اخبار شوکو برند

آموزش آب کردن شکلات در خانه

کیک خانگی را چطور درست کنیم؟

آموزش آب کردن شکلات از موضوعات بسیار جذاب برای افراد است تا بتوانند هر چیزی که می‌خواهند به آن اضافه کنند و در قالب دلخواهشان بریزند. از شکلات آب شده برای تزئین کیک و شیرینی، صرف صبحانه و طرح‌های خاص شکلات استفاده می‌کنند اما آب کردن شکلات به همین راحتی است یا باید اصول خاصی را رعایت کرد؟ برای آب کردن کردن شکلات روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به سه نوع از آن می‌پردازیم.

چه شکلات‌هایی برای آب کردن مناسب هستند؟

برای آب کردن شکلات معمولاً از مدل‌هایی کمک می‌گیرند که سطح یک دستی دارند و خرد کردن آن‌ها سخت نیست. از رایج‌ترین نوع شکلات می‌توان به سکه‌ای و تخته‌ای اشاره نمود.

  • شکلات‌های سکه‌ای: این نوع شکلات‌ها به دلیل اندازه کوچکی که دارند، برای ذوب کردن راحت‌تر هستند. در واقع هر چه ابعاد یک شکلات کوچک‌تر باشد، برای ذوب کردن بیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • شکلات‌های تخته‌ای: شکلات‌های تخته‌ای نیز یکی از مدل‌های شکلات است که برای آب کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد اما باید قبل از استفاده آن را به قطعات کوچک‌تری تقسیم کرد زیرا بزرگی قطعات باعث می‌شود تا به گرمای بیش‌تری نیاز پیدا کند و همین امر باعث از بین رفتن مولکول‌های شکلات و سوختن آن می‌شود.

آموزش آب کردن شکلات با روش قابلمه جوش

روش قابلمه جوش به دو مرحله تقسیم می‌شود. در مرحله اول شکلات‌ها را خرد کنید و درون یک ظرف نشکن بریزید. درون یک قابلمه را تا نصفه آب کنید وجوش بیاورید و سپس گاز را خاموش کنید. ظرف را درون قابلمه قرار دهید. توجه کنید که مقدار آب نباید به درون ظرف نفوذ کند.

در مرحله دوم باید کمی صبر کنید تا حداقل نصف شکلات‌ها آب شوند. پس از آب شدن شکلات‌ها شروع به هم زدن کنید. پس از اینکه تمامی شکلات‌ها آب شدند، ظرف را از قابلمه بردارید و روی یک پارچه بگذارید و تا مدتی به هم زدن ادامه دهید. با سپری شدن این روند‌ها شکلات آب شده آماده است و بعد از گذشت نیم ساعت به آرامی سفت می‌شوند. در صورتی که در حین کار با سفت شدن شکلات‌ها مواجه شدید، ظرف را برای چند لحظه درون قابلمه بگذارید و آن را بیرون آورید.

آموزش-آب-کردن-شکلات

آموزش آب کردن شکلات با روش بن ماری

این روش شامل دو مرحله است. در مرحله اول باید شکلات تخته‌ای را خرد کنید. برای خرد کردن شکلات راه‌های متفاوتی وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید شکلات را داخل یک کیسه فریزر بریزید و با گوشت کوب روی آن بکوبید.

در مرحله دوم یک قابلمه از آب را روی گاز قرار دهید و بگذارید تا جوش بیاید. هنگامی که آب جوش آمد شکلات‌ها را درون یک ظرف شیشه‌ای نشکن و خشک بریزید و آن را داخل قابلمه بگذارید. نکته قابل توجه این است که آب جوش تمام سطح بیرونی ظرف را احاطه کند. پس از انجام این کار‌ها با یک قاشق یا ملاقه خشک شکلات‌ها را به صورت مستمر هم بزنید. شعله مناسب برای این کار درجه متوسط است. پس از نرم شدن شکلات‌ها آن ظرف را بردارید اما تا چند لحظه به هم زدن ادامه دهید. در صورتی که شکلات‌ها نیاز به حرارت داشتند، ظرف را دوباره روی حرارت قرار دهید.

آموزش آب کردن شکلات با مایکروویو

برای آب کردن شکلات با این روش ابتدا باید شکلات را خرد کنید و دو سوم آن را درون ظرف شیشه‌ای مناسب بگذارید و داخل مایکروویو قرار دهید. پس از گذشت ۱ دقیقه ظرف را خارج کنید و شکلات‌ها را هم بزنید. این کار را دو یا سه بار انجام دهید و زمانی که شکلات‌ها به طور کامل آب شدند، بقیه شکلات‌ها را به ظرف اضافه کنید و هم بزنید. برای چند لحظه دوباره ظرف را در مایکروویو بگذارید. با انجام دادن این روند شکلات آب شده آماده است. در روش مایکروویو تنظیم دما از موارد بسیار مهم می‌باشد زیرا اگر دمای دستگاه کمی بالاتر از حد خود باشد، ممکن است شکلات‌ها بسوزند.

خدمات شوکوبرندز

شوکوبرندز این امکان را دارد که انواع شکلات‌ها را با طرح و جلدهای مختلف و تعداد بالا برای مشتریان خود ارائه کند. شما هم می‌توانید برای سفارش شکلات‌های خود از این برند کمک بگیرید. همچنین برای آشنایی بیش‌تر و مشاهده سفارش‌های انجام شده می‌توانید از سایت شوکوبرندز بازدید کنید. توجه داشته باشید که مشورت با کارشناس برای سفارش باعث می‌شود تا خرید بهتری را تجربه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *