شکلات, شکلات های سفارشی

انواع شکلات ایرانی و خارجی

بررسی انواع شکلات ایرانی و خارجی

در این مقاله می‌خواهیم انواع شکلات ایرانی و خارجی را معرفی کنیم. شکلات چه زمانی در ایران و سایر کشورها رواج یافت؟ اکنون معروف‌ترین برندهای شکلات کدامند؟ شکلات همواره یاد آور طعم شیرین و دلپذیر بوده‌است اما ماده اصلی شکلات یا همان کاکائو طعم تلخی دارد. قدمت استفاده از کاکائو به چندین قرن پیش از میلاد برمی‌گردد. کاکائو ابتدا در آمریکای جنوبی به شکل نوشیدنی صرف می‌شده اما با گذشت زمان و انجام تغییراتی روی آن فرآورده‌ای به نام شکلات حاصل شد که طرفداران زیادی را در سطح جهان پیدا کرد.

کادو‌های عاشقانه برای مناسبت‌های خاص

بررسی انواع شکلات ایرانی و خارجی

در ابتدا کاکائو در آمریکای جنوبی و مرکزی به صورت نوشیدنی با عسل و یا پود وانیل مصرف می‌شد. کریستوفر کلمبوس اولین فردی بود که کاکائو را از قاره آمریکا به اروپا آورد. در اروپا نیز به کاکائو شکر اضافه می‌کردند و آن را می‌نوشیدند. در قرن ۱۹ کشورهای هلند و سوئیس توانستند روی کاکائو تغییراتی ایجاد کنند و شکلات امروزی و کره کاکائو را به ثبت برسانند.

اولین بار حدود ۷۰ سال پیش دو برادر روسی در تبریز کارخانه شکلات سازی را به راه انداختند که البته تا مدت زیادی فقط تافی و آبنبات تولید می‌کردند‌. با گذشت زمان برندهای شکلات گسترش پیدا کردند و قادر به ساخت انواع شکلات‌ها در طعم‌های گوناگون شدند. این موفقیت تا جایی ادامه پیدا کرد که ایران توانست به کشورهای خاورمیانه، اروپا و آفریقا شکلات صادر کند. در ادامه قصد داریم انواع شکلات ایرانی و خارجی را به صورت جداگانه معرفی کنیم.

بهترین شکلات‌ها

انواع شکلات ایرانی

  • شیرین عسل: شیرین عسل یکی از معروف‌ترین برندهای شکلات است که تقریباً همه افراد این برند را به تنوع زیاد در محصولات می‌شناسند. برند شیرین عسل دارای فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای است.
  • فرمند: برند فرمند از دهه ۷۰ شروع به کار کرد و علاوه بر شکلات، دسر، ژله، سس شکلات و اسنک شکلاتی نیز تولید می‌کند. شکلات فرمند علاوه بر ایران در روسیه، چین و ترکمنستان مورد استقبال قرار گرفته‌است.
  • شونیز: ۲ برادر به نام‌های غائب علی و داداش با تجربیات خود از شکلات و شیرینی‌های روسیه یک شرکت را افتتاح کردند و نام آن را داداش برادر گذاشتند. بعد از مدت‌ها پسران غائب علی بیوک مدیریت شرکت را به دست گرفتند و هر کدام شرکت مستقلی را تشکیل دادند که نام یکی شونیز و دیگری آیدین است. از معروف‌ترین شکلات‌های شونیز می‌توان به شونیز طلایی، ملیسا، ملیکا و فارلین اشاره نمود.
  • آیدین: محصولات معروف برند آیدین شامل شکلات مدادی، کلاسیک، ماروین و تخم مرغی می‌شود. پودر ژله، تافی، کیک، پشمک و بیسکوئیت از دیگر محصولات برند آیدین است.

انواع شکلات خارجی

انواع-شکلات-ایرانی-و-خارجی

  • Nestle: برند Nestle یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنایع غدایی در دنیا است که علاوه بر شکلات خوراکی‌های دیگری مانند قهوه، آب معدنی، بستنی، لبنیات و شیرینی تولید می‌کند. از آنجایی که این برند طعم‌های مختلفی از شکلات را در بر می‌گیرد، از محبوبیت زیادی برخوردار است. کیت کت، فیتنس، اسمارتیز و میلکی بار از محصولات Nestle به شمار می‌روند.
  • Mars: قدمت برند مارس به حدود ۱۰۰ سال پیش بر می‌گردد. شکلات‌های m&m، Dove و Twix محصول برند Mars هستند.
  • Milka: میلکا یکی از شکلات‌های پرطرفدار است که برای اولین بار در سال ۱۹۰۱ در سوئیس شکل گرفت. معمولاً بسیاری از افراد آن را با جلدهای بنفش می‌شناسند. برند میلکا متشکل از دو کلمه آلمانی Milch و kakao است.
  • Nutela: شکلات‌های نوتلا که بیش‌تر برای صبحانه استفاده می‌شود، توسط یک ایتالیایی در قرن ۲۰ به وجود آمد. البته شکلات‌های نوتلا در ابتدا کمی سفت بودند و همین مورد برای صبحانه دردساز بود. در مدت کمی شکلات‌های رقیق‌تری تولید شد تا خوردن آن با نان راحت‌تر باشد.

اقدامات شوکوبرندز چیست؟

همان طور که اشاره کردیم شرکت‌های شکلات سازی در دهه‌های اخیر پیشرفت زیادی کردند و حتی توانستند به خارج از کشور صادرات داشته باشند. یکی از شرکت‌های معروف شکلات سازی در ایران، شوکوبرندز است که انواع محصولات شکلاتی را در بهترین کیفیت و بسته بندی به مشتریان خود ارائه می‌کند. شوکوبرندز این امکان را داشته تا برای شرکت‌های خصوصی، سازمان‌های دولتی، اعیادهای مذهبی و سنتی، تولد، عروسی و سایر مناسبت‌ها سفارش انجام دهد. برای مشاهده بیش‌تر اقدامات شوکوبرندز حتماً سری به سایت شوکوبرندز بزنید.

سخن پایانی

در این مقاله به تاریخچه شکلات در ایران و خارج پرداختیم و انواع شکلات ایرانی و خارجی را معرفی نمودیم. بی شک معروف‌ترین برندها متعلق به برندهای خارجی نظیر Nestle  است اما برندهای ایرانی در چند دهه اخیر پیشرفت چشمگیری داشتند و علاوه بر صادرات، جوایز بین المللی نیز به دست آوردند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *