بازاریابی و تبلیغات

گیفت نمایشگاه چیست و چرا موثرترین راه تبلیغات کسب و کارها است؟

تبلیغ کسب و کار

اگر به عنوان مدیر یک کسب و کار در نمایشگاه‌های مختلفی که در حوزه صنعت شما برگزار می‌شود شرکت کرده باشید احتمالا از اهمیت تهیه گیفت نمایشگاه مناسب آگاهی دارید. زیرا به خوبی می‌دانید که تهیه گیفت نمایشگاه یکی از موثرترین روش‌های تبلیغاتی برای کسب و کار شما است. اما اگر در این زمینه اطلاعاتی نداشته باشید هم نگران نباشید. زیرا در این مطلب از شوکوبرند قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم. با توجه به اینکه شوکوبرند به عنوان یکی از تولیدکنندگان گیفت‌های خلاقانه نمایشگاهی و هدایای تبلیغاتی شناخته شده است، مطالعه این مطلب برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

شکلات سفارشی سازمانی و شخصی شوکوبرند

گیفت نمایشگاه چیست؟

گیفت نمایشگاه یا هدیه نمایشگاهی در حقیقت همان هدیه کوچکی است که به عنوان تبلیغات و به منظور بازاریابی در اختیار بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار می‌گیرد. هر چند این هدایای تبلیغاتی بیشتر اهداف بازاریابی و تبلیغات را دنبال می‌کنند. اما در صورتی که از هدایای ماندگار انتخاب شوند می‌توانند برای بازدید کنندگان به عنوان یادگاری نیز تلقی شوند.

گیفت نمایشگاهی هر چه خلاقانه‌تر انتخاب شود معمولا بیشتر مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد. همچنین جالب است بدانید که لزومی ندارد که هماهنگی صد در صدی بین گیفت نمایشگاهی و صنعت فعالیت وجود ندارد. بلکه پیدا کردن یک ارتباط معنایی جالب بین گیفت نمایشگاهی ارائه شده و صنعت مورد فعالیت زمینه‌ای را برای پیشبرد هر چه بیشتر اهداف بازاریابی فراهم می‌کند.

گیفت نمایشگاه یا هدیه نمایشگاهی

چرا از گیفت نمایشگاه برای تبلیغات استفاده می‌شود؟

با توجه به اینکه کسب و کارهای مختلفی با اسامی مختلف در نمایشگاه‌ها حضور دارند معمولا بازدیدکنندگان نام برندها و کسب و کارهایی را که با آن‌ها مواجه می‌شوند فراموش می‌کنند. از این رو می‌توان گفت ارائه هدیه نمایشگاهی راهی برای تثبیت نام برند در ذهن مشتری است. از این رو هر چه این هدیه خلاقانه‌تر انتخاب شود بیشتر در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند. زیرا یک ایده‌ی خلاقانه که سبب جلب نظر مخاطب می‌شود او را کنجکاو می‌کند تا نام صاحب ایده را نیز در خاطر نگه دارد.

اگر به عنوان بازدید کننده به نمایشگاه رفته باشید احتمالا می‌دانید که بسیاری از غرفه داران و کسب و کارهایی که در نمایشگاه حاضر می‌شوند اسباب پذیرایی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند. اما جالب است بدانید که اگر اندکی خلاقیت چاشنی کار شما شود می‌توانید از همین اسباب پذیرایی که برای مشتری مداری از آن‌ها استفاده می‌کنید به عنوان گیفت نمایشگاهی نیز استفاده کنید. زیرا یک طعم خاص و ویژه نیز برای همیشه در ذهن مخاطبان باقی خواهد ماند.

به عنوان مثال یک شکلات با لوگو و شعار تبلیغاتی شما که با یک بسته‌بندی خاص تهیه شده است یا یک قهوه با طعمی ماندگار و منحصر به فرد بهترین و خلاقانه‌ترین پذیرایی از بازدیدکنندگان است که می‌تواند به عنوان گیفت نمایشگاه نیز تلقی شود. بنابراین این دقت و سلیقه مطمئنا مخاطبان شما را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

چرا گیفت نمایشگاهی موثرترین راه تبلیغات برای کسب و کارها است؟

با توجه به این موضوع که بازدیدکنندگان حین بازدید از نمایشگاه با برندهای مختلفی مواجه می‌شوند. تنها نام برندهایی را به خاطر خواهند سپرد که یک هدیه تبلیغاتی از آن‌ها دریافت کرده باشند. این هدیه بسته به زمینه فعالیت هر کسب و کاری معمولا متفاوت است. اما یک هدف مشترک، پشت تمام این هدایای نمایشگاهی وجود دارد و آن تبلیغات است.

هدایای نمایشگاهی

هدیه‌های تبلیغاتی ارائه شده در نمایشگاه معمولا به دو صورت استراتژی بازاریابی شرکت‌ها را پیش می‌برند:

۱) دسته اول از تبلیغات به صورت کاملا مستقیم مشتری را به سمت استفاده از محصول هدایت می‌کند. که به عنوان مثالی از تبلیغات مستقیم می‌توان به تست مواد خوراکی که در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد می‌توان اشاره کرد. بروشورها، کاتولوگ‌ها و اطلاعات پیج اینستاگرام و تلگرام که در قالب کارت چاپ شده‌اند نیز در این گروه قرار می‌گیرند.

۲) دسته دوم هدایای تبلیغاتی هستند که به صورت غیر مستقیم به پیشبرد استراتژی بازاریابی شرکت کمک می‌کنند. معمولا هدیه‌های نمایشگاهی مانند ساعت، خودکار، دفترچه یادداشت، تقویم، شکلات تبلیغاتی و … در این گروه قرار می‌گیرند. زیرا وقتی یک شکلات تبلیغاتی یا ساعت با لوگوی یک شرکت در اختیار مخاطبان یک بانک قرار می‌گیرد. هیچ وجه تشابهی بین فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده توسط بانک و این گیفت تبلیغاتی وجود ندارد. بلکه با پیشبرد اهداف مشتری مداری، به صورت غیر مستقیم مشتریان را ترغیب می‌کنند که به سمت این بانک جذب شوند.

در این مطلب سعی کردیم جزئیاتی را در موزد گیفت نمایشگاهی در اختیار شما خوبان قرار دهیم. همچنین بی‌صبرانه منتظر شنیدن نظرات و پیشنهادات شما در مورد انتخاب بهترین هدایا و گیفت‌های نمایشگاهی هستیم. زیرا هدف تیم شوکوبرند کمک به انتخاب بهترین و خلاقانه‌ترین شیوه تبلیغات است. و در این راه تمام تلاش خود را می‌کند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *