شکلات, مناسبت ها

هدیه دادن و هدیه گرفتن خود یک هنر است

اصول هدیه دادن و هدیه گرفتن

هدیه دادن و هدیه گرفتن در تمام فرهنگ‌ها وجود دارد و افراد همیشه به دنبال مناسبت و بهانه‌ای هستند تا به عزیزانشان عشق بورزند و هدیه دهند و یا اینکه انتظار دریافت هدیه از دیگران را دارند. اما این کار آداب و اصولی دارد که در این مقاله اصول هدیه دادن و هدیه گرفتن را در کنار هم مطالعه خواهیم کرد.

اصول هدیه دادن و هدیه گرفتن

اصول هدیه دادن و هدیه گرفتن

افراد با هدیه دادن سعی دارند سخاوت، تشکر و قدردانی، عشق و محبت و بزرگداشت مناسبت‌های خاص را نشان دهند و با این کار پیامی مبنی بر دوست داشتن و مهم بودن طرف مقابل را برسانند. هدایا علی‌رغم ارزش مادی، دارای ارزش‌های معنوی نیز هستند که این ارزش همان احساسات نهفته در آن است که به فرد مورد نظر تقدیم می‌شود.

پک کادویی دمنوش

هدیه دادن کاری بسیار سخت و پیچیده‌ای است و قبل از انتخاب هدیه باید آداب و اصول صحیح آن را به خوبی بدانیم. تهیه کردن هدیه از این نظر سخت است که ما از علاقه طرف هدیه گیرنده بطور ۱۰۰% کامل حبر نداریم و ممکن است با اینکه برای خرید کادوی‌مان هزینه زیادی صرف کرده باشیم، اما واقعاً مورد پسند واقع نشود.

شکلات کادویی ارزان

با توجه به اینکه هم هدیه دادن و هم هدیه گرفتن برای هر دو طرف اتفاق خوشایندی هستند، بهتر است که در این موقعیت‌ها با رعایت فرهنگ مخصوص به خود، این کار را انجام دهیم و کار ارزشمند خود را در اذهان ماندگار کنیم. در ادامه با برخی آداب و اصول هدیه دادن و هدیه گرفتن آشنا خواهید شد.

آداب و اصول هدیه دادن

آداب و اصول هدیه دادن

در ابتدا اصول هدیه دادن را می‌خوانید تا بدانید قبل از در نظر گرفتن کادو چه نکاتی را باید رعایت کرد و سپس در هنگام دادن هدیه به فرد مورد نظر چه آدابی را باید رعایت کنید.

فخر فروشی نکنید

فخر فروشی در هدیه دادن، یک باور نادرست است. این اصل درست است که در هدیه دادن، نباید انتظار جبران داشته باشید اما طرف مقابل همواره به فکر این است که لطف شما را به نحوی جبران کند. با توجه به اینکه ممکن است هر هدیه دادن، یک هدیه گرفتن در پی داشته باشد، در نتیجه هنگام خرید هدیه به فکر جیب طرف مقابل نیز باشید. اگر اختلاف مالی شما با فرد مورد نظر زیاد است چیزی نخرید که او را به درد سر بیاندازید و یا حتی به جای خشنودی، شرمنده هم کنید…

صحبت در مورد قیمت ممنوع

یکی از اصول دیگری که در هدیه دادن باید یادتان باشد، این است که به هیچ وجه در مورد قیمت آن با طرف صحبت نکنید و اگر قیمتی بر روی کادو درج شده است، آن را بِکَنید یا پاک کنید. همچنین سعی کنید حدالامکان بعد از دادن هدیه، در مورد مشکلات اقتصادی و فشارهای مالی صحبت نکنید، زیرا در این صورت بدون اینکه خودتان خواسته باشید، بخاطر زحمتی که برای تهیه کادو کشیده‌اید، منت گذاشته‌اید.

حتی برای دیگر دوستان‌تان نیز درباره قیمت هدیه‌ای که به کسی داده‌اید، صحبت نکنید! خیلی از افراد این اشتباه را مرتکب می‌شوند…

اصول هدیه دادن

ماندگار یا موقت…؟

به طور کل هدیه‌ها را می‌شود در نوع ماندگار و غیرماندگار تهیه کرد. سعی کنید در اتفاقات ناخوشایند مانند بیماری از هدیه‌های غیرماندگار استفاده کنید. چون هدیه ماندگار، یادآور روزهای سخت برای طرف مقابل خواهد شد. غیرماندگار که بعد از گذشت زمان مشخصی هدیه از نظر فیزیکی باقی نخواهد ماند اما بدون شک، ارزش معنوی آن هدیه برای همیشه در ذهن هدیه گیرنده ماندگار خواهد بود.

در شرایط خوشایند و میمون می‌توانید هم از هدیه‌های ماندگار و هم غیرماندگار استفاده کنید. البته اگر طرف مقابل خیلی برایتان عزیز است می‌توانید در کنار هدیه ماندگار یک هدیه کوچک غیرماندگار مانند شکلات یا گل نیز در نظر یگیرید.

شکلات سفارشی که با طرح اختصاصی تولید می‌شود یکی از بهترین هدایایی است که می‌توانید به عنوان هدیه غیرماندگار و بسیار جذاب تدارک ببینید. چه چیزی جالبتر ازینکه اسم و یا جمله‌ی مخصوص یک نفر، بصورت شکلاتی خوشمزه و اختصاصاً برای او تولید شده باشد؟

مجموعه شوکوبرند با این هدف برای تمام مناسبت‌ها شکلات‌های سفارشیِ جذابی در نظر گرفته است که می‌توانید در گالری تصاویر محصولات آن‌ها را مشاهده کنید و شکلات مورد نظر خود را سفارش دهید.

شکلات سفارشی در شوکوبرند

همچنین هدیه‌ای که به کسی می‌دهید باید با نوع ارتباط عاطفی که با او دارید تناسب داشته باشد، بنابراین هدیه یک دوست قدیمی با هدیه رئیس محل کارتان یا هدیه همسرتان نباید مانند هم باشند

در انتخاب نوع هدیه توجه داشته باشید، هرگز به یک نفر، یک هدیه مشخص و خاص ندهید. فرض کنید طرف مقابل چه حسی پیدا خواهد کرد وقتی شما ۳ یا ۴ بار برای او شمع معطر ببرید…

زیبایی بسته‌بندی فراموش نشود

هدیه را مانند صندوقچه‌ی گنج در نظر بگیرید که داخلش پر از جواهرات گرانبهاست…! اگر این صندوق ظاهر مناسب درونش را نداشته باشد قطعاً توجه خیلی کمی نسبت به ارزشش جلب خواهد کرد!

بعد از سپری کردن کلی زمان، برای تهیه هدیه، بهتر است زمانی را هم صرف بسته‌بندی زیبا و با سلیقه کنید. در بسته‌بندی محصول، نوع کاغذ یا جعبه هدیه باید متناسب با سن و جنسیت فرد گیرنده‌ی هدیه باشد. همچنین این نکته در هدیه دادن فراموش نشود که همیشه هدیه را با دو دست تقدیم کنید.

شوکوبرند به امر بسته‌بندی و کیفیت جعبه شکلات‌های اختصاصی‌اش اهمیت بسیار زیادی قائل می‌باشد و محصولات خود را با بسته‌بندی‌های زیبا، شیک و متنوع عرضه می‌کند. بعد از سفارش شکلات، می‌توانید جعبه و نوع بسته‌بندی شکلات اختصاصی‌تان را نیز انتخاب کنید و یک هدیه خاص و شیک برای عزیزترین افراد زندگی‌تان تهیه کرده باشید…

شکلات اختصاصی در شوکوبرند

برای انتخاب و خرید هدیه، زمان صرف کنید

برخی افراد، اعتقاد دارند، پول نقد هدیه مناسبی است اما این تصور زیاد جالبی نیست. این افراد اعتقاد دارند فرد هدیه گیرنده با پول نقد می‌تواند هر آنچه که نیاز دارد برای خود تهیه کند. پول زمانی برای هدیه دادن مناسب است که مقدار آن زیاد باشد آن هم نه پول نقد، کارت هدیه بهترین گزینه برای دادن پول به عنوان هدیه است.

اما اگر مبلغ پول ناچیز باشد این کار اشتباه است. چرا که در این صورت، فرد هدیه گیرنده تصور خواهد کرد زمانی برای تهیه هدیه صرف نکرده‌اید.

یک نکته دیگر در این رابطه وجود دارد، آن هم این است که برای دوستان‌تان هدیه‌های مشابه نخرید، چنین رفتاری نشان می‌دهد شما هیچ انرژی و توجهی صرف شناخت علایق آن‌ها نکرده‌اید…

آداب هدیه دادن

با جیب خالی نیز می شود هدیه خرید

اگر در شرایطی هستید که اوضاع مالی‌تان آنچنان مناسب نیست، قید هدیه دادن را نزنید، حتی با هزینه کم نیز، می‌توان هدیه خرید. گل بهترین هدیه است برای زمان‌هایی که فرصت خرید ندارید یا پول‌تان کافی نیست.

چند نکته دیگر در مورد هدیه دادن

  • سراغ هدیه‌ای را که پیش تر به کسی داده‌اید نگیرید، همچنین لزومی ندارد وقتی هدیه‌تان را در خانه‌اش دیدید به او یادآوری کنید که شما آن را برایش گرفته‌اید.
  • کادو و یادگاری که از یک دوست گرفته‌اید را به دوست دیگر هدیه نکنید.
  • در مهمانی‌هایی که قرار است همه هدیه بیاورند بهتر است نام تان را روی کارت تبریک نوشته و بروی بسته بندی کادو بچسبانید.

آداب و اصول هدیه گرفتن

اصول هدیه گرفتن

اصول هدیه دادن را مطالعه کردید و مشاهده کردید که هدیه دادن با اینکه در تصور یک کار ساده است، اما چقدر قاعده و اصول دارد. هدیه گرفتن نیز همانند هدیه دادن، چند نکته، آداب و اصول دارد که در قبال گرفتن هدیه باید آن‌ها را انجام دهید. در ادامه اصول هدیه گرفتن را می‌خوانید.

  • یکی از اصل‌های مهم در هدیه دادن، تقدیم هدیه با دو دست بود. این اصل در هدیه گرفتن نیز، صدق می‌کند. در هنگام گرفتن هدیه را با دو دست تحویل بگیرید و تشکر کنید.
  • هدیه‌های افراد مختلف را با یکدیگر مقایسه نکنید و برای همه افراد یک عکس‌العمل برابر نشان دهید.
  • شما نیز به عنوان فرد هدیه گیرنده، اصلا بحث قیمت هدیه را پیش نکشید.
  • اگر به هدیه‌ای که گرفته‌اید زیاد علاقه‌مند نیستید، انصاف نیست بی‌علاقگی‌تان را به زبان بیاورید. حتی در عمل نیز این چنین نشان ندهید که از گرفتن هدیه خوشحال نشده‌اید. سعی کنید از نکته‌ای مثبت در هدیه تعریف کنید تا هدیه‌دهنده احساس شادی را که به دنبالش بود به دست بیاورد.

اصول هدیه گرفتن

  • اگر برایتان شیرینی آورده‌اند، تا زمانی که فرد هدیه دهنده در کنار شماست، شیرینی را به او نیز تعارف کنید. اگر برایتان گل آورده‌اند و در خانه هستید، گل‌ها را بلافاصله در گلدان بگذارید. نکته کلی‌ای که در مورد گرفتن هدیه وجود دارد، این است که زمانی که هدیه را دریافت کردید هدیه را در پیش او باز کنید و اشتیاق‌تان را نسبت به آن هدیه دهید.
  • تا حد امکان سعی کنید هدیه را در مناسبت‌های دیگری جبران کنید.

خوشحال و سپاسگزاریم که با شوکوبرند همراه بودید، پیشنهاد می‌کنیم شکلات‌های سفارشی شوکوبرند را مشاهده کرده و بعنوان هدیه‌های خاص و به‌یادماندنی در ذهن داشته باشید…

[shoplink link=’https://chocobrands.ir/product/order’]خرید شکلات سفارشی[/shoplink]

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *