شکلات, شکلات های سفارشی

رقیق کردن شکلات با چند روش ساده

چرا شکلات باعث کاهش استرس می‌شود

رقیق کردن شکلات برای ساخت انواع دسر، کیک و تزئین خوراکی‌ها کاربرد دارد اما باید به روش درست و اصولی انجام شود تا به صورت یک مایع یکنواخت در بیاید. امکان ندارد از دسر و کیک صحبت کنیم و کسی به فکر شکلات نیفتد زیرا این خوراکی خوشمزه در اکثر میان وعده‌ها استفاده می‌شود.

در برخی موارد افراد برای آب کردن شکلات با مشکلاتی نظیر سوختن شکلات یا رقیق نشدن مواجه می‌شوند. برای اینکه با این مشکلات روبه رو نشوید، باید از بهترین روش‌ها کمک بگیرید. پس اگر اهل درست کردن کیک و دسر شکلاتی هستید با ما همراه شوید تا با بهترین روش‌های ذوب کردن شکلات آشنا شوید.

ساده‌ترین روش چاپ عکس روی شکلات

بهترین روش‌های رقیق کردن شکلات

تمپر ‌کردن، رقیق کردن، آب کردن و یا ذوب کردن مفهومی یکسان برای به دست آوردن مایع شکلات هستند. از بهترین و پرکاربردترین روش‌های آب کردن شکلات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

قابلمه آب جوش

این روش در دو مرحله انجام می‌شود. ابتدا باید نصف یک قابلمه را آب بریزید و روی گاز قرار دهید تا جوش بیاید و سپس گاز را خاموش کنید. اکنون شکلات‌ها را داخل یک ظرف مقاوم به حرارت خرد کنید و داخل قابلمه بگذارید. آب قابلمه حداقل باید نصف ظرف را در بر بگیرد. توجه داشته باشید که آب نباید به داخل ظرف نفوذ کند بنابراین اگر آب زیاد بود، مقداری از آن را از قابلمه خارج کنید. مرحله دوم شامل هم زدن شکلات است. زمانی که حداقل نیمی از شکلات‌ها آب شد، با یک قاشق شروع به هم زدن کنید.

روش‌های نگهداری از شکلات

این فرآیند باید به آرامی انجام شود تا هیچ آبی به داخل ظرف نریزد. پس از اینکه یک مایع یکنواختی از شکلات به دست آمد، ظرف از قابلمه بردارید و روی یک پارچه بگذارید و دوباره هم بزنید. تنها ۳۰ دقیقه وقت دارید تا از شکلات آب شده بهره ببرید زیرا بعد از آن سفت می‌شود.

بن ماری

بن ماری یکی از آسان‌ترین روش برای رقیق کردن شکلات است. آب کردن شکلات با بخار آب جوش به روش بن ماری معروف است. در روش بن ماری همانند روش قبل یک قابلمه آب را روی گاز بگذارید تا جوش بیاید اما باید تا آخر کار گاز روشن بماند. شکلات‌های را داخل یک ظرف نشکن بریزید و روی در قابلمه قرار دهید. به طوری که ته ظرف به طور کامل پوشانده شود. حالا شکلات‌ها را هم بزنید و این کار را تا زمانی که بیش‌تر شکلات‌ها آب شوند، ادامه دهید. ظرف را از روی قابلمه بردارید و تا مدت کوتاهی هم بزنید.

رقیق-کردن-شکلات

مایکروویو

شکلات‌ها را خرد کنید و دو سوم آن را داخل یک ظرف شیشه‌ای نشکن بریزید و به مدت ۱ دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید. قدرت مایکروویو را روی ۵۰ درصد تنظیم کنید. هر ۱ دقیقه یک بار شکلات‌ها را هم بزنید. زمانی که بیش‌تر شکلات‌ها ذوب شدند، مابقی شکلات‌ها را به ظرف اضافه کنید. همین روند را دوباره تکرار کنید تا همه شکلات‌ها با هم مخلوط شوند.

نکاتی برای رقیق کردن شکلات

برای اینکه شکلات به صورت مناسبی رقیق شود لازم است به دو نکته توجه کنید. میزان حرارت شعله و عدم رطوبت در آب کردن شکلات بسیار مهم هستند. ورود یک قطره آب هم می‌تواند شکلات ذوب شده را خراب کند بنابراین جلوی تماس شکلات آب شده با آب را بگیرید. استفاده از ظروف خیس تمپر کردن شکلات را خراب می‌کند. سعی کنید به جای قاشق یا ملاقه چوبی از قاشق پلاستیکی استفاده کنید زیرا چوب باعث حفظ رطوبت و عدم یکنواختی می‌شود. حرارت بالا شکلات را می‌سوزاند و با حرارت پایین شکلات به درستی ذوب نمی‌شود. از همین رو باید میزان حرارت متوسط باشد. بهتر است برای انجام این فرآیند از شکلات تخته‌ای استفاده کنید.

شوکوبرندز

برای انجام سفارش‌های خود سری به سایت شوکوبرندز بزنید. شوکوبرندز یکی از برندهای معروف شکلات سازی است که انواع محصولات شکلاتی را برای شما فراهم می‌کند. همچنین مشاوران شوکوبرندز در کنار شما هستند تا در انتخاب محصولات به شما کمک کنند. اگر قصد آماده کردن یک دسر یا کیک شکلاتی خوشمزه را دارید، می‌توانید به سایت شوکوبرندز مراجعه کنید، ایده‌های متفاوتی بگیرید و محصولات خود را سفارش دهید.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی ۳ تا از بهترین روش‌های رقیق کردن شکلات پرداختیم که از میان آن‌ها روش بن ماری آسان‌ترین روش و روش مایکروویو سریع‌ترین روش است. کیفیت شکلات، عدم رطوبت و حرارت متعادل در تمپر کردن شکلات تاثیر بسزایی دارند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *