شکلات, شکلات های سفارشی

پنج خاصیت شکلات تلخ که نمی دانستید

خاصیت شکلات تلخ به اندازه‌ای هست که مطالعات علمی پیرامون این خوراکی خوشمزه در حال افزایش است.

اشتباه نکنید شکلات تلخ فقط ترکیبی از شکلات و شیر نیست بلکه  ترکیبی از آنتی اکسیدان‌های بالقوه و موثری است که این خوراکی تلخ و شیرین را به یک غذای فوق‌العاده تبدیل کرده است.

در ادامه به ۵ حاصیت شکلات تلخ از سایت شوکو برند به شما معرفی می‌کنیم که شاید برای شما بسیار جالب و البته شگفت انگیز باشد.

 شکلات تلخ عاملی در پیشگیری از انواع سرطان

در سال ۲۰۱۶ در مجله علوم تغذیه به نتایج بسیار بالایی رسیدند که شکلات تلخ دارای ماده مغذی گیاهی فلانوئید است.

فلانوئید بمبی از آنتی اکسیدان است که وقتی مصرف شود بر روی بسیاری از مکانیزم‌های بدن تاثیر مثبت می‌گذارد.

خاصیت شکلات تلخ با دارا بودن آنتی اکسیدان بر روی رادیکال‌های آزادی ورودی به حدی تاثیرگذار است که می‌تواند لقب مبارز واقعی را به این شکلات داد.

یعنی با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد مثل انواع آلاینده‌های موجود در هوا، اشعه مضر خورشید، مواد غذایی مرتبط با فست فود همگی رادیکال‌های آزاد هستند.

این رادیکال‌ها بر سلول‌ها و نحوه کارکرد تاثیر می‌گذارند و تقسیمات سلولی را از حد تعادل خارج می‌کنند و ممکن است بیماری‌هایی چون سرطان شکل بگیرد.

شکلات تلخ روشی موثر که آزمون خود را تا حد زیادی پس داده است و برای پیشگیری از انواع سرطان تاثیرگذار خواهد بود.

خواص شگفت انگیز شکلات تلخ

تقویت حافظه

به دنبال مطالعات گسترده پیرامون خاصیت شکلات تلخ بر حافطه به این نتیجه رسیدند که شکلات با ۷۰ درصد کاکائو بر مغز انسان بیشترین تاثیر را دارد.

مغز انسان از سیستم عصبی پیچیده‌ای برخوردار است که با لذت و پاداش مرتبط است.

شکلات تلخ این مناطق را تحریک می‌کند و به خودی خود استرس و اضطراب کاهش می‌یابد و بنابراین آرامش مغز برای رسیدن به حل مسائل روزمره قابل پیش بینی‌تر و متعادل‌تر خواهد بود.

علاوه بر این شکلات تلخ باعث به وجود آمدن اتصالات سیناپسی جدید می‌شود که بر روی حافظه و پیشگیری از فراموشی نقش موثری ایفا می‌کند.

در کنار این مزایا فلانوئیدهای مذکور بر بخش‌هایی از عملکرد مغز حضور پیدا می‌کنند و چرخه عصبی مرتبط با افسردگی و حالات اضطراب را کاهش می‌دهند.

خاصیت شکلات تلخ : بهبود سطح قند خون و کاهش دیابت

خوردن مقادیر زیاد شکلات تلخ موجب پیشگیری از دیابت نمی‌شود اما با خوردن یک شکلات تلخ در روز که غنی از کاکائو می‌باشد، بر نحوه متابولیسم گلوکز تاثیر بالقوه‌ای دارد.

طبق مطالعات مقاومت به انسولین باعث افزایش گلوکز می‌شود که از نشانه‌های دیابت نوع دو است.

بنابراین خاصیت شکلات تلخ بر جلوگیری از دیابت را موثر بدانید و با خوردن حد متعادل آن از پیشگیری به این بیماری اقدام کنید.

خاصیت-شکلات-تلخ

تاثیر شکلات تلخ بر روده و کاهش وزن

خاصیت شکلات تلخ بر سیستم روده مورد مطالعه قرار گرفته است. درطول هضم شکلات مانند یک پری بیوتیک عمل می‌کند، پری بیوتیک نوعی فیبر است که رشد باکتری‌های سالم روده را تحریک می‌کند.

طبق مطالعات دانشگاه هارووارد هر چه تعدا این باکتری‌ها افزایش یابد، مواد مغذی بهتر جذب می‌شوند و یک متابولیسم سالم و کامل را خواهید داشت.

از طرفی خوردن شکلات بر سیستم و هورمون‌های ترشحی مغز به حدی اثرگذارد است که هورمون‌های گرسنگی را کاهش می‌دهد و به دنبال احساس سیری مقدار مصرف رژیم غذایی به تعادل می‌رسد و به وزن متعادل  خواهید رسید.

جوان ساز پوست

از دیگرخاصیت شکلات تلخ می‌توان به تاثیرش بر روی پوست اشاره کرد.

شاید جالب باشد که از دیگر تحقیقات دانشگاه هاروارد از دانشکده بهداشت عمومی چان لیستی از ویتامین‌ها و مواد معدنی شکلات تلخ تهیه شده است.

موادی مثل آهن، منگنز، منیزیم و مس برای پوست بسیار مفید هستند. به عنوان مثال منگنز در تولید و تحریک کلاژن که عامل قوام پوست است، حمایت  فراوانی می‌کند.

همان طور که ذکر شد آنتی اکسیدان بالا در شکلات تلخ موجب از بین رفتن یا کاهش رادیکال‌ها مرتبط با اشعه مضر حورشید است که برای پوست و پیشگیری از چین و چروک ایفای نقش اثرگذاری خواهد داشت.

بنابراین با مصرف به اندازه شکلات تلخ می‌توانید با تحرک کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست را بالا ببرید و از تاثیر اشعه فرابنفش خورشید تا حد زیادی پیشگیری به عمل آورید.

خاصیت شکلات تلخ و نتیجه

هر نوع ماده غذایی و هر نوع دارویی که برای بدن مفید باشد و حتی ویتامین‌ها باید با یک دستور صحیح مصرف شوند.

زیاده‌روی در هر نوع غذا، خوراکی و انواع ویتامین می‌تواند، نتایج عکس داشته باشد. بنابراین برای رسیدن به خاصیت شکلات تلخ بهتر است به مقدار مناسب به صورت روزانه در رژیم غذایی گنجانده شود.

شکلات‌های مربوط به شوکو برند طبق سفارش شما می‌تواند از شکلات تلخ تهیه شوند که می‌توانید برای سفارش شکلات تلخ اختصاصی خود با ما تماس بگیرید و سفارش خود را با شیک‌ترین و خاص‌ترین بسته‌بندی انجام دهید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *