خرید و سفارش, مناسبت ها

فلسفه و تاریخ روز پدر در ایران و جهان

فلسفه و تاریخ روز پدر در ایران و جهان

روز پدر در همه جای جهان به بهانه‌های مختلف جشن گرفته می‌شود ولی هدف همه‌ی آن‌ها قدردانی از زحمات و ارزش وجود آن‌ها است. این روز جشن گرفته می‌شود تا فرزندان سهم پدران در زندگی‌شان را به خوبی بشناسند. تاریخ روز پدر در ایران و سایرکشورهای جهان متفاوت است که فلسفه و تاریخ آن را در این مطلب بررسی خواهیم کرد. هم در ایران و همچنین در سایر کشورهای جهان. همراه شوکوبرندز باشید.

بررسی فلسفه و تاریخ روز پدر

تاریخ روز پدر

 

روز پدر روزی است که برای پدران، برادران، عموها یا هر مرد مهم در زندگی جشن گرفته می‌شود. ما اغلب فداکاری ها و کمک های پدران را در زندگی خود فراموش می کنیم. روز پدر به ما این فرصت را می‌دهد تا عشق، ستایش و قدردانی خود را به این افراد خاص نشان داده و ابراز کنیم. فلسفه روز پدر چیزی جز این نخواهد بود. در روز پدر، به مردان شایسته زندگی خود نشان دهید که چه جایگاه ویژه ای در زندگی شما دارند و چه تاثیری بر شما دارند.

تاریخ روز پدر در ایران

تاریخ روز پدر در ایران

روز پدر یا روز مرد، برای ایرانی‌ها از اهمیت خاصی برخودار است. چرا که در شرایط معیشتی کنونی در کشور، پدر بودن به جنگ تن به تن رفتن با سختی‌هایی است که شاید هیچ مردی در جهان آن‌ها را درک نکند. روز پدر برای قدر دانی کردن از پدرهایی است که زیر فشار زندگی همچنان امید را به جان خانواده تزریق می‌کنند با اینکه خودشان فقط می‌دانند که چقدر مرد هستند!

برترین تولیدکننده شکلات شخصی در ایران

روزی که هم اکنون در تقویم رسمی ایران ثبت شده است که با تولد امام علی (ع) مصادف می‌باشد، مربوط به بعد از انقلاب است. این در حالی است که پیش از انقلاب، روز ۲۴ اسفند؛ زادروز رضا شاه بر پایه گاه‌شمار ایرانی روز پدر نامیده می‌شد.

پیش از انقلاب روز ۲۴ اسفند زادروز رضا شاه بر پایه گاهشمار ایرانی روز پدر نامیده می‌شد. حال با توجه به تغییر این روز پس از انقلاب به روز ولادت امام علی (ع) هر ساله ۱۳ رجب به عنوان روز پدر جشن گرفته می‌شود. در سال ۹۸ این روز با یکشنبه ۱۸ اسفند ماه مصادف شده است.

تاریخ روز پدر در ملل مختلف

تاریخ روز پدر در کشورها و ملل مختلف

روز پدر نیز همانند روز مادر در ملل مختلف، در روزهای مختلفی برگزار می‌شود و در بسیاری از کشورها روز پدر، سومین یکشنبه ماه ژوئن در نظر گرفته می‌شود. در زیر تاریخ روز پدر در کشورهای مختلف را بررسی می‌کنیم.

آمریکا

در کشور آمریکا روز پدر در سومین یکشنبه ماه ژانویه جشن گرفته می‌شود که برای نخستین بار در ۱۹ ژانویه سال ۱۹۱۰ در اسوکین گرامی داشته شد.

کره

در کره، روز پدر و مادر در ۸ مه هر سال گرامی داشته می‌شود که روز تعطیلی نیز نیست.

ایتالیا

در ایتالیا، مطابق سنت‌های کاتولیک روم، روز پدر در ۱۹ مارس، روز یوسف مقدس گرامی داشته می‌شود. این روز یک تعطیلی عمومی نیست.

استرالیا

مردم در استرالیا، در اولین یکشنبه سپتامبر روز پدر را گرامی می‌دارند. هر ساله در ۳۲ شهرستان ایالت ویکتوریا برای بزرگداشت پدرها و نشان دادن اهمیت نقشی که آن‌ها در تربیت فرزندان دارند، جشنی برگزار می‌شود و به پدران برگزیده جایزه پدر سال داده می‌شود.

آلمان

تاریخ روز پدر در آلمان، روز عروج مسیح به آسمان در نظر گرفته شده‌است. یعنی چهل روز پس از عید پاک. این روز، یک تعطیلی رسمی است و در برخی مناطق آلمان به آن روز مرد نیز می‌گویند.

ژاپن

در ژاپن در سومین یکشنبه ژوئن روز پدر گرامی داشته می‌شود.

کانادا

روز پدر در کانادا در سومین یکشنبه ماه ژوئن گرامی داشته می‌شود، این روز یک تعطیلی عمومی نیست. معمولا افراد در این روز، روز خود را با پدر خانواده سپری می‌کنند، جشن کوچکی می‌گیرند و هدیه می‌دهند.

اسپانیا

روز پدر اسپانیا در روز جشن یوسف مقدس، در ۱۹ مارس گرامی داشته می‌شود. در این روز مقدس، بانک‌ها و بسیاری از مغازه‌ها تعطیل هستند.

روز جهانی پدر چه روزی است؟

روز جهانی پدر چه روزی است؟

روز پدر یا در حالت کلی روز مرد در هر فرهنگی با ارزش است و از این رو روز جهانی مرد می‌تواند یک وجه اشتراک بین در بین تمام مردان جهان باشد که به عنوان یک ستون در کنار خانواده‌هایشان هستند و جهان را زیباتر می‌کنند. روز بین‌المللی مردان، یک رویداد بین‌المللی سالانه است که مصادف با ۱۹ نوامبر می‌باشد. این روز در ۷ فوریه سال ۱۹۹۲ توسط توماس استر پایه‌گذاری شد. پروژه منتسب به این روز، در روز یکشنبه ۸ فوریه ۱۹۹۱ میلادی به تصویب رسیده بود. در تاریخ شمسی این روز با ۲۸ آبان هر سال مصادف شده است.

 

هدیه برای روز پدر چه بخریم؟

هدیه برای روز پدر چه بخریم؟

معمولا هیچ هدیه‌ای به اندازه یک تبریک ساده و بوس از ته دل خستگی‌های پدر را به در و آن‌ها را خوشحال نمی‌کند. به هر حال قرار است چیزی به عنوان یادبود و تقدیر از زحمات آن‌ها تهیه کنیم. طبق عادت همیشه موارد تکراری برای روز پدر در نظر می‌گیریم که شاید قابل پیشبینی باشند. یک پیشنهاد برای شما: برای اینکه هدیه تکراری خریداری نکنید بهتر است ایده‌های مختلف را مرور کنیم تا یک ایده متفاوت پیدا کنید.

نکته دیگر این است که هدیه‌ای خوب است مخصوص خود هدیه گیرنده باشد. یعنی برای او کاربردی باشد یا یکی از نیازهایش را برطرف کند. شاید بگوییم که لباس یک هدیه تکراری است ولی ممکن است برای پدر شما بهترین هدیه باشد. در کنار ایده‌های مختلفی که به ذهنتان می‌رسد، شیرین کردن کام پدر نیز وظیفه‌ی شماست. شکلات می‌تواند بدون دردسر این شیرینی را برای پدر به ارمغان آورد. حالا می‌توانید شکلات‌های سفارشی و مخصوص روز پدر را نیز در نظر بگیرید و این روز را برای بهترین مرد زندگی‌تان تکمیل کنید.

شکلات سفارشی برای روز پدر

شوکوبرندز به همین منظور در کنار شما می‌باشد. شکلات سفارشی شوکوبرندز یک پیشنهاد لوکس و تازه به عنوان هدیه اختصاصی و یونیک به شما پیشنهاد می‌شود. بسیار خرسندیم که با شوکوبرندز همراه بودید، پیشنهاد می‌کنیم محصولات شوکوبرندز در قسمت گالری تصاویر مشاهده کرده و جهت سفارش شکلات تبلیغاتی و سفارشی خود، همین حالا اقدام فرمائید.

برای ثبت سفارش، می‌توانید از بخش ثبت سفارش وب سایت شوکوبرندز اقدام کنید و یا از طریق تماس تلفنی با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *