شکلات

عوارض خوردن شکلات

نکات سفارش یا ساختن گیفت عروسی

عوارض خوردن شکلات چیست؟ آیا خوردن این خوراکی خوشمزه مشکلاتی به وجود می‌آورد؟ همان طور که می‌دانید شکلات یکی از خوراکی‌های بسیار پرطرفدار و محبوب در جهان است اما مصرف بیش از حد این خوراکی خوشمزه همانند همه محصولات غذایی سبب آسیب به قسمت‌های مختلف بدن می‌شود. در ادامه به بررسی کامل‌تر این موضوع و معرفی چند خوراکی به عنوان جایگزین مناسب برای شکلات می‌پردازیم.

پک هدیه مدیریتی با امکان شخصی سازی

عوارض خوردن شکلات چیست؟

همان طور که اشاره شد، شکلات به عنوان یک خوراکی بسیار محبوب در جهان شناخته می‌شود. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف بیش از حد شکلات عوارض بسیار جدی خواهد داشت که در ادامه این عوارض را بررسی می‌کنیم:

  • اضافه وزن: همان طور که می‌دانید، شکلات از موادی همچون کاکائو، شکر و مواد دیگر تهیه می‌شود و مقدار بسیار زیادی قند دارد؛ علاوه بر این موضوع شکلات حاوی چربی نیز است، بنابراین مصرف بیش از حد شکلات سبب ایجاد مشکل اضافه وزن در بدن می‌شود.
  • مشکلات گوارشی: یکی دیگر از عوارضی که خوردن بیش از حد شکلات دارد، ایجاد مشکلات گوارشی در بدن است زیرا حجم چربی در خون افزایش پیدا می‌کند و مشکلاتی همچون دل درد و سوزش معده را ایجاد می‌کند.
  • قند خون: مصرف بیش از حد شکلات سبب افزایش میزان قند موجود در خون می‌شود؛ زیرا شکلات قند بسیار زیادی دارد و در صورت مصرف بیش از حد شکلات امکان ابتلا به مشکل دیابت نیز وجود دارد.
  • میگرن: ترکیبات موجود در شکلات، به ویژه کافئین بسیار زیاد آن باعث ایجاد مشکل میگرن می‌شود. همچنین اگر فردی از قبل به مواد درون شکلات همانند گلوتن حساسیت داشته باشد امکان ابتلای فرد به این مشکلات افزایش می‌یابد.
  • افزایش خطر ابتلا به مشکلات قلبی: از جمله عوارض خوردن شکلات بیشتر از حد تعادل، افزایش مقدار کلسترول بد در بدن خواهد بود که این موضوع موجب ایجاد عوامل خطرساز برای بروز بیماری‌های قلبی همانند سکته قلبی می‌شود.

معرفی خوراکی‌های جایگزین برای شکلات

معرفی خوراکی‌های جایگزین برای شکلات

همان طور که گفته شد، مصرف به اندازه شکلات برای بدن لازم و ضروری است اما مصرف بیش از حد آن سبب ایجاد عوارضی می‌شود که به صورت کامل آن‌ها را بررسی کردیم. به همین دلیل باید در کنار شکلات خواص را که همانند شکلات خواص‌های متعددی دارند، مصرف کرد تا علاوه بر مصرف به اندازه شکلات، بتوان از خواص و فواید خوراکی‌های دیگر بهره برد. جالب است بدانید که برخی از شکلات‌ها  با برخی از این خوراکی‌ها ترکیب می‌شوند تا خواص بیشتری داشته باشند. حتی اگر شما به دلایلی نمی‌توانید شکلات مصرف کنید امکان استفاده از این موارد جایگزین را خواهید داشت. در ادامه به بررسی این خوراکی‌ها می‌پردازیم:

  • میوه خشک: انواع خوراکی‌های خشک شده همانند خرما، زردآلو، موز، آلو و… به عنوان یک جایگزین مناسب برای شکلات شناخته می‌شوند؛ زیرا خوراکی‌های خشک شده همانند شکلات، سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر هستند و وجود این مواد در بدن لازم و ضروری است که سبب حفظ سلامتی بدن می‌شوند.
  • پنیر‌های سفید: پنیر‌های سفید همانند پنیر فتا، موتزارلا، ریکوتا و… یکی دیگر از خوراکی‌هایی هستند که به عنوان جایگزین مناسب برای شکلات شناخته می‌شوند زیرا پروتئین بسیار بالایی دارند و سرشار از کلسیم هستند.
  • تخم مرغ آب پز: تخم مرغ آب پز شده از پروتئین و ویتامین‌های بسیار بالایی برخوردار است بنابراین می‌توانید برای صبحانه خود از این خوراکی به جای شکلات استفاده کنید. اگر در کنار این خوراکی کمی سبزیجات تازه نیز همانند گوجه، خیار و… مصرف کنید؛ فیبر مورد نیاز بدن خود را نیز تامین می‌کنید.
  • پاپ کورن: به عنوان میان وعده انتخاب پاپ کورن به جای شکلات بسیار معقول‌تر است زیرا پاپ کورن نسبت به شکلات چربی و کالری کمتری دارد بنابراین ارزش غذایی بالاتری نسبت به شکلات دارد.
  • میوه و سبزیجات تازه: مصرف میوه و سبزیجات تازه همانند توت فرنگی، آووکادو و… یک جایگزین مناسب برای شکلات است زیرا چنین موادی سرشار از فیبر، انواع ویتامین‌ها و… هستند.

اقدامات مجموعه شوکوبرندز

درمورد عوارض خوردن شکلات صحبت کردیم، حال اگر قصد تهیه شکلات را دارید می‌توانید از شوکوبرندز کمک بگیرید. شوکوبرندز یک مجموعه موفق در زمینه تهیه باکس‌های شکلات و شکلات سفارشی است. این مجموعه شکلات‌های بسیار خاص و جذابی را بر اساس پیشنهاد دلخواه مشتریان تهیه می‌کند. در کنار شکلات شما می‌توانید اقلام دیگری را برای باکس مورد نظر خود در نظر بگیرید؛ مواردی همچون میوه خشک، آجیل، دمنوش‌های متنوع و … . شما می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه انواع شکلات را در تمامی طعم‌ها مشاهده کنید و سفارش خود را انجام دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *