خشکبار از مغذی‌ترین مواد خوراکی و از گزینه‌های اصلی خوراکی شب یلدا شناخته می‌شوند. چقدر خوب است شما با هر توان مالی که هستید سعی کنید این میراث به جامانده از گذشتگان خود را حفظ کنید و این آیین‌ها را زنده نگه دارید.

اگر شما نیز قصد خرید ترکیبات آجیل شب یلدا را در بسته بندی‌های زیبا و تزئین شده دارید می‌توانید از سایت شوکوبرند کمک بگیرید. همچنین شما می‌توانید از هر کدام مغز دانه که مد نظرتان است مدل های مختلف آن را نیز تهیه کنید. شوکو برند این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم ساخته که اگر تمایل داشتند، آجیل را در کنار پشمک‌های خوشمزه در بسته‌های شیک به شکل انار خریداری کنند. سازمان‌ها یا افراد معمولی برای هدیه دادن می‌توانند از این بسته‌ها سفارش دهند. سازمان‌ها با چنین هدایایی خاطراتی خوش را برای کارمندان یا مشتریانشان رقم خواهند زد. شما می‌توانید با خیال آسوده از کیفیت و سلامت محصول اقدام به خرید آنلاین از شوکوبرند نمایید و دیگر مشکلات خرید حضوری همچون ترافیک و شلوغی، صرف وقت و هزینه را تحمل نکنید.

سخن آخر

در این مطلب درمورد آجیل شب یلدا، نماد و تاریخچه آن و اینکه چه نوع‌هایی دارد صحبت کردیم. اینکه در آجیل شب یلدا چه مغز دانه‌هایی استفاده شود دلخواه است و بیشتر به سلیقه فردی یا شهری که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. برای خرید پکیج‌های شب یلدا به شکل‌های زیبا و متناسب با شب یلدا چه برای هدیه دادن و چه برای پذیرایی از مهمانان خود پیشنهاد می‌شود به سایت شوکوبرندز سر بزنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *