مناسبت ها

معرفی جالب‌ترین ایده‌ها برای گیفت شب یلدا

انواع گیفت شب یلدا

هدیه دادن و هدیه گرفتن یکی از رفتارهای قابل ستایش ایرانیان و حتی مردم کل جهان است که به مناسبت های مختلف دوست دارند هدیه‌ای به عنوان یادبود برای دیگران در جشن‌های مختلف در نظر بگیرند. حالا که شب یلدا نزدیک شده، بهتر است با تلفیق این دو موضوع به بررسی گیفت‌های شب یلدا بپردازیم. اگر موافقید در ادامه پیشنهادهای شوکوبرندز را در مورد گیفت شب یلدا بخوانید.

معرفی انواع یادبود و گیفت شب یلدا

معرفی انواع یادبود و گیفت شب یلدا

در روزهایی که کشورهای مسیحی در سراسر جهان برای کریسمس آماده می‌شوند و کل خیابان‌ها، فروشگاه‌ها و خانه ها با چراغ های مخصوص این جشن تزئین می‌شوند و آهنگ‌های کریسمس در هر جایی به گوش می‌رسند، در این بحبوحه، قضیه برای ایرانیان کمی متفاوت است. چرا که آن‌ها خود را برای جشنی کهن، مهم و کاملا ایرانی با نام یلدا یا شب چله آماده می‌کنند. ایرانیان معمولا کریسمس را جشن نمی‌گیرند، البته در ایران قشر محترم ارمنی مانند کل مسیحیان دنیا علاوه بر یلدا، کریسمس را نیز جشن می‌گیرند.

این شب مانند تمام جشن‌های کهن ایرانی رسم و رسوم خود را دارد و هیچ چیز بی‌قاعده و اصول نیست. این شب سرشار است از خوبی‌ها و مهربانی‌ها. این شب معمولا در منزل یکی از برزگان خانواده جشن گرفته می‌شود. یلدا به فاصله‌ی زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر یعنی آخرین روز پاییز تا طلوع آفتاب در اول ماه دی یعنی نخستین روز زمستان گفته می‌شود. خانواده‌های ایرانی در شب یلدا، معمولا شامی مفصل و همچنین انواع میوه‌‌ها و رایج‌ تر از همه هندوانه را به هر شکل ممکن خریده و دور هم نوش جان می‌کنند. خوردن تنقلات، قصه‌ گویی بزرگان و ریش سفیدان برای جوان‌ترها و دیگر اعضای فامیل و همچنین تفالی به دیوان حافظ از دیگر آیین‌های مرسوم این شب باستانی است.

یکی دیگر از رسوم بسیار دوست داشتنی در شب یلدا، هدیه دادن است. این روزها جشن‌ها بدون گیفت انگار چیزی کم دارد و این رسم را می‌توان برای جشن یلدا و شب چله نیز در نظر گرفت. گیفت در لغت انگلیسی به معنای هدیه است. اما در فارسی از این کلمه معمولا به عنوان هدایای کوچک و یادبودها استفاده می‌شود. هدایایی با ارزش مادی کوچک و متوسط که معمولا توسط برگزارکننده جشن‌ها به مهمانان داده می‌شود. گیفت‌ها معمولا هدایی کوچک و قابل حمل هستند که خاصیت کاربردی و اغلب تزئینی داشته که به شعرهایی با موضوع جشن مربوطه آمیخته شده‌اند. گیفت شب یلدا نیز از این قاعده مستثنی نیست. یادبود شب یلدا می‌تواند حالتی تزئینی، کاربردی و حتی خوراکی داشته باشد. با این اوصاف در ادامه ما چند حالت از انواع گیفت و یادبود شب یلدا را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

همانطور که گفتیم گیفت یلدا می‌تواند حالت تزئینی و کاربردی و یا خوراکی داشته باشد. ما نیز از همین دسته‌بندی استفاده کرده‌ایم و انواع گیفت شب یلدا را در سه دسته‌ی گیفت‌های کاربردی، تزئینی و خوراکی معرفی کرده‌ایم. در اولین قدم می‌رویم سراغ خوشمزه‌ها و گیفت‌های خوراکی شب یلدا را معرفی می‌کنیم.

انواع گیفت شب یلدا

انواع گیفت شب یلدا - کوکی یلدا

کوکی

اولین خوراکی که به عنوان گیفت در نظر گرفته می‌شود و بسیار مرسوم است، کوکی می‌باشد. کوکی یک مدل شیرینی صاف و مسطح و شیرین است که از آرد، تخم مرغ، شکر و کره تهیه می‌شود و ممکن است داخل آن را با کشمش، شکلات و انواع مختلف مغزهای خشک‌بار پر کنند. از کوکی می‌توان به عنوان گیفت خوراکی در جشن‌ها و مناسب‌های مختلف استفاده کرد. گیفت شب یلدا یک فرق اساسی با سایر گیفت‌ها دارد. این فرق در ظاهر و شکل این کوکی است که اغلب به شکل میوه‌های یلدایی مانند هندوانه و انار طراحی می‌شوند.

شکلات برای شب یلدا

شکلات شب یلدا

دومین گیفت خوراکی پیشنهادی ما، شکلات می‌باشد؛ اما نه هر شکلاتی. بالاخره شکلات شب یلدا باید با سایر شکلات‌ها تفاوتی داشته باشد. این تفاوت همانند کوکی می‌تواند در ظاهر شکلات باشد. شما می‌توانید به عنوان یادبود شب یلدا از شکلات‌های سفارشی شوکوبرندز با طرح میوه‌های یلدایی با نوشته‌ی «یلدا مبارک» بر روی آن سفارش دهید. نکته‌ی دیگر در مورد شکلات‌های سفارشی شوکوبرندز، بسته‌بندی بسیار جذاب آن‌ها در جعبه‌هایی خاص و منصربه‌فرد است که به سفارش شما انجام می‌شود.

برای اینکه با شکلات‌های سفارشی بیشتر آشنا شوید به صفحه اول سایت ما مراجعه کرده نمونه‌های این نوع شکلات را مشاهده کنید. مطمئنا وقتی هزینه خرید آن را نیز ببینید بسیار تعجب خواهید کرد چراکه در مقابل دیگر هدیه‌ها بسیار باصرفه‌تر است.

[shoplink link=’https://chocobrands.ir/product/order’]سفارش سریع و آسان شکلات اختصاصی[/shoplink]

شوکوبرندز به همین منظور در کنار شما می‌باشد. شکلات سفارشی شوکوبرندز یک پیشنهاد لوکس و تازه به عنوان هدیه اختصاصی و یونیک به شما پیشنهاد می‌شود. بسیار خرسندیم که با شوکوبرندز همراه بودید، پیشنهاد می‌کنیم محصولات شوکوبرندز در قسمت گالری تصاویر مشاهده کرده و جهت سفارش شکلات تبلیغاتی و سفارشی خود، همین حالا اقدام فرمائید.

برای ثبت سفارش، می‌توانید از بخش ثبت سفارش وب سایت شوکوبرندز اقدام کنید و یا از طریق تماس تلفنی با شماره های زیر با ما در ارتباط باشید:

تلفن: ٠٢١٢٨۴٢٢٧٢٧
۰۴۱۳۳۳۷۲۷۲۷
٠٩١۴٢١٨٢٧٢٧ موبایل

گیفت شب یلدا

آبنبات برای کودکان

هر چند شکلات و کوکی به عنوان گیفت عالی هستند اما یک ناپرهیزی در این شب می‌تواند برای کودکان بسیار خاطره‌انگیز باشد. آبنبات یا کندی یکی از خوراکی‌هایی است که کودکان همیشه برای آن مشتری هستند. این خوراکی را می‌توانید به عنوان هدیه شب یلدا برای کودکان و حتی بزرگسالان در نظر داشته باشید.

گیفت‌های خوراکی به همین سه نوع ختم نمی‌شوند. برای مثال از انواع نقل، اسمارتیز، ماکارون و … می‌توانید با سلیقه‌ی خودتان در نظر بگیرید. دومین دسته‌ی از گیفت‌های یلدایی که در نظر گرفته‌ایم، گیفت‌های تزئینی هستند. این گیفت‌ها نیز بسیار فراوان هستند، تنها کافی است چند دقیقه ذهنتان را مشغول فکر کردن به این موضوع اختصاص بدهید.

انواع گیفت شب یلدا - گیفت نمدی یلدا

گیفت‌های نمدی

نمد یکی از پارچه‌های دوست داشتنی است که انگار فقط برای تهیه کاردستی ساخته شده است. با استفاده از نمد می‌توانید انواع مختلف گیفت‌های نمدی با موضوع یلدا در نظر بگیرد. این گیفت‌های نمدی حالتی تزئینی داشته و از آن‌ها به عنوان دکور می‌توان استفاده کرد.

انواع گیفت شب یلدا

المان‌های یلدایی

یلدا دارای نماد‌های بسیاری مانند انواع میوه‌های یلدایی سرخ نظیرِ هندوانه، انار، سیب سرخ و … است که المانِ و نسخه‌ی کوچک‌شده‌ی هرکدام از آن‌ها می‌توانند به عنوان یک گیفت تزئینی زیبا در نظر گرفته شوند.

عروسک، انواع گیفت بافتنی و گیفت‌های کاغذی می‌توانند به عنوان موارد دیگری از گیفت‌های تزئینی استفاده شوند. حالا می‌رویم سراغ سومین نوع از انواع گیفت شب یلدا، که حالتی کاربردی دارند و فرد گیرنده می‌تواند از آن استفاده کرده و به بیان ساده‌تر به درد او بخورد.

گیفت یلدا - دستبند شب یلدا

بدلیجات

بدلیجات البته اغلب برای افراد جوان‌تر و خانم‌ها در نظر گرفته می‌شود، اما می‌تواند یک هدیه‌ی به یاد ماندنی و با ارزش باشد. شما می‌توانید از انواع دستبندها به عنوان گیفت شب یلدا استفاده کنید.

انواع گیفت شب یلدا

گلدان کاکتوس

گیفتی که یک موجود زنده باشد، واقعا می‌تواند یک هدیه‌ی با ارزش باشد. این روزها استفاده از گلدان‌های کاکتوس یا همان گلدان‌های تبلیغاتی به عنوان گیفت بسیار مرسوم شده‌اند که یک رسم واقعا زیبا است. شما می‌توانید کاکتوس‌های با گلدان طرح یلدا خریداری کنید و در شب یلدا آن را به عنوان هدیه برای مهمانان در نظر بگیرید.

انواع گیفت شب یلدا - شمع یلدا

شمع یلدایی

هر چند شمع دیگر آن کاربرد قبلی را در بین افراد ندارد اما هنوز هم کسانی هستند که این وسیله‌ی کاربردی را فراموش نکرده‌اند و از آن به عنوان روشن کننده‌ی محیط در شرایط خاص استفاده می‌کنند. البته اگر حالت کاربردی آن را در نظر نگیرید، شمع‌ها می‌توانند به عنوان وسیله تزئینی نیز کاربرد داشته باشند. به عنوان یادبود شب یلدا برای مهمانان می‌توانید شمع‌هایی خاص با طرح و نمادهای شب یلدا خریداری کنید.

این گیفت‌ها و یادبودهای پیشنهادی شب یلدا توسط شوکوبرندز بود که خدمت شما معرفی شد. اگر ایده و نظر خاصی در این رابطه دارید آن را با ما در میان بگذارید. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *