خرید و سفارش, شکلات های سفارشی

روش‌های نگهداری از شکلات

طرز تهیه شکلات صبحانه

اگر شما هم دوستدار شکلات هستید و آن را زیاد خریداری می‌کنید، روش‌های نگهداری از شکلات را حتما باید بدانید. شکلات یک خوراکی بسیار محبوب است اما لازم است بدانید که شکلات به دلایلی خراب می‌شود، بنابراین باید از شکلات به صورت صحیح نگهداری کرد تا بتوان از خوردن آن لذت برد. در ادامه مطلب به بررسی کامل‌تر این موضوعات می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

روش‌های نگهداری از شکلات

روش‌های زیادی برای نگهداری از شکلات وجود دارد تا بتوان طعم و کیفیت شکلات را حفظ کرد. در ادامه به بررسی چند روش برای نگهداری شکلات می‌پردازیم:

  • نگهداری در محیط خشک و خنک: بهترین روش برای نگهداری از شکلات، قرار دادن شکلات در یک محیط خنک (دمای حدود ۱۸ الی ۲۰ درجه سانتیگراد) که رطوبت بسیار کمی نیز داشته باشد، است. رعایت این مورد سبب حفظ کیفیت شکلات می‌شود.
  • استفاده از جعبه‌های شکلات تیره: بسته بندی تیره شکلات‌ها سبب جلوگیری از ورود نور خورشید به جعبه شکلات می‌شود؛ در نتیجه کیفیت شکلات حفظ می‌شود. توصیه می‌شود که از بسته بندی‌های با کیفیت استفاده کنید تا از ورود رطوبت و اینگونه موارد جلوگیری کند.
  • استفاده از کیسه‌های حاوی هوای خالص: استفاده از این کیسه‌ها سبب می‌شود تا از خرابی و اکسید شدن شکلات جلوگیری شود. در نتیجه می‌توان شکلات را به مدت زمان طولانی‌تری نگهداری کرد.
  • جداسازی طعم‌های مختلف شکلات: یکی دیگر از روش‌های نگهداری از شکلات جداسازی طعم‌های گوناگون شکلات از یکدیگر است. در صورتی که شکلات شما طعم‌های گوناگونی دارد، سعی کنید هر طعم را در یک محیط نگهداری کنید تا طعم و مزه شکلات‌ها به یکدیگر منتقل نشود.
  • نگهداری شکلات در یخچال: در صورتی که شکلات را در مدت زمان طولانی نگهداری می‌کنید؛ توصیه می‌شود که در یخچال آن را قرار دهید. همچنین توصیه می‌شود قبل از مصرف، شکلات را به دمای محیط برسانید و سپس مصرف کنید.
  • بسته بندی مجدد: در صورتی که بسته بندی‌های شکلات را باز کردید سعی کنید سریعاً آن را مصرف کنید، اما اگر بعد از مصرف مجدداً کمی شکلات باقی ماند، آن را در بسته بندی شکلات قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید تا کیفیت و طعم شکلات کم نشود.

شکلات در اثر چه عواملی خراب می‌شود؟

خراب شدن شکلات به عوامل گوناگونی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • حرارت: از مهم‌ترین عواملی که سبب از بین رفتن کیفیت و طعم شکلات می‌شود؛ وجود حرارت بسیار بالا است زیرا شکلات‌ها به حرارت بسیار حساس هستند. این حساسیت به طوری است که اگر شکلات‌ها در دمای بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد قرار بگیرند، ذوب می‌شوند.

روشهای-نگهداری-از-شکلات

  • رطوبت: رطوبت نیز در خراب شدن کیفیت شکلات بسیار اهمیت دارد، زمانی که شکلات در دمای پایین‌تر از ۱۸ درجه سانتیگراد قرار بگیرد، شکلات دچار رطوبت می‌شود. رطوبت باعث از بین رفتن کیفیت شکلات می‌شود زیرا زمانی که شکلات دچار رطوبت شود، امکان اینکه قارچ یا باکتری‌ها در شکلات تکثیر و یا رشد کنند، وجود دارد و در نتیجه شکلات دچار کپک می‌شود. همان طور که توصیه شد، یکی از روش‌های نگهداری از شکلات قرارگیری شکلات در یک محیط مناسب است که دمای مناسب و غیر مرطوب داشته باشد.
  • قرارگیری در معرض نور خورشید: نور خورشید علاوه بر حرارتی که دارد، دارای اشعه UV نیز است که این اشعه سبب از بین بردن کیفیت و رنگ شکلات می‌شود؛ این موضوع سبب تغییر طعم شکلات نیز می‌شود.
  • تماس با هوا: زمانی که شکلات با هوا در تماس باشد با گذشت زمان اکسید می‌شود. همچنین آلودگی هوا نیز می‌تواند سبب تغییر در رنگ و مزه شکلات شود. همان طور که اشاره شد، توصیه می‌شود شکلات را در یک محیط جدا نگهداری کنید زیرا شکلات بسیار سریع طعم دیگر مواد را به خود جذب می‌کند. لازم به ذکر است که شکلات‌های تلخ در جذب عطر و طعم خوراکی‌های اطراف خود، تمایل بیشتری دارند.

 اقدامات مجموعه شوکوبرندز چیست؟

ما در این مطلب به بررسی روش‌های نگهداری از شکلات پرداختیم. شما می‌توانید تمامی شکلات‌های دلخواه خود را از مجموعه شوکوبرندز سفارش دهید. همین طور شما می‌توانید با انجام چاپ نوشته، طرح، لوگو و اینگونه موارد بر روی شکلات خود، یک شکلات بسیار شیک و خاص داشته باشید. لازم به ذکر است که شما هیچ محدودیتی در زمینه تعداد سفارشات محصول خود نخواهید داشت. شما می‌توانید برای ثبت سفارش خود به سایت این مجموعه مراجعه کنید و از میان تمام طعم‌های شکلات و بسته بندی‌های موجود متناسب با سلایق، علایق و شرایط خود شکلات مد نظر خود را به همراه جعبه دلخواه خود انتخاب کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *