شکلات

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

تزیین کیک خانگی با شکلات

اگر به دنبال طرز تهیه کیک شکلاتی خیس هستید، این مطلب برای شماست. کیک شکلاتی خیس یک دسر بسیار محبوب در دنیا است که این دسر طعم بسیار خوشمزه و لذیذی دارد. برای تهیه کیک شکلاتی خیس باید یک کیک شکلاتی را به عنوان پایه دسر تهیه کنید و به همراه یک لایه شکلات آب شده، کیک را بپوشانید.

این لایه شکلاتی، مخلوطی از شکلات آب شده به همراه شکر و کره است که با ریختن این مواد بر روی کیک شکلاتی خود می‌توانید یک کیک خیس شکلاتی تهیه کنید و توصیه می‌شود که با گذاشتن این کیک در یخچال، آن را به صورت خنک میل کنید تا از خوردن کیک شکلاتی خیس، نهایت لذت را ببرید.

دلایل محبوبیت کیک شکلاتی خیس

استفاده از کیک شکلاتی خیس دلایل زیادی دارد که منجر به محبوبیت این کیک در تمامی دنیا شده است که در این مطلب مهم‌ترین دلایل استفاده از این کیک‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • طعم شکلات: استفاده از کیک‌های شکلاتی خیس به علت وجود شکلات بیشتر، طعم لذیذ‌تری نیز پیدا کرده است و شکلات از خوراکی‌هایی است که مورد پسند عموم افراد واقع شده بنابراین وجود شکلات بیشتر در یک دسر سبب علاقه‌مندی بیشتر مردم می‌شود.
  • ظاهری جذاب: کیک‌های شکلاتی خیس به علت وجود یک لایه شکلاتی، ظاهر جذاب و متفاوتی نسبت به سایر دسر‌ها دارند.
  • کیک مناسب: طرز تهیه کیک شکلاتی خیس بسیار ساده است و شما می‌توانید با استفاده از یک کیک شکلاتی آماده و مایع شکلات، این دسر بسیار خوشمزه را تهیه کنید؛ همچنین این کیک‌ها به علت وجود مایع شکلات، از لطافت و بافت نرم‌تری نسبت به سایر دسر‌ها برخوردار هستند که این ویژگی سبب می‌شود تا کیک لذیذ‌تر به نظر برسد.
  • تزئینات گوناگون : به علت وجود مایع شکلات بر روی کیک خیس، تزیینات و گارنیش این کیک نسبت به سایر کیک‌ها بهتر است و ظاهر جذاب‌تری پیدا می‌کند.
  • مناسب برای میهمانی‌ها: کیک شکلاتی خیس به علت ظاهر جذاب و طعم بی نظیر خود یک گزینه مناسب برای جشن‌ها و مناسبت‌های گوناگون به شمار می‌آید.

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

طرز-تهیه-کیک-شکلاتی-خیس

کیک شکلاتی خیس دارای طعم‌های مختلفی است که با انواع میوه‌ها یا انواع غلات تهیه می‌شود. در این بخش به بررسی تهیه کیک‌های شکلاتی خیس می‌پردازیم.

کیک شکلاتی خیس: برای تهیه کیک شکلاتی خیس باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا برای طرز تهیه کیک شکلاتی خیس باید فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.
  • در یک ظرف آرد، شکر، پودر کاکائو، بکینگ پودر، سدر و نمک را به خوبی مخلوط کنید؛ سپس شیر، روغن، تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و با استفاده از میکسر یا قاشق به خوبی ترکیب کنید تا موادی یکدست حاصل شود.
  • آب جوش را به آرامی به مخلوط اضافه کنید و با همزن به آرامی هم بزنید.
  • این مرحله برای کیک‌های شکلاتی خیسی است که با انواع غلات یا میوه‌ها تهیه می‌شوند؛ در این مرحله غلات یا میوه دلخواه مانند بادام زمینی یا توت فرنگی خرد شده را به مخلوط قبلی اضافه کنید. در صورتی که بخواهید دسر شکلاتی خیس کلاسیک یا ساده‌ای تهیه کنید، باید این مرحله را حذف کنید و ادامه دهید.
  • مخلوط حاصل شده را در داخل قالب مورد نظر بریزید و آن را به مدت ۳۵ الی ۴۵ دقیقه در داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و پس از اطمینان از پخت کیک، قالب را از فر خارج کنید و کمی صبر کنید تا کیک خنک شود.
  • در آخر باید برای مایع شکلاتی روی کیک، از ترکیب شکلات و خامه آب شده یا شکلات، شکر و کره آب شده استفاده کنید و برای گارنیش از میوه یا غلات دلخواه استفاده کنید.

در این بخش طرز تهیه کیک شکلاتی خیس را بررسی کردیم. کیک‌های شکلاتی خیس، مدل‌های زیادی دارند و می‌توان با اضافه کردن مایع شکلاتی به هر دسر شکلاتی، یک کیک شکلاتی خیس تهیه کرد که ما در این مقاله به بررسی کیک‌های شکلاتی کلاسیک، میوه و غلات پرداختیم.

اقدامات مجموعه شوکوبرندز چیست؟

اگر به دنبال شکلات و بیسکوییت هایی هستید که طعم و طراحی جذابی داشته باشد؛ حتماً به مجموعه شوکوبرندز مراجعه کنید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه سفارشات خود را ثبت کنید و هر طرح یا بسته بندی که مد نظر داشته باشید را می‌توانید انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بر روی دسر یا شکلات خود طرح یا نوشته دلخواه خود را داشته باشید. لازم به ذکر است که هیچ محدودیتی در سفارشات خود نخواهید داشت. در آخر با انجام سفارش از مجموعه شوکوبرندز می‌توانید یک تجربه دلنشین از خوردن شکلات داشته باشید.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *