شکلات

با برندهای معروف شکلات بیشتر آشنا شوید

برندهای معروف شکلات

آشنایی با برندهای معروف شکلات را در این مقاله بخوانید. برای اولین بار حدود ۱۵۰۰ سال پیش، انسان‌ها شروع به استفاده از شکلات کردند. البته نمی‌توان نام ماده‌ای که در آن زمان استفاده می‌شد را شکلات گذاشت، زیرا بسیار متفاوت از محصولاتی بود که هم‌‎‌اکنون می‌بینیم.

سال ۵۰۰ میلادی قبایل مایا در مکانی که امروزه جنوب کشور مکزیک است، کاکائو را کشف کردند. آن‌ها با استفاده از دانه‌های برشته‌ی کاکائو، آب و چندین ماده‌ی دیگر یک نوع نوشیدنی تهیه می‌کردند که در واقع مزه‌ای شبیه به شکلات داشت. در سال ۱۸۷۵ با استفاده از شیر امکان ساخت ماده‌ای نرم‌تر و خوش‌مزه‌تر فراهم شد. شکلات از معدود ماده‌های غذایی است که تا مدت‌ها انسان را بدون خوردن چیزی دیگر زنده نگه می‌دارد. در واقع اگر در جایی گرفتار شدید که امکان دسترسی به غذا به هیچ وجه ممکن نبود، اگر همراه خود شکلات داشته باشید احتمال زنده ماندن‌تان بسیار زیادتر می‌شود.

سفارش آنلاین شکلات با بهترین کیفیت

علاوه بر این، مزه‌ی خاص و شیرین آن افراد بسیاری را در اقصی نقاط جهان به خود جذب کرد. از همین رو تعداد برندهای شکلات نیز رفته رفته افزایش پیدا کرد، برندهایی که هر کدام تلاش می‌کنند طعم‌های مختلف کاکائو را به مشتریان علاقه‌مند در سراسر جهان ارائه کنند. در این مطلب می‌خواهیم تعدادی از برندهای معروف شکلات در سراسر جهان را معرفی کنیم.

کیت‌کت

کیت‌کت یکی از مشهورترین برندهای معروف شکلات و کمپانی‌های شکلات‌سازی جهان است که شهرت بسیار بالایی دارد. حتی اگر زیاد اهل خوردن شکلات نباشید، مطمئنا نام کیت کت را بارها شنیده‌اید. کمپانی‌ کیت‌کت از ترکیب عسل، کارامل و میوه به ساخت شکلات‌هایی ترد، شکننده و ویفری می‌پردازند. کیت‌کت از سه لایه تشکیل شده که لایه‌ی بیرونی آن را شکلات پوشانده است. این شرکت برای اولین بار در انگلیس تاسیس شد، اما بعدا در سال ۱۹۸۸۸ توسط شرکت نستله خریداری شد و امروزه توسط همین شرکت در سراسر دنیا عرضه می‌شود.

 

لیندت اند اشپرونگلی

شرکت لیندت اند اشپرونگلی در سال ۱۸۴۵ توسط دیوید اشپرونگلی در دهکده‌ای نزدیک زوریخ(در سوئیس) راه‌اندازی شد و در حال حاضر بیش از ۶ کارخانه در سراسر جهان دارد. مزه‌ی دسر مانند آن که ترکیبی از شیر، گردو و برخی طعم‌های میوه‌ای است، آن را به شکلاتی محبوب برای زنان و بچه‌ها تبدیل کرده است.

 

کدبری

کدبری با سابقه‌ی نزدیک به ۲۰۰ سال اولین شکلاتی است که در تاریخ به شکل کنونی از آن استفاده شد. این شکلات ترکیبی از شیر، میوه، شکر و خامه است و کره‌ی کاکائویی آن در کمترین میزان قرار دارد. شرکت کدبری در سال ۱۸۲۴۴ توسط جان کدبری در بریتانیا تاسیس شد و دفتر مرکزی آن هم‌اکنون در لندن قرار دارد. کدبری به دلیل طعم، مزه و طراحی زیبایش همواره مورد علاقه‌ی همه‌ی اقشار جامعه بوده است.

 

تابلرون

شکلات‌های تابلرون در سال ۱۹۰۸ در سوئیس توسط تئودور تابلر طراحی شد. تابلر به همراه پسرعموی خود امیل باومن شکلات‌های شیری خاصی را طراحی کردند که بابادام و عسل ترکیب شده بودند. آن‌ها این شکلات‌ها را از همان ابتدا به شکل مثلثی ساختند که نمادی از کوه ماترهورن مابین مرزهای سوئیس و ایتالیا بود. تابلرون از برندهای معروف شکلات در دنیاست.

 

مارس

این شرکت که امروزه دفتر مرکزی آن در آمریکا قرار دارد، برای اولین بار سال ۱۹۱۱ توسط فرانکلین مارس در واشنگتن راه‌اندازی شد. موسس این شرکت دچار فلج اطفال بود، برای همین نمی‌توانست مثل سایر هم‌سن و سال‌های خود فعالیت‌های اجتماعی داشته باشد، لذا همراه مادر خود به پختن شیرینی می‌پرداخت. در سال ۱۹۱۱ شروع به فروختن شیرینی‌ها و آب‌نبات‌هایش کرد. اما زمان اصلی تاسیس این کارخانه را سال ۱۹۳۲ می‌دانند؛ زمانی‌که فورست پسر فرانکلین تولید این محصول را در انگلیس آغاز کرد. شکلات‌های مارس اغلب ترکیبی از کاکائو، عسل، کارامل و بادام است که در کنار بسته‌بندی‌ زیبای این محصول طعم فوق‌العاده‌ای نیز به آن می‌بخشد.

 

دومینگو گیر اردلی

این برند توسط یک صنعتگر ایتالیایی در سال ۱۸۵۲ تاسیس شد، دومینگوگیراردلی یکی دیگر از باکیفیت‌ترین برندهای شکلات طی چندین سال بوده است. برای تهیه‌ی این نوع از شکلات شیر، کاکائو، کارامل و خامه‌ی سرد را ترکیب می‌کنند و نوعی شکلات جادویی از آن می‌سازند. در این نوع از شکلات کاکائو در کمترین میزان خود به کار برده می‌شود. و از کارامل نیز برای ایجاد اشکال خیره کننده روی شکلات استفاده می‌شود. این برند هم‌اکنون طرفداران بسیار زیادی در اقصی نقاط جهان دارد و یکی از جالب‌ترین نکات در مورد این برند سازماندهی جشنواره‌ی شکلات است که هر ساله برگزار می‌شود.

 

پتچی

شکلات‌های پتچی را می‌توان از لحاظ بسته‌بندی‌، بهترین برند شکلات دانست. با این حال، بهترین بودن پتچی را نمی‌توان فقط به استایل زیبای آن نسبت داد، بلکه ترکیب جادویی شیر، مغز میوه، کاکائو و طعم خوشمزه و آبکی آن باعث می‌شود همه دوست داشته باشند این شکلات‌ها را امتحان کنند. پتچی در اصل سوئیسی و بلژیکی است و با بسته‌بندی بی‌نظیر اغلب به عنوان هدیه خریداری می‌شود. از همین رو در سال گذشته بیشترین میزان فروش را بین برندهای شکلات داشته است.

 

گلکسی

شکلات گلکسی (که معمولا با نام dove هم شناخته می‌شود) متعلق به کشور انگلیس و از برندهای معروف شکلات است، اما در سراسر کشورهای جهان نمایندگی‌های فعال دارد. گلکسی که در سال ۱۹۸۶ تاسیس شده است یکی از معتبرترین برندهای شناخته شده است که از تنوع بسیار بالایی مثل شکلات مغزدار، شکلات شیری، شکلات کاراملی، اسنیکرز و … برخوردار است. راز طعم خاص شکلات‌های گلکسی در ترکیب شیر با طعم‌های میوه‌ای مختلف نهفته است.

 

گیلیان

این شرکت بلژیکی از سال ۱۹۶۰ تاسیس شده است و با توجه به استانداردهای بین‌المللی فعالیت می‌کنند. شکلا‌ت‌های این برند به دلیل ترکیب استثنایی کره کاکائو (که از دانه‌های کاکائو بلژیکی گرفته می‌شود) و فندق طعم بسیار متفاوتی دارند. کره کاکائو که در شکلات‌های گیلیان به میزان ۱۰۰۰ درصد خالص استفاده می‌شود، به هنگام ذوب شدن در دهان طعم خامه‌ای خاصی در شکلات ایجاد می‌کند.

 

فررو راچر

فررو یکی از مشهورترین برندهای شکلات‌ ایتالیایی است، این برند طی سالیان متمادی جزو برترین برندهای شکلات بوده است. این شکلات‌ها نه فقط به خاطر کیفیت بلکه به دلیل ظاهری زیبا و تنوع محصولات همواره مورد توجه بوده است. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به شکلات‌های توپی، مون چری و رافائلو که از کرم نارگیل درست شده اشاره کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *