شکلات های سفارشی

بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است؟

بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است؟

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است؟ شکلات یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های موجود در دنیا است. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این خوراکی وجود طعم‌های گوناگون است که هر فرد می‌تواند با توجه به علاقه خود طعم دلخواه خود را انتخاب کند. شکلات، یک خوراکی بسیار قدیمی است و قدمت بسیار زیادی دارد. امروزه با گذشت زمان و پیشرفت فناوری و تجهیزات، کشور‌های مختلفی توانسته‌اند طعم شکلات را لذیذتر و خوشمزه‌تر از قبل کنند.

طراحی لوگو روی شکلات

بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است؟

هر کشور با توجه به سلیقه مردم خود، شکلات‌های مخصوصی را تولید می‌کند؛ بنابراین هر فرد به شکلات‌های کشور خود علاقه‌مند است. در این میان کشور‌هایی هستند که شکلات‌های آن‌ها متناسب با سلیقه عموم مردم در جهان است. این کشور‌ها عبارتند از:

  • سوئیس: معمولاً شکلات‌هایی که در کشور سوئیس تولید می‌شوند؛ شیری هستند. این شکلات‌ها کیفیتی بسیار بالا و بافتی صاف دارند؛ به همین دلیل عموم مردم جهان آن‌ها را دوست دارند. دلیل کیفیت بالای این شکلات‌ها، لبنیات غنی سوئیس است؛ به طور مثال شیر موجود در شکلات‌های سوئیسی از گاو‌های محلی به دست می‌آید.
  • بلژیک: شکلات‌های بلژیکی تنوع بسیار زیادی دارند؛ اما معروف‌ترین آن‌ها، شکلات‌های تلخ هستند. کشور بلژیک شکلات‌های خود را به شیوه سنتی تولید می‌کند. همچنین این کشور از مواد اولیه باکیفیتی برای تولید شکلات‌های خود استفاده می‌کند.
  • فرانسه: شکلات‌های فرانسوی طعم‌های خاص و پیچیده‌ای دارند؛ این موضوع به دلیل استفاده از موادی همچون میوه‌ها و ادویه‌های مختلف در ساختار شکلات‌های فرانسوی است. همچنین کشور فرانسه از مواد اولیه با کیفیتی برای شکلات‌های خود استفاده می‌کند.

معیار‌‌های انتخاب بهترین شکلات دنیا چیست؟

معیار‌‌های انتخاب بهترین شکلات دنیا چیست؟

ما در بخش بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است، بررسی کردیم که هر فرد با توجه به علاقه‌ خود، معیار‌‌های متفاوتی برای انتخاب بهترین شکلات‌های دنیا دارد. برای انتخاب بهترین شکلات‌های دنیا، معیار‌‌های جهانی نیز وجود دارد؛ که هر شرکت شکلات سازی می‌تواند با رعایت این معیار‌ها بهترین شکلات‌ها را تولید کند. این معیار‌‌ها عبارتند از:

  • منشأ کاکائو: یکی از مهم‌ترین عناصر سازنده شکلات‌ها، کاکائو است. کاکائو در مناطق مختلفی کشت می‌شود و این موضوع باعث شده‌است تا کاکائو موجود در هر منطقه از نظر طعم و عطر متفاوت باشد. لازم به ذکر است که کاکائو‌های مختلفی نیز وجود دارد که هر یک ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و برخی از آن‌ها برای تهیه شکلات مناسب هستند.
  • فرایند تولید: یکی از عواملی که در طعم شکلات تاثیرگذار است؛ مدت زمانی است که شکلات تحت تاثیر فرایند تبخیر و حرارت دادن قرار می‌گیرد. مقدار آسیاب کاکائو یکی دیگر از عواملی است که بر روی طعم شکلات تاثیر می‌گذارد. علاوه بر کاکائو که عنصر اصلی تشکیل دهنده شکلات است؛ باقی مواد افزودنی همانند وانیل، میوه‌ها و آجیل‌ها باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. رعایت تمام این معیار‌ها سبب تشکیل یکی از بهترین شکلات‌های دنیا می‌شود.

روند تولید شکلات در کشورهای پیشرو در زمینه شکلات

همان طور که در قسمت‌های قبل توضیح دادیم، کشور‌های پیشرو در این زمینه، شکلات‌های خود را با استفاده از تجهیزات و فناوری‌های بروز در دنیا تولید می‌کنند. در ادامه برخی از مراحل این روند را بررسی می‌کنیم:

  • تخمیر: در دانه‌های کاکائو باکتری و مخمر‌های طبیعی وجود دارد؛ بنابراین پس از جمع آوری دانه‌های کاکائو، فرایند تخمیر به صورت طبیعی آغاز می‌شود.
  • خشک کردن: در این مرحله دانه‌های کاکائو در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند تا رطوبت آن‌ها گرفته‌شود. این کار به منظور افزایش ماندگاری و بهبود طعم دانه‌های شکلات انجام می‌گیرد.
  • بو دادن: این فرایند در دمای بسیار بالا انجام می‌گیرد. این کار سبب آزاد شدن اسید‌های چرب، قند و ترکیبات آروماتیک می‌شود که در نتیجه عطر و طعم مشخصی به دانه‌های کاکائو داده می‌شود.
  • آسیاب کردن: دانه‌های کاکائو در این مرحله به شکل خمیر شکلاتی در می‌آیند.

این مراحل به عنوان مراحل اصلی در روند تولید شکلات شناخته می‌شوند. علاوه بر این مراحل، مراحل دیگری نیز همچون اضافه کردن چاشنی‌های مختلف به شکلات وجود دارد.

اقدامات مجموعه شوکوبرندز چیست؟

ما در این مطلب در این مورد صحبت کردیم که بهترین شکلات دنیا مال کدام کشور است و به این نتیجه رسیدیم که هر کشور با توجه به علاقه‌ مردم خود، شکلات‌هایی را تهیه می‌کند. مجموعه شوکوبرندز در ایران، علاوه بر استفاده از تجهیزات بروز، از مواد اولیه با کیفیت و مرغوبی نیز استفاده می‌کند.  شما می‌توانید برای ثبت سفارشات خود به سایت این مجموعه مراجعه کنید. همچنین شما می توانید شکلات دلخواه خود را با هر طرح و اسم و لوگویی سفارش دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *