شکلات بیسکوئیت تبلیغاتی یک محصول خوراکی است که به منظور تبلیغات، برندینگ و بازاریابی تولید میشود. این محصول با استفاده از طرحها و نوشتههای مورد نظر سازمانها و شرکتها سفارشی سازی میشود. شرکتها و مجموعهها از این محصول به عنوان هدیه تبلیغاتی، جایزه مشتریان و ابزار ترویج فروش استفاده میکنند.
آرم و لوگوی شرکت یا سازمان شما به تعداد دلخواه بر روی شکلات
از هدیه تا ابزار بازاریابی؛ شکلات بیسکوئیت تبلیغاتی
این محصول پدیدهای است که مفهوم سنتی هدیهدهی را به استراتژی هوشمند بازاریابی تبدیل کرده است. این تحول با تغییر نگرش برندها نسبت به مشتریان رخ دادهاست. در واقع آنها به این نتیجه رسیدند که «مشتری دیگر یک شماره نیست، بلکه او مهمانی است که باید با تجربهای به یاد ماندنی پذیرایی شود». این تحول را میتوان مسیری ۴ مرحلهای دانست:
- عصر هدایای سنتی: در این عصر که حدود دهه ۷۰ میلادی تا دهه ۹۰ میلادی را در بر میگیرد؛ کالاهای عمومی همانند خودکار و تقویم به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده میشدند. این نوع هدایا قابلیت شخصی سازی نداشتند و به همین دلیل نیز تاثیر کوتاه مدتی داشتند.
- ظهور خوراکیهای تبلیغاتی: در این دوره که از سال ۲۰۰۰ میلادی آغاز شد، خوراکیهایی همچون شکلات و بیسکوئیت با چاپ ساده لوگو، مورد استفاده قرار گرفت. اما در این دوره تمرکز بر روی کمیت نسبت به کیفیت بیشتر بود.
- عصر سفارشی سازی: این دوران که از سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز شد با طراحیهای حرفهای و پیامهای اختصاصی بر روی خوراکیهایی همچون شکلات همراه بود؛ اما این موضوع برای کسب و کارهای کوچک با هزینههای بسیار بالایی همراه بود.
- ابزار استراتژیک (عصر امروزی): در این دوران با استفاده از دیجیتال مارکتینگ و تحلیلهای بازخوردها، این نوع محصولات پیشرفتهای زیادی داشتند. لازم به ذکر است برای موفقیت در این زمینه نیازمند خلاقیتهای بسیاری هستید تا بتوانید ذهن مخاطب را از میان محصولات دیگر به محصول خود درگیر کنید.
شکلات بیسکوئیت تبلیغاتی ابزار قدرتمند در بازاریابی
همان طور که اشاره شد، از این محصول خوراکی به عنوان یک ابزار بازیابی میتوان استفاده کرد. ترکیب جذابیت خوراکی و پیام تبلیغاتی توجه مخاطب را جلب میکند بنابراین این محصولات علاوه بر اینکه سبب جذب مخاطب میشوند، به صورت غیر مستقیم نیز نام برند را در ذهن مخاطب ماندگار میکنند. برخی از دلایل قدرت این ابزار بازاریابی عبارتند از:
- تاثیر احساسی: هدیه دادن خوراکی به ویژه خوراکیهایی همچون شکلات و بیسکوئیت سبب ایجاد حسی مثبت در مخاطب میشود و در نتیجه ارتباط عاطفی میان مخاطب و مجموعه شما برقرار میشود. این موضوع سبب وفاداری مخاطبان به مجموعه شما خواهد شد.
- قابلیت سفارشی سازی: از جمله هدایایی که میتوان آن را به صورت کامل سفارشی سازی کرد، شکلاتهای بیسکوئیتی هستند و شما این امکان را دارید که طراحی بسته بندی شکلات را متناسب با هویت برند خود تشکیل دهید.
- مقرون به صرفه: در مقایسه با هدایای تبلیغاتی دیگر، این محصول بسیار صرفه اقتصادی دارد؛ اما با توجه به هزینه کمی که دارد بازدهی بسیار بالایی در جذب مخاطب خواهد داشت.
شکلات بیسکوئیت تبلیغاتی، گزینه مناسب برای تبلیغات
ممکن است با خود تصور کنید که چرا شکلات باید در زمینه تبلیغات موثر واقع شود؟ جواب این سوال را میتوان در چند مورد خلاصه کرد:
- برتری روانشناختی: طبق تحقیقات صورت گرفته در موسسه علوم اعصاب آکسفورد، مصرف شکلات نواحی مرتبط با حافظه و لذت را در مغز فعال میکند و در نتیجه پیام برند شما عمیقتر در ذهن مخاطب ثبت میشود.
- برتری لجستیکی: شکلاتهای بیسکوئیت سفارشی، نسبت به محصولات تازه همانند میوهها از ماندگاری بالاتری برخوردار هستند. همچنین در حمل و نقل از خود مقاومت مناسبی در برابر ضربه و دما نشان میدهند و همچنین قیمت مناسبی نیز دارند.
- برتری اکولوژیک: امکان استفاده از مواد بازیافتی یا گیاهی در بسته بندی شکلاتها وجود دارد؛ بنابراین افرادی که دوستدار محیط زیست هستند؛ میتوانند برای مجموعه خود از این محصول استفاده کنند و آلودگی کمتری در محیط زیست ایجاد کند.
خدمات مجموعه شوکوبرندز
ما در این مطلب به بررسی شکلات بیسکوئیت تبلیغاتی پرداختیم. همان طور که بررسی کردیم، این محصول میتواند تاثیر بسزایی بر روی فروش و شناختن مجموعه شما داشته باشد؛ به همین دلیل لازم است این محصول از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد و برای این کار باید این محصول را نزد یک مجموعه معتبر سفارش دهید. پ
یشنهاد ما مجموعه شوکوبرندز است که سالهای بسیار زیادی در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت میکند و در طی این سالها با شرکتها و ارگانهای خصوصی و دولتی بسیار زیادی همکاری کرده است که این موضوع نشان از اعتبار این مجموعه است.