اخبار شوکو برند

تاثیر شکلات بر جوانی و زیبایی

تاثیر شکلات روی زیبایی مثبت است یا منفی

در این مقاله به تاثیر شکلات بر جوانی و زیبایی می‌پردازیم. برخی افراد تا نام شکلات را می‌شنوند، گمان می‌کنند که برای سلامت بدن و پوست ضرر دارد. جوش‌های صورت را بیش‌تر می‌کند. وزن را بیش از حد افزایش می‌دهد و به طور کلی فکر می‌کنند که برای سلامتی مضر است. آیا واقعاً همین طور است؟ برخی دیگر فقط شکلات تلخ را برای بدن مفید می‌دانند. با اینکه شکلات، خوراکی پرطرفدار و خوشمزه ای است اما برخی تصورات از مضرات شکلات اشتباه است. برای این که ارتباط بین شکلات، سلامتی و زیبایی را متوجه شوید، تا انتها ما را همراهی کنید.

تاثیر شکلات روی زیبایی مثبت است یا منفی؟

برخی افراد برای جوانسازی به روش‌های مختلف و پردردسر مانند جراحی‌های صورت روی می‌آورند اما تغذیه یکی ار راه‌های کم دردسر و کم هزینه است که به سلامتی، شادابی و زیبایی پوست کمک می‌کند. شکلات تلخ یکی از خوراکی‌هایی است که در جوانی و سلامتی تاثیر دارد.

شکلات از خوراکی‌های خوشمزه و پرطرفدار در سرار دنیا محسوب می‌شود. برخی افراد گمان می‌کنند مصرف شکلات معایب زیادی دارد اما این طور نیست و مزایای زیادی را با خود به همراه دارد. با این وجود باید توجه داشت که خوردن شکلات مقدار مشخصی دارد و مصرف بیش از حد آن با مضراتی مانند افزایش وزن، دندادن درد، سردرد و آسیب استخوان‌ها همراه است.

از دیگر مواردی که روی سلامت تاثیر می‌گذارد، کیفیت و میزان تلخی شکلات است. ماده اولیه شکلات یا همان کاکائو دارای طعم تلخی است و با افزودن شکر و مواد دیگر شیرین می‌شود. هر قدری که میزان شیرینی شکلات کم‌تر و شکلات تلخ‌تر باشد، تاثیر بهتری روی سلامت و جوانی دارد.

تاثیر شکلات بر جوانی و زیبایی شامل چه مواردی است؟

مزایای شکلات برای بدن شامل مواردی مانند محافظت از پوست، کند شدن روند پیری و … می‌شود که نمونه‌های دیگر آن عبارتند از:

تاثیر-شکلات-بر-جوانی-و-زیبایی

  • محافظت از پوست: شکلات تلخ با دارا بودن آنتی اکسیدان فلاونویدز، سلامت پوست را در برابر اشعه فرابنفش خورشید حفظ می‌کند اما به معنی بی‌نیازی از کرم ضدآفتاب نیست.
  • حاوی آنتی اکسیدان: شکلات تلخ به میزان قابل توجهی دارای آنتی اکسیدان‌ است که از برخی بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.
  • عدم چاقی: هر ۱۰۰ گرم شکلات حدوداً حاوی ۵۰۰ کالری انرژی است. شکلات تلخ جایگزین مناسبی برای خوراکی‌های پر کالری و بدون ارزش است. مصرف شکلات تلخ به صورت ۳۰ گرم در روز توصیه می‌شود.
  • لایه بردار پوست: ترکیب شکلات تلخ با کافئین از بین برنده سلول‌های مرده پوست است. همین امر باعث تنفس و جوانی پوست می‌شود.
  • کند شدن روند پیری: از شکلات برای نگهداری از جوانی استفاده می‌شود زیرا حاوی آنتی اکسیدان کاتچین است. این نوع آنتی اکسیدان به شادابی و جوانی بدن کمک می‌کند. البته که شکلات تلخ تاثیرات فوق العاده ای روی بدن دارد.
  • کاهش استرس: شکلات تلخ مغز را تحریک می‌کند تا اندورفین تولید کند. اندورفین به کاهش استرس و بهبود خلق و خو کمک می‌کند.
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف شکلات تلخ به صورت روزانه باعث می‌شود تا خون بهتر جریان پیدا کند. این اتفاق به دلیل وجود پولیفنول در شکلات است که با آزاد شدن اکسید نیتریت و گشاد شدن رگ‌های خونی همراه است.
  • کاهش ریزش مو: کاهش ریزش مو از دیگر تاثیر شکلات بر جوانی و زیبایی است. شکلات به دلیل افزایش گردش خون از ریزش مو می‌کاهد و باعث افزایش رشد مو با درخشندگی می‌شود.
  • افزایش هوش: فلاوانول موجود در شکلات باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود. این روند با افزایش سطح هوشیاری همراه است که در نهایت به بالا رفتن عملکرد روزانه فرد کمک می‌کند.

شوکوبرندز و شکلات‌های متنوع

برای تاثیرگذاری یک محصول اعم از خوراکی، لوازم آرایش یا هر چیز دیگری باید از نوع باکیفیت آن استفاده کنید. همان طور که پیش‌تر اشاره شد، شکلات تلخ روی پوست تاثیرات مثبتی دارد اما نکته قابل توجه اطمینان از کیفیت شکلات است. شوکوبرندز تمامی محصولات خود را با بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه می‌کند. از همین رو می‌توانید با خیال راحت سفارش‌های خود را به شوکوبرندز بسپارید تا از تاثیر شکلات بر جوانی و زیبایی بهره مند شوید. همچنین انجام سفارشات به صورت آنلاین و مشورت با کارشناسان شوکوبرندز باعث می‌شود تا فکر شما درگیر مشکلاتی مانند ترافیک، مسیر، رفت و آمد و کمبود وقت نشود و شکلات‌ها به موقع در هر جایی به دست شما برسد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *