مناسبت ها

بهترین روش تغذیه برای مزاج گرم در رمضان

خصوصیات افرادی که دارای مزاج گرم هستند

اگر می‌خواهید با بهترین روش تغذیه برای مزاج گرم در رمضان ۱۴۰۲ آشنا شوید این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در ابتدا باید خصوصیات این افراد را بدانیم سپس تغذیه‌های مورد نظر برای این افراد را در ماه رمضان مورد بررسی قرار دهیم پس با ما همراه باشید. افرادی که دارای مزاج گرم هستند به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • دسته اول کسانی هستند که مزاج گرم و خشک دارند
  • دسته دوم کسانی هستند که مزاج گرم و تر دارند

خصوصیات افرادی که دارای مزاج گرم هستند

در ابتدا خصوصیات افرادی که دارای مزاج گرم و خشک هستند را بررسی می‌کنیم:

  • این افراد اغلب لاغر اندام هستند که استخوان‌های کشیده و محکمی دارند.
  • خواب بسیار کمی دارند و وزن آن‌ها تغییر خاصی نمی‌کند.
  • نبض تندی دارند و گرمای بدن آن‌ها زیاد است.
  • این افراد خلق و خوی تند و عصبی دارند و به شدت عجله‌ای و شتاب زده هستند.

اینک خصوصیات افرادی که دارای مزاج گرم و تر هستند را بررسی می‌کنیم:

  • اغلب این افراد گرایش به چاقی دارند و نسبت به دیگر مزاج‌ها گوشت بدنشان بیشتر است. چاقی آن‌ها با اضافه شدن گوشت بدنشان شکل می‌گیرد اما در صورت مصرف بیش از حد خوراکی‌هایی با مزاج سرد، چاقی آن‌ها با اضافه شدن چربی به ناحیه‌هایی از بدن مانند اطراف شکم، ران‌ها و سایر اندام رخ می‌دهد.
  • آوند‌ها و عروق بدنشان گشاد‌تر و غلبه خون در آنان بسیار زیاد رخ می‌دهد. همچنین بافت‌های بدنشان نرم و مرطوب است و خون سازی در آن‌ها زیاد است.
  • خواب‌های خوب و عمیقی دارند و سریع به خواب می‌روند، خر و پف آن‌ها در خواب از دیگر مزاج‌ها بیشتر است. خلق و خوی آن‌ها نرم و مهربانانه‌تر از دیگر مزاج‌ها است.
  • نبض این افراد محکم، پر و بسیط می‌زند و گرمای بدنشان زیاد است.

بهترین روش تغذیه برای مزاج گرم در رمضان ۱۴۰۲

در ابتدا برای مزاج گرم و خشک را بررسی می‌کنیم:

  • این افراد در ایام رمضان باید از خوراکی‌های در ادامه آمده دوری کنند تا بتوانند بهتر روزه بگیرند:غذا‌های خشک و تنقلات مانند گردو، بادام، سنجد، فندق، نه دیگ برنج، سرخ کردنی‌ها، پفک، چیپس، انواع بیسکویت‌ها، شیرینی‌های قنادی و اینگونه موارد.
  • مصرف شیر برای این افراد مفید است (البته اگر شیر محلی باشد، خیلی بهتر است)
  • مصرف غذاهای لعاب دار و شورباها برای این افراد مناسب است.
  • از مصرف خوراکی‌های نفخ دار پرهیز کنید و در صورت استفاده از آن‌ها، از مصلحات استفاده کنید. به عنوان مثال در صورت استفاده از عدس، آن را با پودر آویشن مصرف کنید. البته لازم به ذکر است چون مزاج این افراد گرم و خشک است باید تا حد امکان از ادویه‌ها استفاده نکنند چون ادویه‌هایی مانند دارچین، زیره و زنجفیل خود گرم و خشک هستند و استفاده از این ادویه‌ها موجب افزایش مزاج گرم و خشک بدن می‌شود که این مورد خوب نیست.

اکنون روش مناسب برای مزاج گرم و تر را بررسی می‌کنیم:

بهترین-روش-تغذیه-برای-مزاج-گرم-در-رمضان

حجم غذای خود را کم کنید و غذا‌های خشک و کم حجم مصرف کنید مانند خروس جوان محلی، جوجه مرغ محلی، کباب بره گوسفند با پودر سماق، کباب یا خورشت گوشت کبک یا بوقلمون یا شترمرغ و اینگونه موارد، ماهی سفید کپور و بقیه ماهی‌ها (که قبل از پخت در پودر زنجفیل یا دارچین، زیره، انیسون شیرین و آب لیمو ترش گذاشته شده باشد و به صورت کباب یا بخارپز و یا قلیله ماهی پخته شود). غذا‌هایی مانند برنج، نان و گشت گاو را کمتر مصرف کنید. از میوه و سبزیجات دارای مزاج سرد استفاده کنید (به خصوص مزاج سرد و خشک). سبزی‌هایی با مزاج سرد و خشک عبارتند از: لوبیا سبز، کاهو، گشنیز، خرفه، ترب، برگ ترب سیاه یا سفید یا قرمز، برگ نرم انگور، ریواس و کاسنی. میوه‌هایی با مزاج سرد و خشک عبارتند از: خربزه، ازگیل، زالزالک، آلبالو، گیلاس، غوره، انار، انگور میخوش، لیمو ترش، پرتقال، گریپ فروت، سیب و به.

همچنین لازم به ذکر است میوه‌هایی که مزاج سرد و مرطوب دارند، کمتر مصرف کنید. در صورت بیش از حد استفاده کردن آن‌ها بهتر است با مصلحات مربوطه، آن‌ها را مصرف کنید.

همچنین مصرف میوه و سبزیجات نسبت به غذا‌‌های پختنی و گوشتی در این افراد توصیه می‌شود. در آخر برای از بین بردن عطش خود می‌توانید از سویق عدس (پودر عدس خشک به همراه شکر که به صورت قاووت است)، آب انار، رب انار، رب ریواس و رب آلبالو استفاده کنید. موارد ذکر شده بهترین روش تغذیه برای مزاج گرم در رمضان ۱۴۰۲ از نوع مزاج گرم و تر بودند.

اقدامات مجموعه شوکوبرندز چیست؟

مجموعه شوکوبرندز، در زمینه چاپ لوگو دلخواه بر روی شکلات‌ها فعالیت می‌کند. شکلات‌های این مجموعه موفق بسیار دلنشین و دلچسب هستند که موجب رضایت مشتریان شده و ذهنیت مثبتی درباره‌ این مجموعه شکل گرفته است. همچنین شما می‌توانید برای خرید شکلات به سایت شوکوبرندز مراجعه کنید تا شکلات و بسته بندی خود را انتخاب کنید. مجموعه شوکوبرندز بسته بندی‌های زیبا و بسیار شکیلی دارد که متناسب با هر سلیقه و مناسبتی است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *