شکلات, شکلات های سفارشی

شکلات تاریخ مصرف گذشته و عوارض آن

عوارض مصرف شکلات تاریخ مصرف گذشته

آیا می‌توان شکلات تاریخ مصرف گذشته را مصرف کرد یا با عوارض همراه است؟ بسیاری از خوراکی‌ها مانند عسل، برنج، ریزدانه‌ها و نمک را می‌توان پس از گذشت تاریخ انقضاء مصرف نمود. آیا شکلات نیز همین طور است؟ شکلات‌ها دارای انواع مختلفی هستند و همین مورد در مدت ماندگاری و کیفیت آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال شکلات‌های تلخ ماندگاری طولانی‌تری نسبت به شکلات‌های شیری دارند. معمولاً تاریخ انقضاء برای نشان دادن ماندگاری کیفیت شکلات درج می‌شود و پس از این مدت نیز شکلات قابل استفاده است. برای شناخت جزئیات این موضوع با ما همراه شوید.

سفارش شکلات با طرح دلخواه

آیا شکلات خراب می‌شود؟

تاریخ انقضاء شکلات لزوماً به معنای فاسد شدن شکلات نیست و صرفاً زمانی را مشخص می‌کند که مصرف شکلات از ماندگاری بهتری برخوردار است. میزان ماندگاری شکلات‌ها با یکدیگر متفاوت است. شکلات‌های تلخ و تیره نسب به شکلات‌های شیرین و روشن ماندگاری بیش‌تری دارند. معمولاً شکلات‌های تلخ ۱ الی ۲ سال و شکلات‌های شیری ۶ ماه تا ۱ سال دوام دارند.

تغییر در طعم، بو و ظاهر از عوامل فاسد شدن شکلات به شمار می‌روند. طعم تلخ و تند، بوی غیرطبیعی و ایجاد لکه یا رطوبت از نشانه‌های شکلات فاسد هستند. البته لکه‌های سفید به دلیل تغییرات دمایی در شکلات ایجاد می‌شوند و مشکلی در مصرف ایجاد نمی‌کنند. با گذشت مدت زیادی از تاریخ انقضاء ممکن است شکلات خراب شود. قرار گرفتن شکلات در مجاورت رطوبت، نور خورشید و مواد غذایی تند از دیگر عوامل فاسدی شکلات هستند.

عوارض مصرف شکلات تاریخ مصرف گذشته

در صورتی که شکلات پس از انقضاء دچار تغییر در بو و مزه نشده باشد، مصرف آن عوارضی را به دنبال ندارد و تنها از کیفیت شکلات کاسته می‌شود اما اگر بو و مزه شکلات تغییر کرده باشد، خوردن آن باعث مسمویت غذایی می‌شود. تغییراتی نظیر طعم تند و تلخ، بوی ناخوشایند و ظاهری غیرطبیعی نشان از فاسد شدن شکلات دارد.

توصیه‌هایی برای نگهداری از شکلات

علاوه بر تاریخ مصرف موارد دیگری وجود دارند که روی کیفیت شکلات تاثیر می‌گذارند و حتی سبب فاسد شدن شکلات می‌شوند. با رعایت یک سری توصیه‌ها می‌توان برخی از شکلات تاریخ مصرف گذشته را هم استفاده کرد. به همین منظور چند مورد را برای نگهداری از شکلات توصیه می‌کنیم:

شکلات-تاریخ-مصرف-گذشته

  • رطوبت باعث جدا شدن بافت شکلات و از دست رفتن طعم آن می‌شود. شکلات باید به دور از رطوبت و آب باشد و در محیطی خشک نگهداری شود.
  • مواد غذایی تند و خوراکی‌هایی که بوی آن‌ها به سرعت در محیط تکثیر می‌شود باید از شکلات جدا شوند زیرا در کاهش کیفیت و فاسد شدن شکلات موثر هستند.
  • ترجیحاً شکلات را در بسته بندی خود یا یک ظرف در بسته بگذارید تا از اکسید شدن و سفت شدن شکلات جلوگیری شود.
  • نور خورشید یکی از عوامل مخرب برای شکلات است. به همین دلیل شکلات را در محیطی به دور از نور خورشید و ترجیحاً تاریک نگهداری کنید.
  • دمای مناسب برای نگهداری از شکلات حدود ۱۸ الی ۲۲ درجه سانتی گراد است. دمای بسیار بالا یا پایین منجر به تغییرات ظاهری در شکلات می‌شود.

اقدامات شوکوبرندز

برای اطمینان از کیفیت محصول باید از برند یا فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. شوکوبرندز که یکی از برندهای معتبر شکلات سازی است، همواره سعی داشته محصولات خود را با بهترین کیفیت ارائه کند. این مجموعه از مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کند و فرآیند تولید و بسته بندی را طبق استاندارد و با بروزترین تجهیزات انجام می‌دهد. شوکوبرندز این امکان را فراهم کرده تا مشتریان سفارش‌های خود را به صورت آنلاین در سایت انجام دهند و در کم‌ترین زمان ممکن دریافت کنند.

سخن آخر

شکلات تاریخ مصرف گذشته موضوع مورد بحث ما در این مقاله بود. به طور کلی شکلاتی که فاسد نشده باشد، حتی پس از تاریخ انقضاء قابل استفاده است. البته شرکت سازنده و نوع شکلات در ماندگاری موثر هستند. می‌توانید برای اطلاع از جزئیات مصرف و نگهداری محصول به سایت یا بسته بندی محصول نگاهی بیندازید. علاوه بر تاریخ مصرف، شرایط نگهداری از شکلات نیز در ماندگاری یا خراب شدن آن مهم به شمار می‌رود. در نهایت باید گفت بهتر است شکلات را قبل از تاریخ انقضاء مصرف کنید و در شرایط مناسب نگهداری کنید تا از کیفیت آن کم نشود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *