مناسبت ها

بهترین روش تغذیه برای مزاج سرد در رمضان

بهترین-روش-تغذیه-برای-مزاج-سرد-در-رمضان

بهترین روش تغذیه برای مزاج سرد در رمضان ۱۴۰۲ موضوعی است که ما در این مقاله به آن می‌پردازیم. سرد مزاج‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • افرادی که مزاج سرد و تر دارند
  • افرادی که مزاج سرد و خشک دارند

در ابتدا کمی از خصوصیات این نوع افراد را مورد بررسی قرار می‌دهیم سپس تغذیه‌های مناسب برای این نوع از افراد را بیان می‌کنیم.

خصوصیات افراد سرد مزاج چیست؟

افرادی که مزاج سرد و خشک دارند، احساساتی هستند. این نوع افراد گاهی خیلی لاغر و زمانی خیلی چاق هستند که به این مورد سوداوی مزاج می‌گویند. پوست اینگونه افراد خشک و بسیار حساس است و انسداد عروقی آن‌ها نسبت به دیگر مزاج‌ها بیشتر است و اشتهای نامرتبی دارند و همیشه کمی از خوراکی در دسترس را امتحان می‌کند.

خصوصیات افرادی که مزاج سرد و تر دارند، از نظر ظاهری بسیار پر خواب هستند که بسیار به چاقی گرایش دارند و به اینگونه افراد بلغمی مزاج‌ها می‌گویند. این نوع از افراد چاقی‌هایشان با افزایش چربی‌های اضافه در بدن شکل می‌گیرد. این افراد تنبل، پر خواب و کم تحرک هستند. این افراد فراموش کار هستند و حرکات بسیار آرامی دارند. گرما را دوست دارند ولی از سرما دوری می‌کنند. در ادامه خوراکی‌های مناسب برای ماه رمضان را برای این افراد بررسی می‌کنیم.

توصیه‌هایی به منظور بهترین روش تغذیه برای مزاج سرد در رمضان ۱۴۰۲

در ابتدا توصیه‌هایی در ایام ماه رمضان را برای مزاج سرد و تر بررسی می‌کنیم: توصیه برای افراد روزه دار این نوع از مزاج این است که از خواب زیاد دوری کنید و در نیمه شب ساعاتی مشغول به مطالعه یا عبادت شوید. خواب روز برای آن‌ها مفید نیست و فقط به مدت سی الی شصت دقیقه در ظهر بخوابند. بعد از سحر به هیچ وجه نخوابید و حداقل ۱.۵ ساعت بعد از سحری بخوابید. سعی کنید خواب بعد از سحری بسیار کوتاه باشد. حجم غذایتان را کاهش دهید و از خوراکی‌های خشک و کم حجم بیشتر استفاده کنید. مصرف خشکبار برای این نوع از افراد بسیار مفید است.

توصیه‌هایی برای افرادی با مزاج سرد و خشک برای ایام ماه رمضان: از مصرف خوراکی‌های خشک به شدت پرهیز کنید و از خشکبار کمتر استفاده کنید. خوراکی‌هایی که مزاج گرم و تر دارند بیشتر مصرف کنید. به عنوان مثال شربت‌های لعاب دار با مزاج گرم بسیار مفید هستند که برخی از این شربت‌ها شامل: شربت سکنجبین عسلی، شربت اسطوخودوس و نعنا، شربت بالنگو، کمپوت بالنگ، سیب و گلابی هستند.

 تغذیه مناسب مزاج سرد و خشک

غذاهایی مانند خورشت اردک، غاز، گوشت گوساله ( بسیار جوان) که با ادویه جات گرم پخته شود، پرندگان شکاری، گوشت گوسفند، خوراک میگو، غذاهای سنتی مانند شیر برنج عسلی، حریره بادام، شله زرد زعفرانی یا دارچینی و امثال اینگونه خوراکی‌ها برای این افراد بسیار مفید است.

میوه و سبزیجاتی برای این افراد مناسب است که مزاج گرم داشته‌ باشند. به عنوان مثال میوه‌های خربزه، انگور، آناناس، انجیر سفید یا قرمز، توت سفید و سبزیجات گرم مانند مرزه، تلخون، تره، ریحان سبز یا بنفش، پیازچه، شوید، شاهی، برگ و ساقه نرم کرفس، کنگر که به صورت خام یا پخته مصرف می‌شود.

 تغذیه مناسب مزاج سرد و خشک

همچنین دمنوش‌های مفید برای این افراد عبارتند از: گل گاو زبان، بابونه، گزنه، اسطوخودوس، نعناع، پونه و اینگونه موارد که با عسل یا شیرینی‌های دیگر سرو می‌شوند. به طور کلی افرادی که مزاج سرد دارند، توصیه می‌شود که خوراک‌های گرم مانند عسل، انجیر، مویز، کشمش و اینگونه موارد را مصرف کنند تا توان آن‌ها برای روزه داری بیشتر شود.

 تغذیه مناسب برای مزاج سرد و تر

میوه و سبزیجات مناسب برای این افراد در ایام رمضان عبارت است از میوه و سبزیجات با مزاج گرم و خشک به خصوص میوه‌هایی که به گرمی گرایش دارند؛ مانند خرما، گردوی تازه یا خشک، انجیر، سیب، زالزالک، انگور، خربزه و سبزیجات گرم هم که در مطالب بالا گفته شد و به عنوان بهترین روش تغذیه برای مزاج سرد در رمضان ۱۴۰۲ در بخش سرد و تر قرار می‌گیرند.

غذا‌های مناسب برای این افراد در ایام رمضان، غذا‌هایی مانند کباب کبک یا بلدرچین یا گنجشک و یا کبوتر، کباب گوشت شتر و خورشت‌های این گوشت است‌ که با افزودن موادی مثل غوره، ریواس، رب انار، گداخته (شامل خشکبار بو داده و به صورت نیم کوب یا کاملا پودر شده است که با عسل شیرین می‌شود) مناسب‌تر نیز می‌شود. به طور مثال غذای فسنجان به دلیل داشتن گردو، رب انار و گوشت؛ یکی از مناسب‌ترین غذا‌ها است.

اقدامات مجموعه شوکوبرندز چیست؟

این مجموعه موفق در زمینه چاپ طرح دلخواه مشتریان خود بر روی شکلات‌ها خدماتی را انجام می‌دهد. همچنین مجموعه شوکوبرندز شکلات‌هایی با طعم‌های مختلفی دارد که با بسته بندی‌های زیبا و شکیلی به مشتریان خود ارائه می‌کند. لازم به ذکر است که شما در این ایام می‌توانید با مراجعه به سایت شوکوبرندز سفارش خود را ثبت کنید. همچنین شکلات یکی از خوراکی‌هایی است که مزاج گرمی دارد و برای افرادی که مزاج سردی دارند، بهترین روش تغذیه برای مزاج سرد در رمضان ۱۴۰۲ نیز محسوب می‌شود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *