شکلات

طرز تهیه کیک شکلاتی با پودر کاکائو

مواد لازم در طرز تهیه کیک شکلاتی با پودر کاکائو

اگر به دنبال طرز تهیه کیک شکلاتی با پودر کاکائو هستید تا انتها این مطلب را دنبال کنید. کیک شکلاتی به عنوان یکی از کیک‌های بسیار خوشمزه و ساده به شمار می‌آید و شما این امکان را دارید این کیک خوشمزه که بافت پنبه‌ای و نرم دارد به همراه گاناش شکلاتی را درست کنید.

این کیک هم با فر و بدون فر قابل تهیه است و شما می‌توانید لذت از طعم بی نظیر یک کیک شکلاتی به همراه یک لیوان چای یا قهوه در خانه را تجربه کنید. شما قابلیت استفاده از فر دست ساز یا انواع قالب‌ها در فر برای پخت این کیک را دارا هستید. در ادامه نحوه پخت کیک شکلاتی خوشمزه به همراه پودر کاکائو را توضیح می‌دهیم.

مواد لازم در طرز تهیه کیک شکلاتی با پودر کاکائو

آرد 2 لیوان
روغن 1/2 لیوان
شکر 1 لیوان
بیکینگ پودر 2 ق مربا خوری
وانیل 1/2 ق چای خوری
شیر 1 لیوان
پودر کاکائو 2 ق غذا خوری
تخم مرغ 3 عدد
شکلات تخته ای به مقدار لازم

طرز تهیه کیک شکلاتی با پودر کاکائو

گام اول: مواد را آماده کنید:ابتدا تمامی مواد می‌بایست در دمای محیط قرار بگیرند به این دلیل که هم دمای محیط شوند. سپس یک لیوان دسته دار فرانسوی بیاورید و مواد را اندازه گیری کرده و یا حتی این قابلیت را دارید که یک پیمانه شیرینی پزی را به کار ببرید. بعد از قرار دادن قابلمه روی شعله پخش کن به مدت 15 دقیقه صبر کنید که گرم شده و برای پخت با فر نیز باید فر را از قبل با دمای 180 درجه گرم کنید.

گام دوم: مواد را مخلوط کنید:سپس تخم مرغ‌ها را داخل کاسه بشکنید. آن را به همراه وانیل و شکر با همزن برقی هم بزنید تا زمانی که رنگ کرمی بگیرد و به حالت کشدار درآید. بعد از آن به ترتیب نوبت به اضافه کردن شیر و روغن می‌رسد. وقتی هر کدام را اضافه کردید 30 ثانیه هم بزنید تا کرمی رنگ شده و حتما دورگیری در حین هم زدن را انجام دهید.

طرز-تهیه-کیک-شکلاتی-با-پودر-کاکائو

گام سوم: آرد را اضافه کنید:در این مرحله مخلوط کردن آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را انجام دهید. این مخلوط باید سه بار الک شود تا سبک شده و سپس آن را به مواد اضافه کنید. این ترکیب را با لیسک هم بزنید. این هم زدن باید در حد چند ثانیه و برای مخلوط شدن مواد باشد. زیرا اگر زیاد هم بزنید باعث از بین رفتن پف کیک می‌شود.

گام چهارم: کیک شکلاتی را بپزید:از روغن جامد یا جدا کننده کمک بگیرید و داخل قابلمه را چرب کنید. مواد کیک را داخل آن ریخته و قابلمه را روی حرارت بگذارید. دمکنی را روی درب قابلمه گذاشته و حدود 1 ساعت صبر کنید تا کاملا پخته شود. در فر نیز باید زمان را روی 45 دقیقه با دمای 180 درجه تنظیم کنید.

نکات طرز تهیه کیک شکلاتی با پودر کاکائو

  • ترکیبی که برای روغن جداکننده به کار می‌رود، شامل یک قاشق روغن جامد، یک قاشق روغن مایع و یک قاشق آرد است که کف قالب با آن چرب می‌شود.
  • شکلاتی که در دستور آورده شده را باید خرد کرده و آن را بن ماری کنید و سپس روی کیک بریزید.
  • در فر برقی و توستر دما می‌بایست روی 160 قرار بگیرد.

شوکوبرندز چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

قابلیت عالی برای یک ایده به منظور خاص شدن می‌تواند این باشد که بتوانیم آن را سفارشی سازی کنیم؛ یعنی براساس سلیقه و ایده خودمان آن را تغییر دهیم. شکلات‌های سفارشی دقیقا دارای این ویژگی در خود هستند. شما می‌توانید شکلات‌هایی با سلیقه خودتان ساخته و یک هدیه خاص برای مناسبت‌های خاص تهیه کنید. به این شکل که طرح و شکل شکلات‌ها و حتی نوشته روی شکلات را خودتان ارسال و یا انتخاب خواهید کرد. حتی می‌توانید جعبه و طرح روی بسته بندی شکلات‌ها را نیز خودتان انتخاب نمایید.

با انجام این کارها می‌توانید یک هدیه مخصوص برای مناسبت خاص تهیه کرده و متفاوت‌ترین هدیه را به طرف مقابل تحویل دهید. شکلات یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های دنیا است که همه مردم آن را می‌پسندند. شما می‌توانید به سایت شوکوبرندز مراجعه کرده و نمونه‌های شکلات‌های سفارشی را مشاهده کنید. شوکوبرندز به شما این امکان را می‌دهد که شکلات سفارشی مخصوص خودتان را سفارش داده و درب منزل، آن را تحویل بگیرید. حتما بعد از دیدن هزینه خرید این نوع شکلات‌ها، متوجه هزینه معقول برای آن‌ها در کنار این همه ویژگی خوب می‌شوید. برای ثبت سفارش، می‌توانید از بخش ثبت سفارش وب سایت شوکوبرندز اقدام کنید و یا از طریق تماس تلفنی با کارشناسان در ارتباط باشید و همچنین از قیمت شکلات‌ها اطلاع یابید. با سفارش آنلاین دیگر نیازی به تحمل ترافیک، آلودگی و شلوغی و صرف هزینه و زمان نخواهید بود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *