شکلات

دسر شکلاتی یخچالی

طرز تهیه برخی از دسر‌های شکلاتی یخچالی

دسر شکلاتی یخچالی موضوعی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم پس با ما همراه باشید. این دسر‌های شکلاتی در یخچال یا فریزر نگهداری می‌شوند و به همین دلیل، این دسرها بسیار خنک و سرد هستند. این دسر‌ها همانند دسر‌های عادی تهیه می‌شوند ولی تفاوت آن‌ها در این است که حتماً برای سرو آن‌ها باید، پس از آماده شدن دسر، آن را به مدتی در یخچال یا فریزر بگذارید تا خنک شود و سپس میل کنید. از چنین دسر‌هایی معمولاً در فصل گرم استفاده می‌شود زیرا علاوه بر خنک بودن، دارای مواد مغذی و سالمی مانند شکلات، انواع میوه‌ها و انواع مغز‌ها هستند که وجود چنین خوراکی‌هایی سبب رفع گشنگی افراد نیز می‌شود.

دلیل استفاده از دسر‌ شکلاتی یخچالی

استفاده از چنین دسر‌هایی، می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که مهم‌ترین دلایل آن‌ها عبارتند از:

  • خنک و سرد: همان طور که اشاره شد؛ وجود این ویژگی باعث شده است تا این دسر‌ها در فصل‌های گرم، طرفداران بسیار زیادی پیدا کند همچنین خنک بودن این دسر‌ها باعث می‌شود تا طعم دسر عوض نشود و تازه بماند.
  • طعم و مزه: شکلات به تنهایی طعم دلنشینی دارد که وجود آن در دسر‌ها و ترکیب آن با مواد دسر باعث می‌شود تا دسر شکلاتی به خصوص دسر شکلاتی یخچالی مورد پسند افراد زیادی قرار بگیرد.
  • قابلیت تهیه و نگهداری: این دسر‌ها به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه می‌شوند و به علت نگهداری این دسر‌ها در یخچال، چنین دسر‌هایی دیر‌تر خراب می‌شوند و به همین دلیل این دسر‌ها گزینه مناسب برای ‌مجالس یا مراسمات به شمار می‌آیند.
  • تنوع: در این دسر‌ها، شما می‌توانید با اضافه یا حذف خوراکی‌هایی، دسر محبوب و مورد پسند خود را تهیه کنید. این موضوع باعث می‌شود که از خوردن دسر خود احساس لذت بخشی داشته باشید.

طرز تهیه برخی از دسر‌های شکلاتی یخچالی

در این مطلب چند مورد از این دسر‌های یخچالی را بررسی می‌کنیم پس با ما همراه باشید:

  1. کاپ کیک: این دسر یکی از محبوب‌ترین دسر‌های یخچالی است که برای تهیه آن باید مراحل زیر را انجام دهید:
  • در ابتدا شکلات‌ها را با حرارت غیر مستقیم ذوب کنید.
  • سپس خامه را با حرارت غیر مستقیم ذوب کنید تا حالت مایع بگیرد.
  • در یک ظرف تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به خوبی ترکیب کنید؛ در ادامه به آرامی خامه آب شده را به این ترکیب اضافه کنید. سپس پودر کاکائو را به این مخلوط اضافه کنید و به خوبی ترکیب کنید تا یک خمیر شکلاتی حاصل شود.
  • مواد آماده شده را در قالب‌های کاپ کیک بریزید. سپس کاپ کیک‌ها را، حداقل به مدت دو ساعت داخل یخچال قرار دهید.
  • در آخر برای گارنیش توصیه می‌شود از خامه تازه یا تکه‌های شکلات استفاده کنید. توجه داشته باشید برای لذت بیشتر باید کاپ کیک را سرد مصرف کنید.

دسر-شکلاتی-یخچالی

  1. دسر شکلاتی یخچالی پاناکوتا: دسر شکلاتی پاناکوتا یک دسر ایتالیایی بسیار محبوب است و برای تهیه آن باید مراحل زیر را انجام دهید:
  • در یک ظرف شیر، شکر و عصاره وانیل ترکیب کنید و سپس آن را بر روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملاً شیر گرم شود و شکر حل شود.
  • در همین حین شکلات را به مخلوط اضافه کنید (ترجیحاً از شکلات تلخ استفاده کنید) و به خوبی ترکیب کنید تا شکلات کاملآ ذوب شود.
  • ژلاتین را در یک ظرف آب سرد قرار دهید تا نرم شود؛ سپس ژلاتین را به مخلوط قبلی اضافه کنید و به خوبی ترکیب کنید.
  • سپس مواد حاصل شده را در قالب‌های دلخواه بریزید و حداقل چهار ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً شکل بگیرد و خنک شود.
  • در آخر برای گارنیش پیشنهاد می‌شود که از شکلات رنده شده یا انواع میوه‌های تازه استفاده کنید.

اقدامات مجموعه شوکوبرندز چیست؟

مجموعه شوکوبرندز یک مجموعه موفق در عرصه شکلات‌ها است که در زمینه چاپ طرح یا نوشته دلخواه بر روی شکلات فعالیت می‌کند. شما می‌توانید از طریق سایت این مجموعه سفارشات خود را ثبت کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن سفارش خود را دریافت کنید. همچنین لازم به توضیح است که شما هیچ محدودیتی برای سفارشات خود نخواهید داشت و این موضوع باعث می‌شود تا افراد برای میهمانی‌های خود یا شرکت‌ها برای تبلیغات مجموعه خود، بتوانند از این شکلات‌ها استفاده کنند. در آخر شما می‌توانید با مراجعه به سایت شوکوبرندز، بسته شکلات دلخواه خود را با طعمی فوق‌العاده در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید و یک تجربه دلنشین از خوردن این شکلات‌های خوشمزه کسب کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *