شکلات برای هدایای تبلیغی گزینه بسیار مناسب و مطلوبی محسوب میشود؛ چرا که منتقل کننده احساس خوب و مثبت است، قیمت مقرون به صرفهتری دارد، از تنوع زیادی در طعم و بسته بندی برخوردار است و حمل و نقل آن راحت است. این هدیه تبلیغاتی هر چند سازمان یا برند را در دیدگاه طرف مقابل بهبود میبخشد اما لازمه رعایت نکاتی در انتخاب است که رویکرد مثبتی را اعمال کند. به عنوان مثال مخاطب هدف چه کسی است؟ چه نوع طراحی باید اعمال شود؟ در ادامه این مطلب علاوه بر معرفی اهمیت شکلات در هدایای تبلیغاتی به نکات مهم در انتخاب شکلات به عنوان هدیه تبلیغی میپردازیم.
سفارشهای عمده و سازمانی شامل شکلات، شکلات بیسکویتی، چای، قهوه فوری و انواع دمنوش و سردنوش
چرا شکلات را به عنوان هدیه تبلیغی انتخاب کنیم؟
مهمترین دلیل انتخاب محبوبیت شکلات در بین عموم است. این خوراکی همواره یادآور لحظات شاد و به یاد ماندنی بودهاست. دیگر دلایل انتخاب شکلات عبارتند از:
- تنوع بی نظیر: شکلات انواع گوناگونی دارد و در شکل و طعم مختلفی قابل عرضه است. برای خلاقیت بیشتر میتوان نماد یا نوشتهای مرتبط با برند را روی شکلات درج نمود.
- هزینه مقرون به صرفه: شکلات نسبت به بیشتر کالاهای تبلیغی از قیمت مقرون به صرفهتری برخوردار است.
- بسته بندی متنوع: حتی انتخاب نوع بسته بندی شکلات برای هدایای تبلیغی نیز به شما بستگی دارد و از این امکان برخوردار هستید که هر نوع بسته بندی و طرحی را برای جلد آن را تعیین کنید.
- جذب مشتری: هدیه دادن شکلات در یک رویداد، باعث جذب مخاطبین بیشتر میشود و در نتیجه ایجاد تعاملی سازنده با برند را به همراه دارد.
- حمل و نقل آسان: شکلاتهای تبلیغی عموماً کوچک طراحی میشوند و از حمل و نقل آسانی برخوردارند. به همین دلیل در بسیاری از رویدادها و ملاقاتها مورد استفاده قرار میگیرند.
- ثبت خاطرهای ماندگار: شکلات از آن دسته هدایایی است که در ذهن مخاطب باقی میماند و تعاملی دوستانه را با مخاطب رقم میزند.
نکات مهم در انتخاب شکلات برای هدایای تبلیغی
نکات مهمی در راستای تاثیرگذاری بیشتر و ایجاد دیدگاه مثبت در مخاطب وجود دارد که شامل این موارد میشود:
- توجه به مخاطب هدف: شکلات باید با سلیقه مخاطبان هدف سازگاری داشته باشد. این مورد باید در انتخاب طرح و طعم شکلات در نظر گرفته شود.
- توجه به کیفیت: کیفیت پایین شکلات میتواند برند شما را در ذهن مخاطب منفی جلوه دهد از همین رو صرفاً به دنبال ارزانی نباشید.
- ترکیب با سایر هدایا: میتوانید شکلات را بسته به مناسبت یا رویداد با سایر موارد ترکیب کنید. شکلات قابلیت ترکیب با بسیاری از موارد را دارد. حال این موارد میتواند خوراکی مانند قهوه یا غیر خوراکی مانند خودکار باشد.
- نوع بسته بندی: طراحی و بسته بندی شکلات برای هدایای تبلیغی باید با توجه فرهنگ مخاطب انتخاب شود. اگر در مناسبت خاصی مانند نوروز این هدایا را تهیه میکنید، بهتر است با آن مناسبت همخوانی داشته باشد. همچنین اگر برند شما دارای رنگ خاصی است، میتوانید آن را برای بسته بندی در نظر بگیرید.
- افزودن موارد تبلیغی: برای شخصی سازی بیشتر میتوانید اطلاعاتی نظیر اهداف، شعار، تاریخچهای از سازمان یا برند خود را روی بسته بندی درج کنید یا به صورت جداگانه همراه با شکلات هدیه دهید.
اقدامات مجموعه شوکوبرندز
شوکوبرندز مجموعهای فعال و مطرح در زمینه تولید شکلاتهای سفارشی است و سابقه همکاری با بسیاری از برندهای مطرح، سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی را داشتهاست. این مجموعه محصولات خود را در بهترین کیفیت و بسته بندی به مشتریان خود ارائه میدهد. این مجموعه طراحی، طعم، نوع بسته بندی، طرح درج شده و… را مطابق با سلیقه شما انجام میدهد و در صورت نیاز میتوانید از مشاوره بهره بگیرید. چنانچه قصد تهیه شکلات برای هدایای تبلیغی را دارید، میتوانید به سایت شوکوبرندز مراجعه نمایید و با مشاورین ما ارتباط بگیرید.
سخن پایانی
در این مطلب مزایای شکلات به عنوان هدیه تبلیغاتی و نکات مهم در انتخاب آن را شرح دادیم. قابلیتهای خلاقانه زیادی برای طرح و بسته بندی شکلات وجود دارد و با بسیاری از موارد قابل ترکیب است. به طور کلی اگر انتخاب شکلات و بسته بندی آن به درستی و مطابق مخاطب انجام شود، رویکرد مثبتی را به دنبال دارد و هویت سازمان را بهبود میبخشد.