شکلات

دسر شکلات مجلسی

پودینگ شکلاتی

دسر شکلات مجلسی موضوعی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. این دسر‌ها با شکلات ساخته می‌شوند و معمولاً به صورت لایه‌ای هستند. به عنوان مثال در یک نوع از این دسر‌ها، یک لایه شکلات سپس کرم کاکائو و در آخر بیسکویت  قرار می‌گیرد. در تهیه این دسر‌ها از شکلات تلخ یا شیری استفاده می‌شود و برای زیبا جلوه دادن آن‌ها از انواع مغز‌ها مانند پسته و بادام، میوه‌ها استفاده می‌شود.

سفارش شکلات پذیرایی با طرح دلخواه شما

همچنین این دسر‌ها به صورت قطعه‌های کوچک که بسیار منظم برش خورده‌اند؛ در بازار یافت می‌شوند. این امر موجب شده تا این دسر‌ها به عنوان هدیه در مجالس و میهمانی‌ها بسیار کاربرد داشته باشد. این دسر‌های شکلاتی به علت ظاهری شکیل، طعم دلنشین و جذاب، یک انتخاب مناسب برای هدیه و پذیرایی به شمار می‌رود.

آشنایی با چند مورد دسر شکلات مجلسی

همان طور که اشاره شد، شما می‌توانید از این دسر به عنوان یک کادو برای هدیه دادن استفاده کنید. زیرا شکلات به دلیل داشتن طعمی جذاب، مورد رضایت همگان واقع شده؛ پس دسر شکلاتی نیز به عنوان یک دسر خوشمزه و خاص که دارای شکلات نیز است، می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده در مجالس و میهمانی‌ها باشد. برخی از دسر‌های شکلاتی خاص و مجلسی عبارتند از:

  1. دسر شکلاتی تیرامیسو: این دسر که یک دسر شکلاتی ایتالیایی می‌باشد، در میان مردم بسیار محبوب است. طرز تهیه این دسر شکلاتی به صورت مختصر در مراحل زیر گفته شده است:
  • تخم مرغ را به همراه قند در یک ظرف مخلوط کنید. سپس پنیر ماسکارپونه را به این مخلوط اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا ماده یک دست حاصل شود.
  • شکلات را با حرارت غیر مستقیم آب کنید و سپس آن را به مخلوط قبلی اضافه کنید و به خوبی آن‌ها را مخلوط کنید.
  • یک فنجان قهوه آماده کنید. (توصیه می‌شود قهوه را دم کنید و از قهوه فوری استفاده نکنید)
  • بیسکویت را به قهوه اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید (برای ترکیب بهتر می‌توانیم بیسکویت‌ها را از قبل پودر کنیم)
  • در آخر یک لایه از مخلوط اولی و سپس یک لایه از مخلوط دومی در ظرف یا قالب دلخواه می‌ریزیم و این کار را تا زمانی که کل ظرف پر شود تکرار می‌کنیم. در انتها می‌توانید یک دسر شکلات مجلسی بسیار خوشمزه داشته باشید.
  • توصیه می‌شود دسر را چند ساعتی داخل یخچال یا فریزر بگذارید تا کاملاً شکل بگیرد. همچنین برای گارنیش می‌توانید از توت فرنگی یا پودر کاکائو نیز استفاده کنید.
  1. دسر شکلاتی موس: این دسر لذیذ و خوشمزه است که طرز تهیه مختلفی دارد اما طرز تهیه کلی آن به شرح زیر می‌باشد:
  • شکلات را به روش حرارت غیر مستقیم ذوب کنید.
  • تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بزرگ بشکنید و با استفاده از میکسر آن را به خوبی به هم بزنید تا حجم آن افزایش یابد در همین حین قند را به آن نیز اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید تا کاملاً قند حل شود.

دسر-شکلات-مجلسی

  • در این مرحله شکلات ذوب شده را به مخلوط تخم مرغ و قند اضافه کنید و آن را به خوبی ترکیب کنید.
  • برای خوشمزه‌تر شدن می‌توانید به این مخلوط وانیل و دیگر مواد دلخواه را اضافه کنید.
  • در آخر مخلوط به دست آمده را درون قالب‌های دلخواه بریزید و آن را در یخچال یا فریزر قرار دهید تا شکل بگیرد.
  • همچنین برای گارنیش می‌توانید از شکلات‌های رنگی یا میوه استفاده کنید.

علت استفاده از دسر شکلات مجلسی

این دسرها می‌توانند به علت‌های زیر در مجالس و میهمانی‌های خاص مورد استفاده قرار بگیرند:

  • ظاهر زیبا: به علت تزئینات و طرح‌های خاص، ظاهر بسیار زیبایی دارند. داشتن ظاهر زیبا در این دسرها باعث شده تا در مجالس خاص جلوه‌ای ویژه به میهمانی افراد دهد.
  • تجربه لذت بخش: دسرهای شکلاتی به علت داشتن شکلات، مورد پسند عموم مردم قرار می‌گیرند. زیرا طعم لذیذ و دلنشینی دارند که خوردن آن‌ها باعث کسب تجربه دلنشینی می‌شوند.
  • استفاده به عنوان هدیه و یادبود: شما می‌توانید از این دسرها به عنوان یک هدیه نیز استفاده کنید؛ به عنوان مثال می‌توانید با چاپ طرح یا نوشته بر روی جعبه دسر‌ها یک هدیه خاص و جذاب به میهمانانتان دهید.

اقدامات مجموعه شوکوبرندز

این مجموعه موفق در زمینه چاپ طرح یا نوشته بر روی شکلات‌ها فعالیت می‌کند. همچنین در زمینه بسته‌های شکلاتی مجلسی می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه شکلات دلخواه خود را انتخاب کنید و با انجام کار‌هایی همچون طرح چاپ یا نوشته بر روی بسته بندی شکلات خود، آن را به یک هدیه مناسب نیز تبدیل کنید.

در آخر می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه سفارشات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید و تجربه دلنشین در خصوص شکلات و خوراکی‌های مربوط به آن را کسب کنید.

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *